4 soovitust suurepärase müügimeeskonna palkamiseks

IBM Põhja-Ameerika müügijuht Mustafa Kapadia kirjutas enda blogis, et suurepärase müügi talendi palkamine on väga raske ning jagab neli soovitust suurepärase müügimeeskonna palkamiseks.

Väga kogenud organisatsioonid leiavad õige müügiinimese kõigest 75% juhtudest ning teised ettevõtted peaksid olema õnnelikud, kui leiavad õige müügimehe pooltel olukordadest. Kui see ei ole veel hull, siis mõtle, kui palju maksab vale värbamine. Värbamisvead mõjutavad näiteks müüki, turuosa, meeskonna dünaamilisust ja juhtkonna kulutatud aega.

Mida peaks ettevõte tegema, et parandada enda võimalusi mõjuvõimsa tegija leidmiseks?

Kaalu alljärgnevaid punkte:

1. Koosta soovide nimekiri ning jää selle juurde
On kerge mõelda, et oled leidnud endale sobiliku kandidaadi, kui oled näinud tema häid külgi. Ta räägib sulle täpselt seda, mida sa kuulda soovid, loeb ette ettevõtte missiooni ning räägib innukalt sinu toodetest. Hinda parem potentsiaalset kandidaati soovitud kriteeriumite ja isikuomaduste järgi.  Kuid ära piirdu ainult sellega. Koosta kogu värbamisprotsess ümber soovide nimekirja: alustades töö kirjeldusest, telefoni teel suhtlemisest, intervjuu formaadist, küsimustest ja lõpetades intervjuu endaga.

2. Ära otsusta üksinda, keda palgata
Lase esitada kandidaadile küsimusi tervel meeskonnal, alustades juhatajast ja kolleegidest ning lõpetades alluvatega. Kogu arvamusi igaühelt.   Sedasi on hea võimalus saada suur pilt. Kui võimalik, siis lase osakonna sõnamehel intervjuu läbi viia.  Inimesel, kes mõtleb praktiliselt ja on ratsionaalne. Tema aitab tõrjuda mittesobilikku tööjõudu.

Mõningad organisatsioonid kasutavad värbamiseks grupi intervjuu formaati, kuid siiski võiks eelistada traditsioonilisemat silmast-silma vestlust. Grupi intervjuudel tekib huvitavaid mõtteid, kuid need on tingitud grupimõtlemisest (eriti siis, kui juhataja on ruumis) ja seetõttu ei saa iga kandidaadi kohta väga palju infot.

3. Anna ülesanne
Rääkimine on odav. Kui soovid näha enda müügimehe kandidaati tegevuses, siis anna talle ülesanne. Erinevad ülesanded on väga efektiivsed konsultatsiooni ettevõtetes, kuid sama teooria töötab ka müügipersonali palkamises.

Ülesanne võib olla midagi lihtsat näiteks väike presentatsioon kas sinu või konkurendi  tootest, turu trendidest või konkurendi analüüs. Kõik need annavad sulle ülevaate kandidaadi tugevustest ja näitab kuidas nad tööd teevad, ning ettevõte saab tasuta lisainfot.

4. Lase neil endal rääkida
Püüa vältida seda, et sa räägid ise kogu intervjuu jooksul. Tavaliselt on väga suur tung kandidaadile töö maha müüa. Parim strateegia on küsida küsimusi, siis jääda tasa ning kuulata. Kui kandidaat jätkab rääkimist, siis saad kiiresti aru, kas tegemist on sobiva isikuga. Pane samuti hoolikalt tähele seda, kuidas ta küsimustele vastab, mitte ainult seda, et mida ta vastab.

Hoolimata pingutustest, siis ebaõnnestunud värbamisi tuleb ikka ette. See on paratamatu. Mida siis teha? Tunnistada viga, võta vastu otsused ning tegutse kiiresti. Lühiajaliselt võib olla raske endale vea tunnistamine, kuid pikas perspektiivis on see kasulik sinu ettevõttele, karjäärile ja ka isikule, kelle lahti lasid. Müük on inimeste äri ja ainult parimad meeskonnad võidavad.

Osale arutelus

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

HILTI is looking for a SALES REPRESENTATIVE

Manpower OÜ

03. november 2017

Teabevara