Eesti Parima toiduaine 2014 edu taga oli eristumine ja tugev kampaania

Maag Piimatööstuse turundusjuhi Ruta Kallaspooliku sõnul on väikeettevõttel tarvis turul hakkamasaamiseks eristuda ning toote kasutamist inimestele õpetada.

Eesti Parima toiduaine tiitli pälvinud Farmi kreeka jogurti arendusprotsess kestis umbes kaks aastat. Maag Piimatööstuse turundusjuht Ruta Kallaspoolik rääkis, et paar aastat tagasi istusid nad meeskonnaga laua taga ja vaatasid AC Nielseni uuringut, kus oli näha, et kreeka-tüüpi jogurtite müügimaht 2012. aastal oli Eestis vaid 39 tonni. „Tookord mõtlesime, et kas tõepoolest riskime turule tulla naturaalse tootega, sest nii nemad kui ka teised on näinud küsitlusi, kus tarbijad soovivad osta naturaalseid tooteid. Aga kas nad on valmis selleks teoks ning valmis maksma lisaaineteta puhta toote eest?“ andis Kallaspoolik tootearenduse mõttekäiku edasi. Ta lisas, et täna nad teavad vastust, sest nad on müünud rohkem kui 800 000 topsi ja tonnides ületas Farmi Kreeka jogurt kõikide eelnevate turul olnud kreeka-tüüpi jogurtite terve 2012. aasta müügimahu paari kuuga.

„Maag Piimatööstus on väike Eesti firma ja selleks, et turul hakkama saada ja eristuda peame otsima natuke raamist välja lahendusi,“ selgitas Kallaspoolik. Ta lisas, et kuna turu trend liikus naturaalsete ja puhaste toodete suunas, siis mõte pakkuda kodumaist kreeka-tüüpi jogurtit, liikus meil ammu mõttes. „Messilt saime kinnitust, et oleme valmis investeerima ka vastavasse tehnoloogiasse ja nii see läks.“

Kreeka-Türgi jogurteid valmistatakse termostaatmeetodiga, mida Maag Piimatööstus kasutab ainukese tootjana Eestis. „Kui tavapäraselt tehakse jogurt valmis spetsiaalses jogurtitanklas ning seejärel villitakse topsidesse, siis termostaatjogurti tegemisel toimub toote hapendamine topsis,“ selgitas Kallaspoolik valmimisprotsessi. Lisades, et selline tehnoloogia ei „lõhu“ jogurti struktuuri ning võimaldab säilitada toote konsistents – jogurt jääb väga tihke, paks ja kreemjas.

Kallaspooliku sõnul on neil  kõigi Eesti jaekaubanduskettidega väga hea koostöö ning tal on hea meel, et nad usaldavad piimatööstust ja on valmis riskima uute toodetega.

Farmi Kreeka-Türgi jogurti kampaania kogukulu oli hinnakirjajärgse maksumusena 492 000 eurot, mis sisaldas loovlahendusi, nende tootmist, PR-kommunikatsiooni ja meediat. „Täiesti uute tootekategooriate puhul on oluline tarbimisharjumuse tekitamine ja seda on raske teha, kui inimesed ei tea, kuidas toodete kasutada ning mida millegagi süüa.“ Kallaspooliku sõnul on antud jogurt selline toode, mida paljalt palju(d) süüa ei soovigi, mistõttu tuleb inimestele tootest omakorda uut toodete valmistama saada. „Kampaania raames tahtsime näidata, et igaüks oskab süüa teha, kui tooraine on hea ja retsept äärmiselt lihtne,“ selgitas Kallaspoolik kampaania strateegiat.

Maag kaasas oma kampaaniasse toidublogijad ja toiduajakirjanikud, kes näitasid, kui palju võimalusi on nende jogurtite kasutamiseks. „Figuurisõbrad kirjutasid, et tänaseks on nad hapukoore asendanud Farmi Türgi jogurtiga,“ oli Kallaspooli rõõmus selle üle, et inimesed on nende tooted hästi vastu võtnud ja asendanud rasvasemad tooted lahjemate vastu.

Kallaspooliku hinnangul oli tänavune Parima Toiduaine valimine äärmiselt tasavägine võistlus ning tase oli äärmiselt kõrge. „Kõik konkursil osalenud tooted olid meie konkurendid.“

Maag Piimatööstuse tavapäraste kreeka-türgi jogurtitele on sarjas ka väikesed moosilisandiga kreeka jogurtid.

Osale arutelus

Seotud lood

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Volume Design otsib Eesti turu MÜÜGIJUHTI

CV-Online Estonia OÜ

02. november 2017

Teabevara