9 soovitust välisturgudel läbi löömiseks

Turunduskonverentsil Password rääkisid Eesti edukad ettevõtjad, et välismaale müümisega tasub eelnevalt mõelda ettevõtte kommunikatsioonikanalite sobilikkusele välisturul, samuti on tähtis olla ise julge ja olla kindel oma tootes.

Ole nähtav ja igal pool, mis on tasuta käes. Joiki jaoks on sotsiaalmeedia väga suure tähtsusega ning koduleht on rahvusvaheline. Joiki turundusjuhi Kadri Mäesalu sõnul on neil väga palju abi olnud erinevatest blogidest. „Meie kõige suurem ekspordipartner Jaapan leidis meid just läbi Eesti blogi,“ rääkis Mäesalu. Nende tooted on jõudnud ka riiki tutvustavatesse EASi materjalidesse, mis on aidanud väga palju kaasa toodete müümisel.

Bolefloor asutaja ja tegevjuhi Rain Eisleri soovitas turunda seda, mis müüb ennast ise. Ning müü seda, mis turundab ennast ise.

Personaalne lähenemine tagab edu. Alpaka omaniku Peeter Pappeli sõnul tundub see tavalise väljendina, kuid nende puhul on see väga hästi töötanud. „Müüme hästi nende koostööpartnerite juures, kellega on meil hea suhe ehk need kes ise usuvad tootesse ja tahavad seda müüa ning annavad meile pidevalt tagasisidet,“ rääkis Pappel. Lisades, et kui suhe inimestega ei sobi, siis tõenäoliselt ettevõtete omavaheline koostöö ei hakka ka edenema.

TNS Emori suunajuht Agne Kinks rääkis, et ekspordis on neil aidanud edeneda toote pidev selgitamine ja toote reaalne näitlikustamine. „Kui inimesed ei saa aru, mida sa neile pakud, siis selgita näitlikult, kuidas tegelikult asjad toimivad ning siis saadakse üldjuhul pilt ette sinu tootest.“

Kui soovid kuskil midagi turundada, siis ole ka ise kohal. „Turud, kus oleme midagi saavutanud, oleme seal ise praktiliselt elanud ja saanud selle kohaliku turu tunde kätte,“ rääkis Marc & André omanik Mart Sillaots.

„Kui teed rahvusvahelise kodulehekülje, siis tasub palgata copy, kelle emakeel on inglise keel, sest tekst on väga oluline,“ rääkis Eisler. Sillaots lisas, et veebileht peab raha teenima ning seda ei ole mõtet lihtsalt niisama hoida.

Mäesalu sõnul on Joiki töömeetod selline, et nad otsivad igal turul endale partneri, kes teeb kohalikus sotsiaalmeediast neile kampaaniaid, sest igas riigis on erinevad populaarsed veebid.

„Asi peab olema mõlemale partnerile kasulik,“ ütles Sillaots. Ta soovitas näidata konkreetselt ära, mis kasu partnerettevõte saab, sedasi hoiate aega kokku ja endal on ka tunduvalt lihtsam.

Vanarahva tarkus on, et 9 korda mõõda ja 1 kord lõika. „Tuleb võtta julgus kokku ja minna lõikama, sest tavaliselt jääb asi ainult mõõtmise taha,“ rääkis Pappel, et kui tekib vahepeal kahtlus kas midagi teha või mitte, siis üldiselt kaheldakse aga siis kaugele ei jõuta. 

Joik on Eesti edukaim looduskosmeetikat tootev ettevõte.
Marc & André on pesu- ja rannarõivaste ettevõte.
Bolefloor valmistab täispuidust põrandaid, mille uudsus seisneb laua lõikamises looduslikult kasvanud tüve järgi. 
TNS Emor ekspordib TNSMyClienti, mis on nende poolt väljatöötatud tarkvara, mille abil kogutakse kliendi tagasisidet.
Alpaka toodab luksuslikke alpaka nahast ja villast vaiku, voodikatteid ning aksessuaare.  

Osale arutelus

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Logotrade otsib REKLAAMKINGITUSTE PROJEKTIJUHTI

Logotrade OÜ

31. detsember 2017

Teabevara