Seppänen: oleme olnud kasvus kiireim

Elisa Eesti juht Sami Seppänen ütles online-intervjuus, et nad on olnud nelja viimase aasta Eesti telekommunikatsiooniturul kiireim kasvaja.

Seppänen jäi möödunud aasta majandustulemustega väga rahule. „Rahule olen nii Elisa kliendibaasi-, käive kasvu kui ka kasumlikkuse kasvuga võrreldes konkurentidega," ütles ta.

Elisa soovib pikas perspektiivis saada turuliidriks nii käibe, kui ka klientide arvus. Seppäneni sõnul on nad hetkel liidrid erakliendi sektoris ja kõnekaardi segmendis.

Lisaks rääkis Seppänen, et telekommunikatsioonivaldkond muutub niivõrd kiiresti, et lihtsalt kasutatavate teenuste loomine on aeganõudev. „Kui lähtud vaid teiste poolt tehtust, siis oled ajarattale ammu jalgu jäänud,“ ütles ta.

Loe altpoolt e-arvetest, hinnapakettidest, raamatupidamisest, 4Gst ning kuidas Elisas töötajaid koolitatakse ja motiveeritakse.  

Vastatud küsimused

Tiina
Kuidas jäite rahule enda möödunud aasta majandustulemustega? Mida oleksite soovinud teisiti teha?

Olen Elisa Eesti majandustulemustega väga rahul. Elisa on olnud neli viimast aastat Eesti telekommunikatsiooni turul kiireim kasvaja. Rahul olen nii Elisa kliendibaasi-, käibe kasvu kui ka kasumlikkuse kasvuga võrreldes konkurentidega.

Ivan
Millal saab siis Elisa telekommunikatsiooni turu liidriks, kas see on omaette eesmärk? Kas liidripositsiooni arvestate käibe või klientide rohkuse järgi?

Viimase Emori uuringu põhjal on Elisa turuliider erakliendi segmendis. Peale selle on Elisa ülekaalukalt turuliider kõnekaardi segmendis. Mobiilse interneti teenuse pakkumisel on Elisa turuliidri positsioonile väga lähedal ning meil on kindel siht saada turuliidriks ka selles segmendis. Ärikliendi turul on valitsussektor esimeseks segmendiks, kus Elisa on saavutanud turuliidri positsiooni. Pikas perspektiivis on eesmärgiks olla turuliider nii käibes kui ka klientide arvus.

Linda
Mida teete töötajate hoidmiseks? Millistest põhimõtetest lähtub Elisa organisatsioonikultuuri arendamisel?

Töötajate hoidmisel on kõige olulisem innustuvus ja motivatsioon. Et neid kahte üleval hoida peab töö olema huvitav ja esitama väljakutseid, mis on piisavalt ambitsioonikad. Loomulikult peame oluliseks ka pehmemaid väärtuseid, Elisas on palju ühisüritusi, meil on väga aktiivselt tegutsev spordiklubi ja tulenevalt töö iseloomust võimaldavad meie valdkond ja töövahendid vajadusel töötada ka väljaspool kontorit.

Organisatsioonikultuuri arendamise toetamiseks on meil väljatöötatud põhimõtted, mida järgime kõikides oma tegevustes. Nende põhimõtete hulka kuuluvad näiteks üksteise austamine ja vigadest õppimine. Kogume kord kvartalis tagasisidet üldise tööõhkkonna ja juhtimise osas. See tagasiside on väga väärtuslik ja annab palju sisendeid pidevaks arendamiseks ja parendamiseks.

Leo
Millal lõppeb telekomifirmades suhtumine, et kui klient ise paremaid hindu ei küsi, siis me ka ei paku teile paremat hinda/teenust? Ehk millal lõppeb seis, et teenuste hinnad vaadatakse alles siis üle, kui inimene ütleb, aga ma lähen teise operaatori juurde?

Elisa alustas oma klientidele turu parimate pakkumiste võimaldamist juba 2010. aastal. Oleme olnud aastaid operaatoriks, kelle juures olemasolev klient saab täpselt samu pakkumisi, mida uus klient.

Kõik meie eripakkumised on nii seadmete kui teenuste osas nähtavad olemasolevatele klientidele Iseteenindusbüroos ning Elisa kodulehel www.elisa.ee

Viimasel kahel aastal oleme astunud veel sammukese olemasolevale kliendile lähemale - pakkudes uusi teenuspakette ja seadmeid olemasolevatele klientidele telefoni teel. Päris kõikide klientideni me veel jõudnud ei ole, aga töö käib igapäevaselt selle nimel, et meie kliendid oleksid turul kõige rahulolevamad.

