Altia Eesti teeb jõulise kasvu

Alkoholitootja Altia Eesti kolmekordistab miljoniinvesteeringu järel ekspordi ja toodab varasemast 70% rohkem.

Altia Eesti juhatuse liige Kristel Mets ütles, et jõuline toodangu- ja ekspordikasv tuleneb Altia Corporationi otsusest tuua Eestisse grupi Baltimaade tootmise ja müügi keskus. Samuti hakatakse nüüd siin valmistama mitut Põhjamaade turule mõeldud Altia Corporationi toodet. 

Tänu 0,9 miljoni euro suurusele investeeringule tõuseb Altia Eesti aastane ekspordimaht praeguselt 1 miljonilt liitrilt 3 miljonile liitrile ehk 2 miljonilt eurolt 5,7 miljonile eurole. Altia ekspordiriigid on Läti, Rootsi, Soome, Taani, Armeenia, Hispaania ja Norra. Ettevõttesse tekib 10 uut töökohta.

Mets märkis, et Rootsist ja Taanist toodi Eestisse näiteks Xanté liköör-konjaki ja 1-Enkelt bitteri tootmine. „Nõudlikul Skandinaavia turul tuntud kaubamärkide tootmise Eestisse toomine on tunnustus Eesti tööstusele ning see annab panuse Eesti ekspordi suurenemisse,“ rõhutas Mets.

Metsa sõnul aitab ekspordimahu suurendamine vähendada ettevõtte riske, mis tulenevad Eesti aktsiisipoliitika ettemääramatusest. „Juba praegu maksavad kange alkoholi tootjad müügitulust enam kui poole aktsiisiks,“ ütles Mets. „Et tagada tehase pidev ja stabiilne töö, on eriti oluline omada piisavaid ekspordimahte. Ootamatu aktsiisitõus jätaks ainult Eesti turule tootmise korral tehase- ja laotöötajad kaheks-kolmeks kuuks tööta.“

2013. aastal kasvas enim konjaki ja viski segment

Altia Eesti müügitulu kasvas 2013. aastal ligi 6%, ulatudes 32,5 miljoni euroni, millest ettevõte maksis Eestis aktsiisiks 17,6 miljonit eurot. Altia Eesti omatoodetud jookide müük ulatus 2013. aastal 18,7 miljoni euroni ning sisseostetud jookide hulgimüük 13,8 miljoni euroni. Ettevõtte turuosa suurenes 2013. aastal Eestis mõne protsendi võrra: kõige suurem kasv tuli konjaki ja viski segmendist, kuid viina läbimüük vähenes hinnasurve tõttu umbes viis protsenti.

Altia Eesti tuntuim kaubamärk Eesti turul on Saaremaa Vodka. Ettevõte turustab ka mitmeid tuntud rahvusvahelisi kaubamärke, näiteks Meukow ja Campari. Ettevõte esindab näiteks Larseni ja Renault’ konjakit ja Ibise brändit.

Soome, Rootsi, Norra, Taani, Eesti ja Läti turul tegutseva Altia Corporationi kogukäive ulatus mullu 475,8 miljoni euroni ning ärikasum 17,4 miljoni euroni; kontserni puhaskahjum oli 3,1 miljonit eurot. 

Osale arutelus

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Global Marine Supply otsib JAEMÜÜGI OSAKONNA JUHTI

M-Partner HR OÜ

22. detsember 2017

Žemaitijos Pienas otsib VÕTMEKLIENDIHALDURIT

M-Partner HR OÜ

30. november 2017

Teabevara