Hinnangud müügitöö kvaliteedile III kvartalis "punases"

Alates selle aasta algusest Mercuri poolt käivitatud müügibaromeeter mõõdab jooksvalt müügivaldkonna pulssi.

Järgneb kokkuvõte Mercuri müügibaromeetri tulemustest III kvartalis:

Kõikide vastajate panusena üldpilti kujundades saab avalikkus aimu sellest, mis hästi või mis viltu. Kolm kvartalit on läbi. Vaatame, mida müügitöö tegijad hinnangutes räägivad. 

Baromeeter jälgib hinnangiud kolmes võtmekategoorias – müügitöö strateegia, selle juhtimine ning igapäevane operatiivne töö. Paraku oleme III kvartali tulemusi nähes mornid, sest hinnangud kõigis kolmes on “punases”. See omakorda on ka baromeetri üldindeksi sama värvi võõbanud.


 

Kolmes mainitud võtmevaldkonnas on vastajad enim rahul oma pakutavate lahenduste tundmisega, otseste juhtide toega ning üllatusena meile hinnatakse kõrgelt ja rahuolevalt ka seoseid müügitöö ja firma eesmärkide vahel.


 

Nukramaks teeb teadmine, et müügitöö tegijad ei tunne end tugevalt arengutes – võimekus homsele pea püsti vastu minna teeb vastajatele enim muret. Lisaks sellele on klassikaliselt suur lõhe strateegiatest tulenevate eesmärkide mõtestamisel, planeerimine vajab süstemaatilist tuge. Väga oluliseks on vastajad hinnanud ka võimekuse klientide potentsiaalist aru saada. Nii ostvate kui uute klientide osas jääb sellisest analüüsist paraku puudu.
 
Eesti on arenemas, ärikultuur ja müügivaldkond selle osana on küpsem, kui kunagi varasemalt. Siiski oleme hetkel endiselt pigem nõudlusele vastavad teenindajad, mitte selle kujundajad, rohkem “puusalt tulistajad”, kui süstemaatiliselt ja kaalutletult tegutsejad. Kompetentsid homses päevas toime tulekuks tulevad vaid nende juurde, kes on aktiivselt neid valmis vastu võtma.

Osale arutelus

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Hilti otsib MÜÜGIESINDAJAID

Manpower OÜ

06. detsember 2017

Þemaitijos Pienas otsib VÕTMEKLIENDIHALDURIT

M-Partner HR OÜ

30. november 2017

Teabevara