Marius
Tere, Mis hinnagu annate oma süsteemile? Te küsite klientidelt tagasisidet oma toodete/teenuste kohta ja siis kaks päeva hiljem helistate ja küsite tagasisidet omakorda antud tagasiside kohta. Miks Te sedasi teete?

Kui klient annab meile tagasiside, mis viitab vajakajäämistele meie teenindusprotsessides, siis võtame kliendiga uuesti ühendust ning selgitame välja, milles eksisime. Eesmärgiks on jõuda juurpõhjuseni, et saaksime oma teenindusprotsesse paremaks muuta.

Kiku
1# Kas te ei arva, et tegite valesti küsides uuest aastast e-maili teel saadetava arve eest tasu? 2# Miks ei saa teie poolt pakutava mobiilse internetiga päevasel ajal torrenteid allalaadida? 3# Arvestades, et Netflix on tänavu plaaninud euroopasse jõulisemalt laieneda ,kas te pole mõelnud koostööle nendega, kus võtaksike enda kanda osa igakuisest Netflixi kuutasust, pakkudes seeläbi oma klientidele kõigele muule ka soodsat sisu? 4# Kas Eestisse võiks mahtuda mõni uus mobiilioperaator, kes näiteks pakuks ainult 4G teenust?

1# Elisa eesmärgiks on saata arve kliendile kõige mugavamal ja turvalisemal viisil. Valdavalt tasuvad meie kliendid e-postile laekunud arve internetipangas - see on ka põhjuseks, miks paljud kliendid on Elisa arvet just otse pangakeskkonda soovinud. Sel juhul ei pea klient kopeerima e-mailist arve andmeid eraldi pangakeskkonda.
Aina enam kasvab arve tasumise ka otse läbi Elisa Iseteenindusbüroo.
Kuna e-arve saatmine isiklikule e-posti aadressile vajas SEPA-le üleminekul lisainvesteeringuid, siis otsustasime teenust oma klientidele jätkuvalt küll pakkuda, kuid väikese lisatasu eest, et tagada ka tulevikus kanali turvalisus ja toimivus.

2# Mobiilne internet on oma olemuselt  jagatud ressurss, mis ei ole mõeldud suurtes kogustes M2M andmete pidevaks üles- ja allalaadimiseks, kuna see tegevus häirib teisi kliente.

3# Otsime pidevalt teenuseid, mille vastu klientidel võiks huvi olla ning, mida nad meie mobiilse internetiga kasutada soovivad. Üheks heaks näiteks on hetkel digilehed, mis Elisa MiNT klientidele on tahvelarvutis või sülearvutis enamikus pakettides täiesti tasuta. Hetkel ei välista koostööd ühegi uudse ning põneva teenuspakkujaga.

4# Igal pool kättesaadava mobiilse interneti teenuse pakkumine nõuab väga tihedat üleriigilist infrastruktuuri. Tänased teenuse pakkujad on seda ülesehitanud rohkem kui 15 aastat. Selle edumaa kinni püüdmine arvestades Eesti turu mastaapsust tundub vähemalt minu silme läbi ülimalt väljakutseline.     

Anna
Siin lehel on varasemas uudises EMT kinnitanud, et nende klientide arv kasvas möödunud aastal 88 000 kliendi võrra ja seda mitte kõnekaartide arvelt, seal klientide arv hoopis langes. Kas kliendid Eestis otsa ei saa juba? Kust need uued kliendid Teile tulevad?

Hetkel on kõige kiiremaks kasvavaks turuks mobiilne internet tahvelarvutites ja sülearvutites. Need on SIM-kaardid ehk mobiilinumbrid, mis tulevad olemasolevatele kõneteenuseks mõeldud mobiilinumbritele juurde. Usutavasti on juba mõne aasta pärast kõikidel inimestel ühe SIM-kaardi asemel kaks või rohkem. Seadmete vaheliseks info liigutamiseks kasutatakse tänasel päeval üha enam mobiilsideühendusi. Selles vallas on täna heaks näiteks elektriarvestid, mille paigaldamine on käivitunud ja mille koguarv kasvab lähiajal sadade tuhandeteni.

Kaupo
Kas plaanite ka Apple tefone ja iPade müüma hakata? Hetkel on teil üsna nadi valik. E-arve tasu, kehv teenindus ja piiratud tootesortiment on kokku sellised, et justkui ajate kliente enda juurest ära. Kuidas plaanite kliente enda juurde meelitada ja neid seal ka hoida? Kuidas te hoolitsete enda klientide eest?

