Soovitused, kuidas kirjutada head müügikirja

Parim Müük 2014 þürii jagas esimese vooru osalejate müügikirjade põhjal soovitusi, milline peaks olema hea müügikiri.

- Müügikirja pealkiri võiks sisaldada kliendi otsest kasu
- Pealkiri võiks olla konkreetne ja mitte väga pikk
- Müügikiri ei tohi olla liiga pikk.
- Sissejuhatuses kirjuta, MIKS talle kirjutatakse, see motiveerib lugema
- Kirjal võiksid olla hästi struktureeritud lühikesed lõigud
- Kirjuta selged laused. Loe ise mitu korda läbi ja vajadusel lase ka kellelgi teisel lugeda
- Numbrid tõmbavad tähelepanu ja tekitavad usaldust
- Kliendi kasu on konkreetselt punktidega välja toodud
- Kasu peab olema kliendi olukorraga seotud, mitte üldine. Kui ei tea, vii end kurssi oma adressaadi olukorraga
- Kirjas võiks olla konkreetne pakkumine ja mida klient selle eest saab
- Pakkumine võiks olla pigem kirja lõpus, kui alguses
- Kirjuta pakkumine nii, et kliendil ei ole vaja midagi muud teha, kui sulle helistada
- Kirjas kasutatav „parim pakkumine“ muudab kliendi kahtlevaks ja annab märku, et tegemist on sulaselge müügiga
-  „Kas“ küsimuse asemel küsi konkreetsemalt: millal võin Teile helistada?
- Võimalusel räägi kirjas isiklikust kasutajakogemusest
- Hea tunde tekitab, kui kiri on sõbralik ja personaalne
- Viimane lause võiks olla tegevusele kutsuv, ehk mida klient peaks edasi tegema
- Kirjuta kiri ühtses vormis
- Kirjas lausreklaami ja enesepromo ei maksa teha, jätab spämmi mulje ning tõmbab pakkumise usutavust alla
- Müügikirjaga ei tohiks tekkida seda tunnet, et seda on saadetud paljudele ning seetõttu tasuks kasutada sellist sõnakasutust, mida igapäevaselt klientidega suheldes

Kirja struktuur võiks olla:
Tutvustus - kes sa oled
Konks – mis on probleem või võimalus
Lahendus – mida sa selle jaoks teed
Väärtuspakkumine – kuidas see teisele poolele kasu toob
Tegevusele kutsuv – millal me võiks sellest pikemalt rääkida

Soovitusi jagasid Parim Müük 2014 þürii: müügikoolitaja Ekke Lainsalu, Äripäeva tellimuste müügi ja teenuse osakonna juht Erika Truuverk, koolitaja Mihkel Reinsalu, Sell It tegevjuht Tarmo Tamm, Äripäeva arendusdirektor Mari Kõlli, JM Corporation tegevjuht Siim Salme, Äripäeva Akadeemia juht Jaano Inno, Compensa Life Vienna Insurance Group SE müügi- ja kliendihaldusjuht Merle Kollom, Mercuri International esindaja Alvar Ameljushenko, koolitaja ja BestSales.ee sündmuste juht Aira Tammemäe.

Parim Müük 2014 konkurssi finaal toimub Müügijuhtimise Aastakonverentsil 19. septembril


Osale arutelus

Seotud lood

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

HILTI is looking for a SALES REPRESENTATIVE

Manpower OÜ

03. november 2017

Volume Design otsib Eesti turu MÜÜGIJUHTI

CV-Online Estonia OÜ

02. november 2017

Teabevara