Mess töötab, kui firma töötab

Messil edukaks osalemiseks tuleks panna paika eesmärgid ja mõelda läbi ka messile järgnevad sammud.

IT-valdkonnas tegutsev Net Group on tegevjuht Priit Kongo sõnul osalenud paljudel messidel. Tulemusrikkamad kui tavalised IT-messid on olnud firma jaoks kitsama teemakäsitlusega näiteks energeetikasektorile suunatud IT-lahenduste messid Soomes ja Saksamaal. Spetsiifilise suunitlusega messide otsimist ja neil osalemist soovitab Kongo 15. aprillil ilmunud Äripäeva Firmapeo erilehes ka teistele.


Teiseks on oluline ennast väga hästi messiks ette valmistada. Valmis peaks olema mõeldu üks kuni kolm nn key selling point’i ehk müügiargumenti, mida tahetakse tutvustada, lausus ta. Samuti soovitas ta läbi harjutada 5–15minutilise müügijutu, millega klient endast huvituma panna.

Eeltööst sõltub osalemise edukus

Kolmandaks on Kongo sõnul oluline anda kliendile 1–2 päeva jooksul pärast messi tagasisidet. “Mida räägiti ja mida kokku lepiti. Reageerimiskiirus on oluline,” rõhutas ta. “Harilikult tuleb varuda õhtune-öine aeg hotellitoas kontaktidele tagasiside kirjutamiseks,” rääkis Kongo enda kogemusest.

OÜ Tekstiil Ruumis asutaja Monika Järgi sõnul on oluline mõelda enne messile minekut läbi ka erinevad aspektid, et edasine koostöö peale messi sujuvalt toimima hakkaks – hinnad, kogused, tarnetingimused jm. “Seetõttu on väikesel tegijal kindlasti mõistlik kriitiliselt hinnata oma võimekust ja vastavalt sellele teha valikud – millistele turgudele end suunata, millistele sihtgruppidele, millise toote või teenusega,” soovitas Järg.

Vaata Äripäeva lisast Firmapidu, mida soovitab Skano turundusjuhti messil teha, kuidas peaks täpselt eesmärke paika panema ning kuidas peaks olema töö messil organiseeritud olema.

Osale arutelus

  • Inga Jakobson

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Krimelte otsib MÜÜGIASSISTENTI

Krimelte OÜ

22. oktoober 2017

Teabevara