Elisa eesmärk ei ole hoida võimalikult suurt seadmete valikut - pigem näeme klientide eest ise palju vaeva sellega, et turul pakutavast need kõige paremad palad välja sõeluda. iPadidest on meil müügil kõik kõige populaarsemad mudelid, samamoodi saab meil soovi korral osta levinumaid iPhone-i mudeleid.

Marius
Kui võtsin endale liitumisega nr, siis tehti automaatselt mulle e-arve, otsutatakse juba klientide eest? Lisaks nüüd pakutakse klientidele kallimat paketti? Miks?

Liitumise käigus saab klient kohe ise valida, millisesse kanalisse ta tulevikus arvet soovib. Kõikidele klientidele on automaatselt avatud arve vaatamise, printimise ning maksmise võimalus Elisa Iseteenindusbüroos ja seda täiesti tasuta. Lisaks saab klient valida veel tasuta e-arve saatmise panga- või arved.ee keskkonda ning lisatasu eest ka isiklikule e-posti aadressile. Nii Iseteenindusbüroos kui ka meiega ühendust võttes saab klient arvelähetuskanalit vastavalt oma soovile muuta.

Nii nagu paar küsimust tagasi ka viitasin, soovivad kliendid infot uute teenuselahenduste kohta oma operaatorilt. Pigem pahandatakse, kui uusi ja kaasaegsemaid lahendusi pakutakse ainult uutele klientidele. Oleme võtnud endale eesmärgiks pakkuda kõiki uusi ja põnevaid pakette ka oma olemasolevatele klientidele - samas jääb kliendil alati võimalus olemasolev lahendus alles jätta.

Vallo
Ettepanek: Poolas reisil olles sain isegi kõnekaarti kasutades kasutada 4G võrku (Plus võrk) ilma lisatasuta (nett ise oli muidugi tasuline, pidi ise ostma GB kaupa). Siin pean lepingulise kliendina ostma kalli paketi. Võiksite teha oma 4G püsiklientidele soodsamaks, kindlasti oleks ületulijaid teistest võrkudest. Küsimus: Millal likvideeritakse leviauk Tartu külje all Tallinna ja Jõgeva suunal?

Elisa pakub juba täna oma klientidele kõige soodsamaid 4G pakette - ja seda nii nutitelefonis kui tahvelarvutis ja sülearvutis kasutamiseks. Erinevate operaatorite hinnapakette võrreldes tasub alati tähelepanu pöörata paketi sisule - kuna 4G võrgus kipub andmemahtu kuluma oluliselt rohkem (nii üles- kui allalaadimiseks), pakume klientidele oluliselt suuremaid andmemahtusid kui teised operaatorid.

Elisa tihendab käesoleval aastal tunduvalt levi Tartu linnas. Kokku lisandub ligi 10 uut 3,5G ja 4G toega tugijaama. Küsitud kohtade osas vastates, lisandub Tartu külje alla sel aastal tugijaam Kvissentali piirkonda, mis tugevdab levi Tartust Jõgeva poole välja sõites. Tartust väljasõidul Tallinna suunas teenindab Elisa kliente Tiksoja tugijaam.

tiit-olav roos
Miks peavad kauaaegsed kliendid Teie juures pidevalt suurenevaid telefoniarveid maksma? Peale eripaketile 5 üleminekut tõusid minu telefoniarved 2-3 korda. nov. 8eur, dets.17eur ja jaan. ka.20,71 eurot. Lisaks ei teavitatud mind, mis on kõnesalvestamisel kontrollitav paketi muutmise tasust 10 eurot. Vastavalt üldlevinud arvamisele ja teadaolevale tarbijakaitsele peab tarbija olema oma valikutes vaba? Miks on kontakteerumine elisa ametnikega nii vaevaline? Võtame teiega ühendust, lindistame teie kõne jne...? Kas kliendid on Elisa silmis kõik kurjategijad?

Kuna inimeste telefoniarved sõltuvad otseselt tema teenuste valikust ja tarbimisest ning need on reeglina ajas muutuvad, siis on mõistlik oma teenuspakett aeg-ajalt üle vaadata. Kuna nimetatud kõnepaketis on kõneminutihind väga soodne, siis on tõenäoliselt arvetele lisandunud mõned teised teenused, mida varasemalt tarbiti vähem. Näiteks võivad seal olla eritariifsed kõned ja sõnumid, mobiilne parkimine, kõned välismaal jne. Selleks, et anda konkreetne soovitus, peaksime nägema teie andmeid. Seetõttu soovitan teil kindlasti pöörduda meie klienditeeninduse poole, et arve osas selge ülevaade saada.

