Milline müügiinimene sina oled?

Raamatu Müügikoerad autor Blair Singer selgitab, miks ta müügiinimesi koertega samastab ja mitut erinevat tüüpi müügiinimesi on.

Järgneb Blair Singeri selgitus müügikoertest. Milline oled sina?

Valitseb eksiarvamus, et hea müügimees või –naine peab olema nagu võitluskoer, s.t. väga agressiivne. Olen oma töös tulnud järeldusele, et see on täiesti vale. Asi on selles, et kui tahate olla milleski hea, eriti aga käib see äri ja ettevõtluse kohta, peate olema enda vastu ausad ja kasutama ära oma tugevusi. Millegipärast arvatakse, et hea müüja on nn kindlustusemüüja tüüpi inimene, kes on  fokusseeritud ainult closingule. See ei pea paika. Minu raamatus „Müügikoerad“ kirjeldan ma viit eri tüüpi ehk tõugu müüjat, kellel on kõik oma erinevad eeldused, et olla müügis edukad.

Esiteks, müügiinimesed, keda ma kutsun bullterjeriteks. Nad on väga agressiivsed, ei jäta enne järgi, kui on teilt jah-sõna kätte saanud ja teie arvamus neist ei lähe neile eriti korda. Nad on edukad müüjad, aga natuke metsikud ja tekitavad inimestes hirmu. Neile meeldib inimesi surve alla panna, ja nad oskavad seda hästi teha.

Teine tõug on nn. puudlid. Nad on natuke edevad, näevad head välja ja nad on head suhtlejad. Juhuslike müügiliidide nimekirja läbihelistamises ehk cold callingus ei ole nad väga head, kuid neil on võimas suhtlusvõrk, nad leiavad klientidega kindlasti ühise keele ja neile meeldib esineda.

Kolmandaks, chihuahuad. Seda tüüpi inimesed on nn. infofriigid. Nad teavad kõigest ja kõigist kõike ning tunnevad müüdavat toodet nagu oma taskut. Nad tunnevad turgu ja konkurente ning nendega on väga raske vaielda, sest neil on ümberlükkamatud tõendid oma seisukoha kaitsmiseks.

Neljandaks, kuldne retriiver. Seda tüüpi müüjad on maailma parimad klienditeenindajad. Nad on nagu koerad, kes toovad pulga teie jalge ette ja ootavad, kuni te selle üles tõstate ja neile viskate, et nad saaksid seda jälle tagasi tuua. Seda tehes on nad äärmiselt tänulikud ja õnnelikud, sest neile meeldib teid teenindada. See on väga võimas turundusvõte. Nad ei ole agressiivsed, vaid selgitavad rahulikult välja, mida klient soovib ja aitavad tal seda saavutada. Nad on väga kannatlikud ja teavad, et nende headus ja pühendumus teenib end varsti kuhjaga tasa.

Viies, viimane müügiinimese tõug on basset. Nad vaatavad truult oma suurte silmadega sulle otsa ja hetkega on nad loonud sinuga sideme. Nad on loomulikud suhtlejad, väga head läbirääkijad, väga empaatilised ja see ongi nende tugevus.

Sellised on need müügiinimese viis „tõugu“ ja veebis saate aadressil www.salesdogs.com täita küsimustiku, mis näitab, millist tüüpi või tõugu müüja te ise olete. Ärge unustage, et olete just nii edukas, kui hästi te kasutate ära oma tugevusi. Hea müügimees või –naine kasutab kõigi viie tüübi müügitehnikat, aga selleks, et olla edukas, peate tegema oma müügistrateegia aluseks oma tugevuse. Ärge kopeerige teisi müüjaid, sest nende edu aluseks võib olla hoopis midagi muud. Jääge iseendaks, olge enda vastu aus ja andke endast parim. Kui olete firmaomanik, siis ärge püüdke muuta oma müügiinimesi sellisteks, nagu te ise olete. Sellest ei tule midagi head välja ei teile ega teistele. Ühesõnaga, ümbritsege end heade müügiinimestega ja laske neil näidata, milleks nad tõeliselt võimelised on.

Järgmisel nädalal ilmub Äripäeva müügijuhtide teemaveebis bestsales.ee täispikk intervjuu raamatu Müügikoerad autori Blair Singeriga.

Osale arutelus

  • Roland Tokko

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Global Marine Supply otsib JAEMÜÜGI OSAKONNA JUHTI

M-Partner HR OÜ

22. detsember 2017

Þemaitijos Pienas otsib VÕTMEKLIENDIHALDURIT

M-Partner HR OÜ

30. november 2017

Teabevara