Argos: müügis olen tulemustasu usku

Eesti Energia müügi- ja teeninduse direktor Sten Argos ütles online-intervjuus, et ta on müügivaldkonnas selgelt tulemustasu usku, kuid see põhipalga ja tulemustasu suhe peab olema mõistlik.

Argos rääkis, et tema hinnangul ei tohiks nende äris tulemustasu osakaal ületada 20-40%. "Ma ei poolda minimaalset põhipalka ja maksimaalset tulemustasu, vaid väärtustan professionaale ja pikaajalist koostööd, mitte lühiajalist suurt müüki," ütles Argos.

Vaata, millistele lugejate küsimustele veel Argos vastas reedel, 25. aprillil kell 14.00 - 15.00.

Vastatud küsimused

Maarit
Milliseid müügivõtteid olete kasutanud ning milline neist on senimaani kõige paremini töödanud?

Paneme suurt rõhku erinevatele koolitustele. Seda nii toote ja seadusandluse tundmise kui ka oskuse osas küsida kliendilt õigeid küsimusi. Müügitehnikatest kasutamegi enim nõustavat lähenemist, kus läbi küsimuste leiame klientidega ühise keele, õpime tundma nende soove ja vajadusi. See võimaldab meil pakkuda kliendile parimat lahendust.

Juta
Milliste argumentidega pöörduvad teie teenindajad klientide poole, et miks peaks ostma teenust jus Eesti Energia käest, mitte mõne teise müüja käest? Kuidas teie teenindajad mõjutavad kliente?

Eesti Energia peamised argumendid on usaldusväärsus ja lihtsad ning läbipaistvad tooted. Meil ei ole ühtegi kuutasu või muud varjatud tasu, meie teeninduskanalite valik on lai ja oleme hästi kättesaadavad. Usume, et kliendile on oluline see, et omame pikaajalist kogemust ning et meilt elektrit ostes jääb raha alati Eestisse. Iga Eesti Energia klient annab sel moel oma panuse Eesti heaolusse ja majandusse. Lisaks nõustame kliente nii elektri kui ka näiteks energiasäästu teemadel laiemalt.

Tõnu
Elektrituru avamisega palkasite väga palju teenindajaid juurde ja avasite uusi kontoreid. Kui palju neist teenindajatest teil täna tööl veel on? Kui palju EE üldse teenindajaid kokku on (nii leti taga kui telefonis) ning kas tehtud kulutused teeninduspersonali palkamiseks on ennast ära tasunud?

Kindlasti on ära tasunud. Oleme pakkunud paljudele põnevat tööd ning võimlaust osaleda ajaloolisel hetkel ühes põnevaimas äris. Suletud turgusid ei avata iga päev ja usun, et kõik, kes elektrituru avanemisel panustasid oma energiaga just sellesse valdkonda, said kogemuse, mida paljudel ei ole võimalik saada. Usun, et veel rohkem võitsid kliendid. Kuigi vähestel hetkedel tekkis ka esindustes järjekordasid, suutsime turu avanemisel ja sellele järgnevatel perioodidel teenindada sellistes mahtudes kliente, mis paljudele teistele Eesti ettevõtetele käiks üle jõu. Töötajad teevad ja tegid superhead tööd. Kõnekeskuses oli meil aastal 2012 ca 100 töötajat ja tänase seisuga ca 70 töötajat. Büroodes oli 2012 aastal ca 80 töötajat, täna aga ca 45 töötajat. Töötajate vähenemine on peamiselt tingitud sellest, et elektri avatud turg on saanud igapäevaseks ning küsimusi sel teemal on vähem, elektrilepingute muutmine ja sõlmime on peamiselt liikunud ja liikumas elektroonsetesse kanalitesse. Oleme ka lihtsustanud ja efektiivistanud oma müügi- ja teenindusprotsesse.

Sulev
Mida te soovite muuta Eesti Energia teeninduses ja müügis? Milliste protsessidega te rahul ei ole?

Rahulolematuseks ei ole põhjust. Meie töötajad on väga asjalikud ning tõelised oma ala professionaalid. Müts maha nende ees! Protsessid toimivad loogiliselt ja ladusalt - pean silmas nii lepingute sõlmimisi, muutmisi kui ka arveldust ja võlahalduse protsesse. Seega otsin täna efektiivsust ja sujuvat ülesehitust pigem sügavamatest detailidest. Püüame leida viise, kuidas töötajatel oleks võimalik oma tööd veelgi ladusamalt ja ilma vigade või tõrgeteta teha. Vaatame tulevikku ning oleme valmis erinevateks võimalikeks muutusteks turul ning nendega kiireks kohanemiseks.

Ruth
Kuidas te oma müügitöötajaid tasustate? Kas olete pigem tulemuspalga või põhipalga poolt? Ehk kirjeldate lühidalt tulemuspalga maksmise aluseid (kui on tulemuspalk) ja põhjendate, et miks just nii ja kuidas see töötab. Aitäh!