Kõikide ühekordsete tasude hinnakirjad, sealhulgas paketivahetuse hnnakiri, on avalikult kättesaadav Elisa kodulehel https://www.elisa.ee/et/Eraklient/tugiinfo/artikkel/246

Kõnede lindistamise eesmärgiks on tagada kliendile parem teeninduskogemus.

Liis
Kuidas koolitate enda töötajaid? Millised on uute töötajate koolitused ning kuidas hoiate enda pikaajalisi töötajaid?

Elisas on uuutele töötajatele väga põhjalik sisseelamisprogramm, mis kestab kuni kolm nädalat. Sõltuvalt ametikohast on võimalik läbida terve koolitus või osaleda ainult oma töölõiku puudutavates teemades.

Olemasolevaid töötajaid koolitame väga palju sisemiselt, meil on ca 40 aktiivset sisekoolitajat ning sisekoolitaja rolli saamine on paljudele pikaajalistele töötajatele suureks motivaatoriks.

Pikaajalisi töötajaid hoiame eelkõige huvitava töö ja põnevate väljakutsetega. Sest kui inimesel on töö juures igav, siis ei hoia teda kinni ükski soodustus.

TÕNU
Mis teenused ja head ideed on need, mida Te konkurentidelt üle võtaksite? Ehk millised on need asjad, mida konkurendid hästi teevad ja te neid selle eest kiidate?

Telekommunikatsioonivaldkond muutub niivõrd kiiresti, et lihtsalt kasutavate teenuste loomine on aeganõudev ning kui sa lähtud vaid teiste poolt tehtust, siis oled ajarattale ammu jalgu jäänud.

kaido
Olen pea 20 aastat juba teie klent olnud,aga arusaamatu on see, et hakkasite E-arvetelt raha küsima. Kui enne käis kampaania, et inimesed vahetaksid paber arved E- arveteks. Mida Elisa muudab, et hoida oma kliente arusaamatu maksu eest ???

E-arve on Elisas endiselt täiesti tasuta teenus, ainus mille tasuliseks muutsime on pdf arve saatmine kliendi isiklikule e-posti aadressile. Tasuta e-arve kanaleid on jätkuvalt kolm.

Pikemalt käsitlesime e-arve teemat eelnevates vastustes.

Jüri
Kuhu soovite veel enda esindusi avada? Või on plaanis mõni esindus ka sulgeda? Milline on Elisa põhimõte, et kui avatakse mõni uus kaubanduskeskus, siis kas selles peab ka Elisa esindus olema?

Elisa eesmärgiks on olla seal, kus oleme kliendile kõige mugavamalt olemas. Pigem on trend selles suunas, et kliendid soovivad teenuspakkujatega suhelda üha enam e-kanalite kaudu. Meie ülesandeks on pidevalt jälgida klientide vajadusi ning ennast selle järgi kohaldada.

Kadrin
*Kui mitme töötaja ja millise tarkvara abil korraldate Elisa raamatupidamist? *Milliseid omadusi ja oskusi hindate raamatupidaja juures? *Milline on Teie enda suhe numbritega?

Korraldame raamatupidamist Dynamic NAV tarkvara abil. Hindan raamatupidajate juures täpsust ja huvi numbrite vastu, numbrite tõlgendamise oskust. Mulle endale ei meeldi "punased" numbrid.

Peeter
Kui hakkasite e-arve eest tasu küsima, siis kuhu on jõudnud tarbijakaitseameti ja Elisa vaidlus? Elisa muutis lepingu tingimusi ja inimesed oleks tarbijakaitse ja ka juristide kinnitusel saanud olemasolevast lepingust tasuta loobuda, aga Elisa sellega nõus polnud ja nõudis käsitlustasu. Ehk - mida arvab asjast tarbijakaitse praegu ja kas teie arvate endiselt, et olete kõik õigesti teinud?

Elisa on käitunud vastavalt Eesti vabariigis kehtivatele seadustele. Kõik kliendid, kes meie poole on antud küsimuses pöördunud, on saanud ka lahenduse. Antud diskussioon on pigem toimunud ajakirjanduse veergudel.

Osale arutelus

  • Sami Seppänen

Seotud lood

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Krimelte otsib MÜÜGIASSISTENTI

Krimelte OÜ

22. oktoober 2017

Teabevara