Aswani: Eestis müüvad tehnikud ka, kui vaja

Eestis pole probleemi tehnilise meeskonna müügitööle rakendamisega, kiitis Tolaram Grupi Balti juht Sonny Aswani oma Kehras asuva paberi- ja tselluloositehase meeskonda.

Septembris Äriplaani konverentsil esineva Aswani sõnul aitas ettevõtte kriistist päästa just kõigi töötajate valmisolek rindele minna.

Te ekspordite 99% Horizon Tselluloosi ja Paberi ASi toodangust, millest suur osa läheb kaugetele turgudele. Kuidas te ettevõtte raskustest välja tõite?

Me pidime 2008. ja 2009. aasta kriisis oma tee leidma. Naaberturud, eriti Euroopas, olid languses ja pidime oma tegevust rahvusvahelisemaks muutma. Läksime uutele turgudele, eelkõige Lõuna- ja Kesk-Ameerikas, samuti kaugetele turgudele nagu Austraalia. Kohendasime toodet, leidsime sellele uusi kasutusviise. Enne olime väga sõltuvad tsemendisektorist, mis teatavasti omakorda sõltub ehitussektorist, mis sõltub kinnisvaraturust. Jäime ühe sektori languse ohvriks ja pidime leidma nišiturge. Seega hakkasime otsima tootele rakendust pigem toidutööstuses, põllumajanduses, kaitsepakendina. Majanduslangus tegi meid vastupidavamaks.

Mismoodi käib ühe ettevõtte „ümberpööramine“?

Tootmine oli meil paigas, aga mida meil polnud, olid turud. Pidime leidma uusi turge. Nii ma siis vaatasin, et kõik hüppaksid  toolilt püsi ja läheksid kontorist välja. Enne seda püüdsime müüa interneti ja meili teel, aga nüüd ajasin kõik välja klientidega suhtlema. Ainult nii on võimalik leida oma tootele uusi kasutusvõimalusi.

Kes on need „kõik“, kes majast välja müüma läksid?

Kõik siinsed müügijuhid, turundusjuhid, muud juhid – kaasa arvatud tegevjuht. Kõik me läksime turule. Läkitasin isegi mitmed tehnilise meeskonna liikmed välja müüki tegema.

Kuidas see turule minek välja nägi – koputasite ustele, käisite messidel?

Tegime kõike, mis meie võimuses – koputasime ustele, murdime tarvidusel uksi maha, käisime messidel, kiskusime inimesi juustest, kui muudmoodi kohtumisi kokku leppida ei õnnestunud.

Kas Eestis on lihtne muutusi ellu viia?

Mina ütleksin küll, et on. Kui siin peavad töötajad multitask’ima – näiteks peavad tehnilise meeskonna liikmed aitama müügitööd teha – on nad selleks valmis. Teistes riikides nad ütlevad, et see pole nende töö. Rasketel aegadel pidin müügitöötajad ja tehnilised spetsialistid seepärast koos müüma panema, sest ainult nii sai kindel olla, et klient leidis enda jaoks õige toote. Töökultuur on Eestis väga kõrge.
Seda on kummaline kuulda, et inimesed olid valmis müüma, kuigi nad polnud müüjad.

Jah, aga meie paberil on mitmeid kasutusvõimalusi. Tehniliste teadmistega inimene võib kliendile näidata, kuidas meie pakkepaberit erineval moel kasutada, müügiinimene selle peale ei tule. Meie sektoris on see hea võimalus müügiks.

Ja ettevõte on nüüd tugevam?

Palju, palju tugevam.

Osale arutelus

  • Kertu Ruus

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Logotrade otsib REKLAAMKINGITUSTE PROJEKTIJUHTI

Logotrade OÜ

31. detsember 2017

EasySnap otsib Skandinaavia suuna MÜÜGIJUHTI

Easysnap Co-Packing Northern Europe OÜ

17. detsember 2017

Global Marine Supply otsib JAEMÜÜGI OSAKONNA JUHTI

M-Partner HR OÜ

22. detsember 2017

Teabevara