Suurbritannia jaekett Tesco tunneb huvi Valio juustu vastu

Mai lõpus kohtusid Valio ja Tesco esindajad Amsterdamis, et arutada võimalikku koostööd Forte juustu müügiks Tesco kauplustes.

Valio ekspordidirektor Elar Ollik rääkis, et hiljuti võttis nendega ühendust Suurbritannia jaekett Tesco, kes soovi enda kauplustes müüa Forte juustu. „Esimene kohtumine oli meil Amsterdamis mai lõpus, aga kuna algatus tuli nende poolt, siis loodame, et sellest saab asja,“ rääkis Ollik.

Valio ekspordib ca 34% oma toodangust kogukäibega 33 miljonit eurot. „Juustutööstuste eksport on Venemaa suunas kinni, seega oleme täna kontsentreerunud rohkem Euroopa Liidu riikidele,“ rääkis Valio Eesti tegevjuht Maido Solovjov. Ta lisas, et ennem läks piimatööstuse toodangust Venemaale umbes 30%, kuid nüüd on see langenud 16% peale. Valio peamine ekspordiartikkel Venemaale on hetkel jogurtid.

Valio ekspordib enda tooteid 10 riiki ning 34% toodangust moodustab juust, 59% värske toode, 2% vadak ja 5% või. Peamised ekspordipartnerid on Venemaa, Itaalia, Läti, Leedu, Saksamaa, Soome, USA. Ollik rääkis, et kui kümme aastat tagasi läks ekspordiks 20 erinevat toodet, siis tänaseks on see arv kasvanud 2000 tooteni.

Olliku sõnul on hetkel ekspordi pearõhk suunatud Itaaliasse. „Näeme seal suurt kasvupotentsiaali eelkõige Forte osas, aga ka teistel meie erilisematel juustusel nagu Lacey Swissil ja Black Goudal tundub samuti võimalus olevat.“

„Turg otsib odavamat alternatiivi ja Itaalias on meil seda võimalik ka pakkuda,“ rääkis Solovjov Forte edust Itaalias. Ta lisas, et neil on hea viia toode sinna kus see on sündinud ja pakkuda seal parimat alternatiivi parmesanile. Ollik lisas, et Itaalias on neil hetkel üle 120 kliendi.

„Forte osas näen suuri võimalusi Austria, Šveitsi, Prantsusmaa, Inglismaa ja USA turul, kus tasub laieneda ja uusi turge võtta,“ oli Ollik kindel. Ta lisas, et Forte juustuga tasub minna sinna, kus osatakse seda juustu tarbida. „Teine võimalus on proovida ka nendel turgudel, kus Forte juustu ei olda harjutud sööma, kuid siis tuleb hakata inimesi õpetama.“

Solovjovi sõnul võtab uue ekspordituru sissetöötamine aega ca 3 aastat. „Jaapanlastega oli meil esimene kontakt kaks aastat ning nüüd tulevad nad Eestisse. Siin on nüüd küsimus, et millal läheb esimene toodang Jaapani turule?“ ütles Solovjov.  Ollik hindab, et aasta-kaks võiks see veel aega võtta.

Valio Balticu 2013. aasta käive oli 90 miljonit eurot. Baltikumis on 360 töötajat ning Valio tooteid eksporditakse 10 riiki.

Galerii

Osale arutelus

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Data Print otsib MÜÜGIJUHTI

Data Print OÜ

05. november 2017

Krimelte otsib MÜÜGIASSISTENTI

Krimelte OÜ

22. oktoober 2017

Teabevara