Kui keeruline on leida spetiifilise valdkonna müügijuhti?

ABB on juba üle aasta otsinud endale müügijuhti/inserneri, kuid töö spetsiifiluse tõttu ei ole nad sobilikku inimest antud ametisse leidnud. Loe ABB lugu sellest, kui keeruline on leida spetsiifilise valdkonna müügijuhti.

Järgneb ABB värbamisspetsialisti Eve Virtaneni lugu:

ABB otsib endale müügijuhti/ inseneri juba üle terve aasta, inimene kellel peab olema kõrge spetsiifiline tehniline taust müügioskuste ja projektijuhi kogemus. Spetsialisti on võimalik leida, aga nüüd lisandub see miski, mis on ainult müügimehele omane. See on see, mis antakse kaasa sündides ja suures osas ei ole õpitav. Müügitehnikaid saab treenida aga spetsialistist müügimeest juba ei tee.

Oleme kasutanud värbamisel kõiki mõeldavaid kanaleid välja arvatud head hunting.

Aasta jooksul on kokku kandideerinud 25-30 inimest. Kandidaatidel kellel on hea tehniline taust ei ole nii osavad müügis ja vastupidi. Selge on see, et meie ei saa müügimehest sptetsialisti õpetada, pigem vastupidi, sest toode on selline , mida peab nõustama, konsulteerima ja tegema hiljem üksikasjalikku koostööd tootmisega.

Konkursi ajaline kulgemine

Alustasime konkurssi 2013 aasta septembri alguses, kandidaatide olematu olukorra tõttu otsustasime novembris teha lisategevusi. Kuu aega oli kuulutus üleval teemaveebis BestSales, lisaks oli kuulutus üleval LinkedIN-s ning CV Keskus saatis potentsiaalsetele kandidaatidele ka otsepakkumise.

Aastalõpp lähenes, mis oli värbamise suhtes keeruline ajastus. Detsembris otsustasime aktiivse otsingu maha võtta. Jaanuari alguses vaatasime üle kuulutuse profiili ja muutsime tingimusi veidi kergemaks. Elektripõhise hariduse asendasime tehnilise hariduse ja kogemusega tehnilises valdkonnas, müügijuhi ametinimetuse muutsime müügispetsialistiks. See tegevus elavdas veidi kandideerijate arvu. 2014. Aasta jaanuari-veebruari jooksul laekus 8 avaldust, kokku eelmise aasta septembrist 19 kandidaati.

Praegune olukord

Tegemist on otsinguga, kus eeldame, et inimene on valmis tööd tegema endiste Nõukogude Liidu vabariikidega Aserbaidžaani/ Gruusia/ Armeenia piirkonnas, mis eeldab eriti head suhtlemisoskust, lahedat  ja sujuvat suhtlemisstiili, järjepidevust ning oskust suhelda teisest rahvusest ja kultuuris pärit inimestega. Tööprofiili üle vaatamisel oli juhi soovideks, et tegemist oleks mitte esimeses nooruses oleva eestlasega ja tal oleks juba arvestatav elukogemus.

Selle aasta jaanuaris-veebruaris oleme kohtunud kahe kandidaadiga, kes omavad märkimisväärset müügikogemust ja tunnevad huvi müügimehe töö vastu ning esialgse info põhjal on nad valmis lähemalt tutvuma pakutud ametiga, samas jääb neil puudu tehnilistest oskustest.
Märtsis avaldasime Äripäevas, Eesti Ekspressis üldise müügiinimese otsingu kuulutuse ilma täpsustavate tingimusteta. Hetkel tundub, et kevad on toonud elevust ja liikumist juurde. Kandidaate on lisandunud ja konkurss käib.

Leian, et kui inimesel on soov õppida ja omandada uusi tehnilisi teadmisi, siis mina julgeks panustada sellele, et anda õigete põhiväärtustega ja isikuomadustega kandidaadile spetsiifiline õpe juhul kui tal on õppimise valmidus ja huvi valdkonna vastu.

Perspektiiv

Uue, täiusliku ja kõikidele tingimustele vastava kandidaadi leidmine võib olla juhuslik, sõltumata meist vaid pigem turu olukorrast. Inimesel võib otsuse taga olla näiteks see, et mõni investor viib oma tegevuse mujale, tõmmatakse tegevus Eesti turul kokku või muu väline ootamatu sündmus. Meie vestlusvooru on jõudnud aktiivne mees, kes varem oli ettevõtja, kes soovib teha palgatööd, sest on aru saanud sellest, kui palju auru läheb pingutustele leida uus objekt ja seetõttu on valmis panustama müügimehe tööle suurettevõttes.

Me peame endale teadvustama, kas me tegelikult tahame leida meest eelpoolmainitud turgudele või see ei ole meile nii oluline. Kui me tahame turgu sihtkohas arendada, siis on võimalus endale müügimees ise kasvatada ja koolitada, aga selleks tuleb leida sobiv toorik. Tuleb julgeda riskida ja strateegiat muuta. Lõputu pikk värbamine ei anna tulemusi, sest kuulutus muutub nö tapeedis, mis mõjutab ka ettevõtte üldist kuvandit negatiivses suunas.

Tänaseks on olukord selline, et olen tegemas tööpakkumist kandidaadile, kellega jõudsime müügi- ja turundusjuhiga niikaugele, et söandasime meest tutvustada ka tehase juhile.

Osale arutelus

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Logotrade otsib REKLAAMKINGITUSTE PROJEKTIJUHTI

Logotrade OÜ

31. detsember 2017

Global Marine Supply otsib JAEMÜÜGI OSAKONNA JUHTI

M-Partner HR OÜ

22. detsember 2017

Teabevara