Rimi: omamärgitoodete osakaal ostukorvis kasvab

Rimi hinnangul kasvab omamärgitoodete osakaal ostukorvis viie aasta jooksul 20 protsendini.

Rimi Baltic ostudirektori Vaido Padumäe sõnul suureneb omamärgitoodete osakaal ostukorvis keskmiselt ühe protsendi aastas. „Rimi ostukorvis on omamärgitoode hulk täna ligi 16 protsenti ning võib eeldada, et viie aasta jooksul kasvab osakaal 20 protsendini,“ lisas ta.  Kõigis Eesti jaekettides kokku on omamärgitoodete hulk ostukorvist keskmiselt 10 protsenti.

Padumäe arvates on omamärgitoodete müügikasvu põhjuseks see, et inimesed on veendunud toodete kvaliteedis. „Kui mõne aasta eest võis tajuda, et omamärgitoodete maine polnud kõige parem, siis tänaseks on olukord muutunud," rääkis ta. Uskudes, et inimesed eelistavad soetada kvaliteetseid tooteid parima hinnaga ning kinnitas, et omamärgitooted annavad selleks soodsa võimaluse. "Seda kinnitavad ka  antud toodete kasvavad müüginumbrid,“ sõnas Padumäe. 

Kui senini on omamärgitoodete seas olnud peamiselt laiatarbekaubad ja põhitoiduained, siis viimaste aastate jooksul on sortimenti lisandunud ka nišitooted. „Kogu Euroopas on kasvav trend omamärgitoodete sisenemine uutesse kategooriatesse nagu tervise- ja ilutooted või alkohol," ütles Padumäe. Rimis on nišikaupadel, nagu i love eco  mahetooted või Selection by Rimi sari, läinud edukalt. Lisaks on uudisena Rimi lettidel omamärgitootena ka puu- ja köögiviljad.

Omamärgitooted on populaarsed kogu Euroopas. Suurbritannias moodustasid Nielseni 2011. aasta uuringu tulemuste põhjal omamärgitooted 43 ja Saksamaal 32 protsenti ostukorvist. Põhjanaabrite soomlaste puhul on see osakaal 19 protsenti.

Rimi sortimendis on kokku umbes 1700 omamärgitoodet. Rimis ja Säästumarketides müügil olevaid omamärgitooteid toodavad teste seas ka Maag Piimatööstus ja A. le Coq.

 

Osale arutelus

Seotud lood

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Volume Design otsib Eesti turu MÜÜGIJUHTI

CV-Online Estonia OÜ

02. november 2017

Teabevara