3 nippi müügi parandamiseks

Entrepreneur.com kaasautor Stephen Key kirjutab, et on oma pika karjääril müünud mitmeid erinevaid tooteid ning ideid ja nüüd jagab ta nippe, kuidas müüki parandada.

Tema sõnul jätab sõna „müüma“ halva maigu ning peetakse nö räpaseks sõnaks. Kui sulle müüakse midagi, siis see ei ole alati meeldiv kogemus. Olgu selleks siis müüja jaekaubanduses, kes ei jäta kaupluses rahule või telefonimüüja, kes helistab kõige ebasobivamal ajal. Müük ei pea olema ebemeeldiv.

Et olla kogenud müügimees, pead olema ka ettevõtlik. Siin on kolm nippi, kuidas müüki parandada:

1. Ära karda olla sina ise kõikide oma puudustega. Kellelgi ei ole kõiki vastuseid kõikidele küsimustele ning siis on ka hea seda tunnistada. Väga tähtis on keskenduda inimestega suhtlemisse, kui proovida kõike teada. Parim viis inimeste tähelepanu saavutada on silmside ning suheldes tuleb kuulata tähelepanelikult, mida sulle räägitakse.

Kui sa ei oska vastata küsija küsimustele, siis anna teada, et võtad nendega ühendust. Kui sa ei saa inimesi ise aidata, siis ehk tead, kes seda oskab. Head müügiinimesed tunnevad ennast oma kehas hästi ning seega tunnevad teised ka tema ümber ennast hästi.

2. Reasta oma kohtumise eesmärgid, sest müügiinimesed on otsekohesed. Olen olnud mitmetel kohtumistel, kus esitleja ei teadnud oma eesmärki kohtumise alguses ning pärast 10 minutilist esitlust ei saanud ma ikkagi aru, mis oli tema eesmärk. Esimesed küsimused, mis vajavad kohest vastust on: Miks me üldse siin oleme? Kuidas ta meid aidata saab?. Müügimehel tuleb sissejuhatus teha lühike, energiline ja emotsionaalne.

Publiku tähelepanu peab saama koheselt, et nad kuulaksid sind kogu esitluse vältel tähelepanelikult. Joonised ja graafikud ei tähenda midagi, kui sa ei ole välja toonud selle kõige olulisema. Esitluse käigus mõtle sellele, et kuidas sa saad inimest aidata, kellele sa seda esitlust teed.

3. Tähtis on tunda oma klienti, ning aru saada, kuidas tal läheb. Tee endale selgeks klient ja tema ettevõte, seega tee kodutööd ja uuri tausta. Millised on need probleemid, millega klient tegeleb? Enamus ettevõtted otsivad alati lahendusi ning kui suudad pakkuda lahendust ühele probleemile – säästes ettevõtte raha, aega või energiat – siis ei pea müügiga väga palju tööd tegema, sest kliendid tahavad seda juba ise osta.

Loe ettevõtte kodulehte ja ka uudiseid, mis nende kohta on kirjutatud. Kui sa ei saa päris täpselt aru, millega ettevõte tegeleb, siis proovi see endale selgeks teha. Sul on vaja saada infot ettevõtte kohta, et teha nende jaoks mõtestatud esitlus. Sa võid küsida ka eelkohtumist, et oskaksid kohandada enda pakutavat teenust nende ärile nii palju kui võimalik.

Jälgi ettevõtet ka peale müügitehingu sooritamist. Alati tuleb küsida ka lisamüüki, kuid kui nad ei ole mingil põhjusel huvitatud, siis küsi miks? . Võta aega, et mõista, kust nende kõhklus tuleb. Tavaliselt on selle taga põhjus, et neil ei ole piisavalt informatsiooni müüja kohta. Kui sa küsid, et miks nad ei osta, siis tuleks võimalusel reageerida nendele muredele.

Juhul kui olete jõudnud kokkuleppele, et ta soovib osta, siis lõpeta müük,kuna inimestel on kalduvus müüa üle.

Osale arutelus

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

HILTI is looking for a SALES REPRESENTATIVE

Manpower OÜ

03. november 2017

Teabevara