Bigbank kasutab kliendi analüüsil  Facebooki

Eesti kapitalil põhinev Bigbank testib uudse lahendusena laenutaotlejate nõusolekul nende Facebooki andmete kasutamist krediidianalüüsi metoodikas.

„Kaasame kliendi nõusolekul panga krediidianalüüsi populaarse sotsiaalvõrgustiku Facebooki andmed, mis räägivad kliendi finantskäitumisest palju,“ ütles Bigbanki juhatuse esimees Kaido Saar. „Mida tõhusam ja täiuslikum on panga krediidianalüüsi metoodika, seda lihtsam on klientidel laenu taotlemine ning seda kvaliteetsemaid laenuotsuseid saame edaspidi langetada.”

„Pakume taotlejatele võimalust anda pangale ühekordne juurdepääs oma Facebooki profiili andmetele, mida pank kasutab testperioodil üksnes laenuvõimekuse analüüsi arendamiseks ning laenuotsuse langetamist need täna ei mõjuta,“ selgitas Saar.

Bigbanki juhatuse liikme, krediidivaldkonna juhi Ingo Põderi sõnul sisaldub sotsiaalmeedias üldiselt, kuid peamiselt siiski Facebookis, taotleja kohta suurel hulgal andmeid, mida täna laenuotsuse tegemisel kasutada ei saa, sest pangal puudub andmetele juurdepääs.

„Iga laenuotsus on olemuselt hinnanguline ja sisaldab statistilist viga – mida väiksemal hulgal või ebatäiuslikumal informatsioonil laenuotsus põhineb, seda suurem on vea tõenäosus, ning pangad eksivad oma otsustes paratamatult mõlemas suunas,“ märkis Põder.

„Näiteks saab laenu inimene, kes ei peaks laenu saama, sest tema maksevalmidus ja -distsipliin ei võimalda probleemideta laenu teenindada ning seejuures ei ole enamasti määravaks kliendi sissetulek ja kohustused, mis peavad olema nõutud tasemel niikuinii, vaid kliendi sotsiaalne taust ja varasem käitumine." Põder lisas, et võimalik on ka, et pank otsustab laenu mitte väljastada inimesele, kelle sotsiaal-demograafiline taust varasemal kahjustatistikal põhinedes ei pruugi olla sobilik laenu teenindamiseks.

„Kuna tegemist on uudse lahendusega, mis puudutab inimeste isikuandmeid, privaatsust sotsiaalmeedias jms, siis tahame rõhutada, et laenutaotleja Facebooki andmeid kasutame ainult kliendi nõusolekul,“ rõhutas Põder. „Testperioodi ajal kasutame 1000 nõusoleku andnud laenutaotleja Facebooki andmeid. Nõusoleku andnud kliendid aitavad pangal täiendada krediidianalüüsi metoodikat ning saavad laenulepingu sõlmimisel 10 euro võrra soodsama lepingutasu.“

Tarkvaralise lahenduse sotsiaalmeedia kasutamiseks krediidianalüüsis on välja töötanud rahvusvaheline ettevõte Big Data Scoring AS. „Korrektsete laenuotsuste tegemine on ühtviisi nii iga laenuandja kui laenuvõtja soov,” selgitas Big Data Scoring AS-i juht ja üks asutajatest Erki Kert. „Oleme tänaseks ligi kolmeaastase andmekogumise ja -analüüsi käigus näinud, et uudsete infokanalite ja andmekogude kasutamine aitab laenuotsuseid oluliselt täpsemaks muuta,” lisas Kert.

Osale arutelus

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Volume Design otsib Eesti turu MÜÜGIJUHTI

CV-Online Estonia OÜ

02. november 2017

Data Print otsib MÜÜGIJUHTI

Data Print OÜ

05. november 2017

Teabevara