Pööra suuremat tähelepanu pehmetele väärtustele

Motivaator.ee treener ja blogija Kaido Pajumaa soovitab tähelepanu pöörata mitterahalistele motivaatoritele ehk pehmetele asjadele, sest siis tunnevad inimesed ennast tööl hästi ja on pühendunud.

Pajumaa rääkis Motivatsioonikonverentsil, et rahvusvahelise firma läbiviidud uuringu kohaselt tunnevad 16% töötajatest ennast tööl hästi ja on pühendunud. „Inimene tunneb, et tööd on mõnus teha ja see on tema jaoks oluline,“ ütles Pajumaa. Seevastu 64% inimestest käivad tööl seetõttu, et arveid maksta ning rohkem liigutusi ei viitsita teha.Pajumaa sõnul on need inimesed ükskõiksed töö suhtes. „Siis on veel kolmas rühm inimesi ehk 20%, kes töötavad vastu,“ rääkis ta.

Pajumaa veebikeskkonnas motivaator.ee on üleval küsitlus, et mida sa eelistaksid: Kas 50 eurost palgatõusu või juhi hoolimist ja tähelepanu. Siis 70% vastanutest valiksid igal juhul juhi tähelepanu, sest nad soovivad ennast hästi tunda ja saada tunnustatud.

Koolitaja vaatleb käivitusenergiat ehk motivatsiooni kolme teguri kaudu, mis on kõik võrdse osa tähtsusega:  rahalised motivaatorid, enesemotiveerimine, mitterahalised motivaatorid.

„Raha loob turvatunde, et kõik on hästi. Kui sul on rahaline kitsikus, siis on selline tunne kus pruunkasu tuleb kahe pojaga vastu – ehk sul tekib hirm,“ rääkis Pajumaa esimese motivaatori tähtsusest. Ta lisas, et kui sul on palk väga hea, siis terviklikku motivatsiooni ikka ei teki, sest teised motivaatori tegurid on täitmata. „Teine komponent on enesemotiveerimise oskused ehk see tunne, kus tahan ise asju ära teha,“ ütles ta.

Kolmas motivaatori tegur on mitterahalised ehk pehmed asjad. „See on see tasand, et kuidas juht suhtub sinusse, mis panevad inimesi hästi või halvasti tundma,“ tõi Pajumaa näiteid. Lisades, et selle kaudu on võimalik inimesi tuua nende 16% sisse, kes on pühendunud ja tunnevad ennast hästi tööl.

Tema sõnul on mitterahalisi motivaatoreid kõige kergem seletada KOHTUNIKU mudeliga:

• Kaasamine ja koostöö. Siin peaks mõlema selle peale, kuivõrd ma oma inimesi kaasan erinevatesse ettevõtmistesse.
• Ootused. Kas töötaja teab, mida juht temalt ootab ning mis on eesmärgid. Seega tuleks selgelt paika panna see, et mida juht ootab oma töötajatelt.
• Hoolimine ehk kas ma hoolin nendest inimestest, kes minu ettevõttes töötavad. Mida rohkem suudab ettevõtte juht näidata, et ta hoolib oma inimestest, siis suudavad töötajad ettevõttele ka rohkem tagasi anda.
• Tagasisidet tasub anda inimeste igajuhul ja ka siis, kui sa näed, et nad pingutavad. Tagasisidet tuleb anda ka selle kohta võimalikult vara, kui sa näed, et ta pingutab vales suunas. Juhil on väga keeruline tagasisidet anda, kui ta juhib distantsilt (Näiteks töötajad asuvad 1 korrusel ja juht 4 korrusel).
• Usalduse loomine, ehk juht loob usaldusväärse keskkonna, kus usaldatakse üksteist.
• Naeratav suhtumine, siin peegeldub väga hästi välja see, et kuidas juht ees käitub ja inimesi juhib. Kui juht on kuri ja pettunud, siis see kandub ka teistele inimestele üle. Sellisel juhul on raske teistelt inimestelt oodata positiivsust. Kui oled ise positiivne, siis see kandub ka teistele üle.
• Inspireerima ja innustama. Lähed ja aitad inimesi, jagad soovitusi, kui nad on kuskil hätta jäänud.
• Kiitmine. Öeldakse, et kindel viis inimesi  asju tegema saada on neid kiita ja öelda häid sõnu.

Osale arutelus

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Logotrade otsib REKLAAMKINGITUSTE PROJEKTIJUHTI

Logotrade OÜ

31. detsember 2017

Teabevara