Soome firmade jaoks on raskeimad eksporditurud USA ja Jaapan

Soome mööblitöötja Lundia Oy turundusjuhi Hél?ne Löthneri sõnul on kõige raskemad turud USA ja Jaapan, esimene oma suuruse poolest ning teine turg vajab suurt kannatlikkust ja järjepidevust.

Intervjuu Soome mööblitootja Lundia Oy turundusjuhi, PASSWORD 2014 esineja Hél?ne Löthneriga.

Eesti eksportijad muretsevad sageli Eesti kuvandi pärast välisturgudel. Kui suurt rolli mängib brändi päritolumaa?

Sõltub brändi strateegiast: kes on sihtgrupp ja milline peaks olema brändi kuvand. Golla brändi puhul me ei rõhutanud oma Soome päritolu, pigem hoidsime rahvusvahelise brändi kuvandit. Lundia mööbliga on vastupidi - kohalik tootmine ja disain on brändi põhiväärtused. Soome disain ja kvaliteet on maailmas väga hinnatud. Sellepärast turundame Lundiat kui Soome brändi.

Brändi positsioneerimine erinevatel turgudel on väga keerukas. Kas pigem tuleks hoida ühist joont või kohanduda vastavalt turule?

Arvan, et brändi säilitamiseks tuleb hoida teatud aspektid muutumatud ja teha kohandusi vastavalt iga turu eripäradele. Ka siin on erinevaid lähenemisi. Golla üritab hoida ühist joont kõikidel turgudel: üks kollektsioon, mida kohandatakse vastavalt asukohale.

Lundia hoiab Põhjamaist joont, mis on brändi suureks tugevuseks. Pigem mängivad rolli kultuurilised eripärad. Soomes ei ole raamaturiiulid eriti populaarsed, kuna skandinaavlastel on kombeks kõik asjad kappidesse ära peita. Samas Saksamaal läheb riiulite müük väga hästi, sest raamatute eksponeerimine on seal prestiižikas. Tootevalik varieerub vastavalt turule, kuid brändi põhiväärtused säilivad.

Millistele turgudele on Põhjamaade brändidel kõige raskem, millistele kõige lihtsam siseneda?

USA ja Jaapan on raskeimad turud. USA turg on väga suur ja kõige parem on siseneda mõne kaubandusketi kaudu. See on väga keeruline, sest mahud on meeletult suured. Jaapani turul on tähtis kannatlikkus ja järjepidevus. Sealne kultuur on väga erinev. Tuleks leida kohalik kontakt, kes tunneb kõiki eripärasid.

Saksamaa ja Šveitsi turgudele on palju kergem siseneda, sest oleme iseloomu poolt sarnased ja lisaks seob meid pikk kaubanduslik ajalugu. Soomlastel on sakslastega suhteliselt lihtne läbi rääkida, sest ärikultuur on sarnane: hinnatakse konkreetsust, asjadest räägitakse nii nagu nad on, tähtaegadest peetakse kinni.

Võiks arvata, et ka naaberriikides nagu Rootsi ja Norra on kerge edu saavutada, aga tegelikult see nii ei ole.

 

Lundia on Soome mööblitootja, mis asutati aastal 1949 ning on suutnud oma edu säilitada tänaseni. Lundia on korduvalt (ka 2013. aastal) valitud Soome armastatuimaks sisustusbrändiks. Kanadas, USA-s ja UK-s on Lundia tuntud Libra nime all. Hél?ne on viimased viis aastat juhtinud Soome disainmööbli ettevõtte Lundia Oy eksporditegevusi Austrias, Saksamaal ja Šveitsis.

Enne Lundiat juhtis Hél?ne Golla Oy turundusmeeskonda. Golla on Soome disainiettevõte, mis toodab ümbriseid ja kotte elektroonilistele seadmetele, nt mobiiltelefonidele, süle- ja tahvelarvutitele. Golla tooteid müüakse rohkem kui sajas riigis üle maailma ning firma esindused asuvad lisaks Soomele ka Saksamaal, Prantsusmaal, Jaapanis, Hiinas ja USA-s.

Hél?ne Löthner esineb reedel, 28. märtsil kl 11.00 – 12.00 Password 2014 konverentsi vestlusringis: „Õpime naabrite edulugudest! Soome brändide Lundia, Golla, Lappset, Fiskars ja Iittala õppetunnid välisturgudel.“ Kuidas edukalt välisturgudel turundada ja müüa. Taktikaline turundus: millised turunduskanalid ja loovlahendused töötavad. Bränding: kuidas luua rahvusvahelist brändi.

Osale arutelus

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Logotrade otsib REKLAAMKINGITUSTE PROJEKTIJUHTI

Logotrade OÜ

31. detsember 2017

Global Marine Supply otsib JAEMÜÜGI OSAKONNA JUHTI

M-Partner HR OÜ

22. detsember 2017

Teabevara