Müügivaldkonnas olen selgelt tulemustasu usku. Samas ei ole ma sel seisukohal kõikide teiste elualade suhtes. Olles sellises äris, kus nii müügis, kui muudes rollides on vajalik tunda hästi tooteid, omada ülevaatlikku pilti suurest pildist ning sügavat selgust väga paljudest detailidest, pean oluliseks, et põhipalga ja tulemustasu suhe on mõistlik - tulemustasu osakaal ei tohiks minu hinnangul meie äris ületada 20-40%. Ma ei poolda minimaalset põhipalka ja maksimaalset tulemustasu, vaid väärtustan professionaale ja pikaajalist koostööd, mitte lühiajalist suurt müüki. Kui müügiks on mingi lihtsam toode või teenus, kus eesmärgiks on võimalikult suur müügikogus, võib see suhe olla midagi muud.

Raul
Millist raamatut hetkel loete?

MOSSAD: Iisraeli salaluure suured operatsioonid

Juss
Kas teenindusbürool on vajanud oma tööd tehes politsei abi? Kui jah, siis miks see juhtus ja kuidas olukord lahenes?

Õnneks pole me vajanud seni politsei abi teenindusbüroodes vajanud. Kõik keerulisemad olukorrad on lahendatud kas teenindaja enda poolt või kaasates otsest juhti.

kalju
Miks EE ei võitle koduturu klientide eest? Mille arvel müüvad mitmed firmad elektrit odavamalt? Arvan,et koduklientide kaotus lätlastele on EE`le häbiplekk. Või on kodune elektriturg teie jaoks tühine?

Eesti Energia võitleb klientide eest ja kodune elektriturg on meie jaoks oluline. Jälgime nii koduturul kui ka maailmas toimuvat ning vastavalt trendidele kohandame oma plaane. Teeme erinevate kliendigruppidega koostööd ja väärtustame pikaajalist ning ladusat kliendisuhet. Oleme veendunud, et meie pakutav teenus on tasemel ning konkurentsiolukorras hoiame oma hinnatasemel pidevalt silma peal.

Valdav osa elektriklientidest on ka teisel avanenud turuaastal otsustanud jätkata Eesti Energia kliendina - see annab meile tunnustust, et meie strateegia pakkuda lihtsaid ja läbipaistvaid tooteid ning laia teeninduskanalite võrku, toimib.

Turul, kus valitseb konkurents, on turul osalejatel erinevad strateegiad oma tegevusteks. Mõni osaleja keskendub hinnale, teine aktiivsele turundusele jne. Mõni kasutab agressiivsemat kõigile mõeldud otsemüüki, teine rohkem konkreetsele kliendigrupile suunatuid tegevusi.

Energiaturu avanemise eel oli Eesti Energia monopol. Turuosa vähenemise pärast ei pea kindlasti häbi tundma - see on toimiva turu eelduseks, et tekib konkurents ja osa kliente liigub teiste elektrimüüjate juurde.

Rudolf
Kuidas olete rahul EE IT-süsteemide arendusega, eriti uue kliendihalduse süsteemiga?

Suured IT süsteemid on oma olemuselt väga keerukad. Oleme kõik ümberkorraldustega kaasnenud väiksemad tõrked edukalt kõrvaldanud ja kõik toimib juba mõnda aega igati ladusalt.

Pille
Millised kardjäärivõimalused on EE klienditeenindajal ettevõtte sees. Kui suure tööstaaziga on pikim EE klienditeenindaja?

Karjäärivõimlaused on meie klienditeenindajtel mitmekülgsed. Eesti Energia soodustab ettevõttesisest arengut - seda nii töötaja oma valdkonna kui ka kogu kontserni lõikes. Pikim tööstaaž klienditeenindajal on 39 aastat.

Jüri
Kui Eesti Energia läheks börsile, siis kas te ostaksite ettevõtte aktsiaid, kui jah, siis kui palju?

Ostaksin kindlasti ja kogu raha eest, mis mul on.

Meelis
Milline on Teie järgime kõige suurem väljakutse oma töös?

Vaatan suuremat pilti ja soovin viia erinevate juhtimistasandite juhtide mõttemaailma rohkem küsimust, kas ma oma igapäevaste otsustega loon või hävitan ettevõtte väärtust? Seda just suuremas pildis ja pikemas perspektiivis. Ei ole niivõrd oluline ühe juhi või osakonna enda, vaid terve ettevõtte väärtuse kasv. Kuigi seda põhimõtet jälgitakse juba ka täna nii meil kui teistes Eesti ettevõtetes, usun, et siia saab kraadi juurde keerata ja seeläbi ettevõtte väärtust rohkem kasvatada. Võidavad nii ettevõtted, kui ka kliendid.

Mait
Minu arvates on EE peale turu avanemist jätkuvalt eelistatud seisuses. Kas EE ei peaks oma arved võrguteenuste arvest lahku lööma?

Eesti Energia konkureerib turul teistega võrdsetel tingimustel. Olen igati ühtsete reeglitega turu poolt ning täiesti nõus, et ka arveldust puudutavas küsimuses peavad turul olema selged ja läbimõeldud põhimõtted. Hetkel on ka riigi tasandil see diskussioon käimas ning usun, et luuakse ühtlustav reeglistik.

Osale arutelus

  • Sten Argos

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Logotrade otsib REKLAAMKINGITUSTE PROJEKTIJUHTI

Logotrade OÜ

31. detsember 2017

Teabevara