Uuring: millisel kaubamärgil on parim hinna ja kvaliteedi suhe 

Esimene Eestis läbi viidud Best Buy Award uuring näitas, et hinna/kvaliteedi suhte osas annavad eestlased kõrgeima hinnangu sellistele ettevõtetele ja toodetele, nagu Tere, Kalev, Elion, Nivea, Samsung, Philips ja Volkswagen.

Need on Ðveitsi organisatsiooni ICERTIAS läbi viidud esimese Best Buy Award uuringu tulemused Eestis. Kõnealune organisatsioon mõõdab kodanike kogemust ja rahulolu turustatavate toodete ja teenuste hinna/kvaliteedi suhtega. Eestis viidi uuring läbi 2013. aasta oktoobris.

Best Buy Award uuringu käigus uuriti, mis esindas vastajaile parimat hinna/kvaliteedi suhet, võttes aluseks nende isiklikud kogemused teatud toote- või teenusekategooriatega Eesti turul.

Hiljutine uuring Eestis hõlmas 57 erinevat majanduskategooriat sellistes sektorites, nagu jaekaubandus, toit, jalatsid, rõivad, kosmeetika, kodutehnika, sidevahendid, rahandus jne.

Best Buy Award uuringu küsimused olid avatud, st küsitletuile ei antud valikvastuseid. Nad said vabalt nimetada tootjaid ja teenusepakkujaid, kes nende kogemuste kohaselt pakkusid turul parimat hinna/kvaliteedi suhet.

Näiteks ðokolaadi kategoorias esitati uuringus osalenuile järgmine küsimus: "Nimetage ðokolaad, mis teie isikliku kogemuse ja arvamuse järgi pakub PARIMAT HINNA/KVALITEEDI suhet Eesti turul."

Enamik küsitletuist nimetas selle küsimuse vastuseks kaubamärki Kalev.

Näokreemi kategoorias sai samasuguse küsimuse puhul esimese koha (Eesti tarbijate suurima häältearvu) Nivea. Spordijalatsite kategoorias saavutas esikoha Nike.

Teiste Eestis uuritud kategooriate esikohtadele platseerusid Samsung (mobiiltelefonid), Volkswagen (pereautod), Dell (sülearvutid), Tere (piim), Elion (internetiteenuse pakkuja), Philips (köögiseadmed), Estonian Air (lennuettevõtja), Felix (ketðup), Saku (õlu) jt.

On oluline rõhutada, et Best Buy Award ei mõõda kaubamärgi väärtust ega turuosa. Turul pakutavate kaupade ja teenuste hinna/kvaliteedi suhet mõõdetakse üksnes tarbijate isiklike kogemuste, arvamuste ja rahulolu alusel.

Best Buy Award uuringu Eesti 2013/2014 viis läbi Ðveitsi organisatsioon ICERTIAS – rahvusvaheline sertifitseerimisassotsiatsioon, kasutades valimina 1200 küsitletut. Tegemist oli vähemalt 15-aastaste internetikasutajatega, kes olid kõik Eesti kodanikud. Uuring viidi veebiküsimustiku abil läbi 1.-15. oktoobril 2013, järgides CAWI - DEEPMA (Computer Assisted Web Interviewing - Deep Mind Awareness) meetodit.

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Nordea Eesti otsib KOMMUNIKATSIOONIJUHTI

Nordea Bank AB Eesti filiaal

26. märts 2017

ABB is looking for a SALES SPECIALIST

Manpower OÜ

05. aprill 2017

Medical Management otsib MÜÜGIJUHTI

M-Partner HR OÜ

01. aprill 2017

Käsi­raamatud