Jõuluaja müügiedetabel – mandariin, sealiha ja viin

Selveri müügiedetabeli esiviisikusse kuuluvad tänavu mandariin, sea kaelakarbonaad, Viru Valge viin, Martini Asti vahuvein ning vikerforellifilee.

Suurima müügiga päevaks kujunes ülekaalukalt 23. detsember, millele järgnesid 21. detsember ja 20. detsember. Jõululauale pandi tänavu varasemast rohkem sealiha, samas verivorsti ja kala osatähtsus mullusega võrreldes vähenes.

Nädala jooksul (19.-26. detsember) osteti Selveritest 62 tonni sealiha, 40 tonni linnuliha, 37 tonni verivorsti ning 20 tonni kala. Kõige suurema müügikasvu mullusega võrreldes tegi sealiha, mida osteti 11 tonni rohkem kui eelmiste jõulude ajal. Populaarseim valik oli seakaelakarbonaad, sellele järgnesid Rakvere pidupäeva seapraad ning Maks&Mooritsa suur seapraad. Linnulihast osteti enim jahutatud hane ja ahjukana. Popimateks verivorstideks kujunesid Rakvere verivorst ja Maagi Päkapikuvorst. Koguseliselt kõige enam osteti mandariine – üle 100 tonni. Maiustustest osteti enim Raffaello komme, Kinderi üllatusmunasid, Kalevi ðokolaadimedaleid ja sussiðokolaade.

Jõuluõlle tiitli saab Selveri klientidelt seekord Saku Karl Friedrich. Populaarseimad viinad olid jõulude ajal Viru Valge ja Russki Standart. Lisaks viinale ja õllele osteti palju ka vahuveini.

„Tänavu jäid jõulud nädala sisse ning ostud jaotusid pikemale perioodile,“ rääkis Selveri keti juht Andres Heinver. „Rikkalik jõululaud on nii eestlase kui venelase jaoks tähtis, selle nimel pingutatakse ning ollakse nõus pigem järgmistel kuudel kokku hoidma. Seda kinnitab ka gurmeetoodete üha kasvav populaarsus,“ tõdes ta. „Ostud kinnitavad, et enamik inimesi teeb ise süüa, aga kui viimastel aastatel on pidevalt kasvanud kala ja linnuliha osatähtsus jõululaual, siis tänavu on teinud suure hüppe üles just sealiha.“

Selveri Köök valmistas jõulude eel üle 400 tonni toitu, mis ületab mullust kogust 30 protsendi võrra. Kõige populaarsemateks toodeteks on aastaid olnud kartuli-singisalat ja maksapasteet. E-poe vahendusel täideti detsembris üle 3500 peolaua tellimuse ning GurmeeCatering korraldas detsembris 60 üritust.

Tööstuskaupadest osteti kõige enam kalmuküünlaid, üle 80 000 ühiku. Nendele järgnesid kinkekotid ja –paberid, postkaardid ning dekoratiivküünlad.
Jõulukingid olid ka tänavu praktilised, eriti populaarsed olid raamatud, mänguasjad, toidunõud ja kodukaubad. Jõulueelsel nädalal kerkis raamatumüügi tippu Tuuli Roosma „Meie aasta Siberis“, DVD-dest osteti kõige enam „Kertu“ ja „Mandariinid“ filme. Müügikasvu tegid ka veinipokaalid, serviisid ning malmpotid. Lastele kingiti kõige sagedamini Fisher Price mängutünne, legosid ning Barbie ja Monster High nukke. Lisaks telliti kinkepakke ka toidust ja joogist – firmade ja eraisikute tellimusel pandi kokku tuhandeid kinkepakke.

„Jõulukingid on väga praktilised, juhuslikke oste tehakse vähe,“ rääkis kingivalikust Andres Heinver. „Rõõm on tõdeda, et järjest rohkem leiab kuuse alt ja kingikotist Eesti raamatuid ja filme, aga ka kõike, mis seostub toiduvalmistamisega,“ lisas ta. „Meie oma jõulumäng on osutunud üle ootuste populaarseks ning paraku on see toonud kaasa mitme toote tarneraskused,“ ütles Heinver. „Vabandame klientide ees ja püüame puuduolevad kaubad kiiresti lettidele tagasi tuua.“

Võrreldes eelmise aasta sama nädalaga kasvas Selveri käive ligi 10 protsenti.

„Kaupmehe vaates pole jõulud siiski veel lõppenud, kogemuse põhjal toovad hea müügikäibe ka aastavahetus ning õigeusu jõulupühad,“ kommenteeris Andres Heinver.

Eesti kapitalil Selveri jaeketti kuulub 43 kauplust erinevates Eesti piirkondades. Selveri kett kuulub börsiettevõtte Tallinna Kaubamaja kontserni. Selver annab tööd 2300 inimesele.

Osale arutelus

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Teabevara