11 nippi, kuidas jaekaubanduses teistest erineda

Momentum Estonia juht Kristjan Kaleviste tõi jaekettide seminaril välja 11 viisi, kuidas kauplused saaksid kampaaniatega rohkem konkurentide seas silma paista.

1. Mix and Match. Valikus on mitu erinevat toodet, mille kokkusobitamisel saab soodsama hinna. Näiteks ostes korraga teatud joogi, salati ja magustoidu, on hind mõnevõrra odavam.

2. Cross merchandising. Erinevate tootegruppide sidumine.

3. Heategevusega seotud pakkumised. Annab tarbijale ostuks emotsionaalse argumendi.

4. Pakendi suurem ärakasutamine. Näiteks muuta pakend konkurentidest teistsugusemaks: lisada sellele sõnum, silmapaistev hinnasilt, täiendav infomaterjal toote omaduste või kampaania kohta.

5. Grupeerimine. Teatud toodete temaatiline sidumine. Näiteks filmiõhtu temaatiline väljapanek, kuhu on kokku pandud erinevad snäkid.

6. Kliendikaardiga seotud pakkumised. Annab lojaalsetele ostjatele garanteeritud lisaväärtuse. Näiteks loosimised, pikemaajalised soodushinnad, suurimatele ostjatele kingitus.

7. Proovitarbimine. Degusteerimisest või tooteesitlusest on efektiivsem näiteks uue kauba proovihind või mõne teise tootega ostmisel näidise peale kauba saamine.

8. Eristuv väljapanek. Tõmbab tarbija tähelepanu ilma, et peaks tegema suuri kampaaniakulutusi.

9. Category management. Kategooria müügiefektiivsuse kasvatamine läbi grupeerimise, parema väljapanekulahenduse või kommunikatsiooni.

10. Pakkumiste kommunikatsioon. Erinevate siltide ja sõnumitega ostja tähelepanu püüdmine. Näiteks siltidega teada andmine, et tegu on uue tootega.

11. Muutuv jaekaebandus. Näiteks pakendite kaotamine, lisateenuste pakkumine (nt valmistoote soojendamine), tarbija suunamine ostuga e-kauplusesse.

Osale arutelus

  • Eliisa Matsalu

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

INTRUM otsib AKTIIVSET B2B MÜÜGIJUHTI

Tripod Grupp OÜ

25. juuli 2018

Teabevara