Välimüük on Starmanile edukas müügikanal

Starmani juhatuse esimehe Toomas Tiiveli sõnul on telekomiteenused üsna keerulised ning otsesuhtlus on kõige parem viis oma toodet tutvustada ja müüa, seega on see nende jaoks väga edukas müügikanal.

Kaubanduskeskustes sõlmitavate lepingute arv on praegu Tiiveli sõnul suurusjärgis 20-25% nende brutoliitumistest.

Hiljuti ilmus avalikuse ette teade, et Starman on huvitatud mobiilioperaatori Tele2 Eesti ostmisest. Starmani nõukogu esimees Gert Tiivas ütles Arvamusfestivalil, et Starman plaanib viie aasta jooksul kasvada kolm korda suuremaks.

Kasvuplaanide osas jättis Tiivel Tele 2 ostu küsimusele vastates otsad lahti.

Toomas Tiivel töötab Starmani juhatuse liikmena alates 2012.aasta sügisest ning kevadest alates on ta juhatuse esimees, kes vastutab ka ettevõtte teenindus- ja müügivaldkonna eest.

Loe online-intervjuust, et mis on nende eesmärk elektrimüügiga, kuidas Starman maksab müügipersonalile boonust ning kui tulemuslikku tööd teevad müügiinimesed kaubanduskeskustes.

Vastatud küsimused

Tiina
Olen kohanud teie müügiinimesi mitmetes kaubanduskeskustes. Kui efektiivsed nad on. Mitu lepingut nad kuus teevad ja kui paljude klientide suhtlevad?

Välimüük on meie valdkonnas hea müügikanal. Telekomiteenused on üsna keerulised ja otsesuhtlus on kõige parem viis detailide tutvustamiseks. Kaubanduskeskustes sõlmitavate lepingute arv on täna suurusjärgus 20-25% meie brutoliitumistest.

Andres
Millal plaanite liikuda Starmaniga jaekaubandusse ja astuda tugevalt Elioni ja EMT kandadele ning hakata müüma telekommunikatsiooniga seotud tooteid?

Meil ei ole plaanis elektroonika jaemüügi ärisse siseneda. Proovime hoida oma fookust teenuste pakkumisel ja arendamisel, usun, et selles oleme me kõige tugevamad. Me oleme küll oma esinduste kontseptsiooni uuendamas ja viime need kaubanduskeskustesse, kuid jaemüügi osas otsime pigem strateegilisi koostööpunkte suurte elektroonikakauplustega.

Jaan
Tere! Olete sisenenud elektriturule ja kulutanud üle saja tuhande euro selle sammu promole, kuid kliendibaas on jäänud tagasihoidlikuks. Kuidas hindate Starmani senist saavutust avatud elektriturul ja millist turuosa suurust plaanite kolme aasta perspektiivis?

Me liigume plaanitud tempos. Elektriturg on väga konservatiivne ja inertne, seetõttu positsioonide võitmine võtab aega. Kuna me oleme fokusseeritud erakliendile, siis meie proportsionaalne turuosa kogu energiabilansist on suhteliselt madalam, kui nendel, kes pakuvad teenust suurtarbijatele. Meie eesmärk on jätkuvalt tõusta 5 aasta jooksul Eesti Energia järel suuruselt teiseks elektrimüüjaks eraklientide turul.

Marek
Kuidas saaks tellida filme, saateid mitte kasutades digiboxi, vaid muul moel? Digibox nõuab 2 pulti ning on ebamuga!

Juba täna saab juhtida digiboksi ja telerit ühe puldiga või hoopis nutiseadmest. Ma ei usu, et sellest väga palju mugavamaid viise on. Lisaks saab nutiseadmes vaadata telepilti, salvestusi ja kasutada Ajamasinat. Kui küsija peab silmas äpi-põhiseid lahendusi teleris, siis see tehnoloogia on veel täiesti standardiseerimata ja selgelt toores. Kui teleritootjad suudavad ühel päeval ühise standardi kokku leppida, siis on oodata kiiret äppide arengut.

Hardi
Millal jõuavad Eestisse Netflixi taolised sisuteenused?

Teeme selle nimel tööd ja loodame lähiaastatel oma klientidele pakkuma hakata.

Martin
Mida plaanib Starman ette võtta piirkondadega, kuhu täna Teie teenused ei levi (internet, televisioon)? Kas on reaalne, et suudate tänu ühinemisele katta ära terve Eesti ja muuta sellega seoses ka hindasid mõistlikumaks?

Meie teenused jõuavad juba täna 96%-ni Eesti kodudest kas kaabli või õhu kaudu. Üle õhu levivas ZUUMtv valikus on täna 30 populaarseimat telekanalit ja salvestusteenus ning ZUUMnet areneb koos LTE (4G) võrgu laienemisega, pakkudes praegu kiirusi kuni 50 Mbit/s.

Allan
Millal hakkab Starman läbi õhu edastama 720/1080 kvaliteedis saateid?

Meil on täna tehniline võimekus HD-kanalite üle õhu edastamiseks olemas, kuid see nõuab oluliselt rohkem ressurssi ja see peegelduks märgatavalt teenuse hinnas. Kui tekib piisav hulk kliente, kes on valmis kõrgemat tasu maksma, oleme ka meie valmis seda teenust pakkuma.

Liisi
Millal on planeeritud Tele2-ga ühinemine? Millised on Teie ettevõtte trumbid konkurentide ees, millega üllatate oma kliente?

Me ei saa ühinemise teemalisi spekulatsioone kommenteerida. Starmani fookus ja trumbid on seotud olemasolevate teenustega ja klientide tagasiside näitab, et meie ainulaadsed teenused - Ajamasin ja TV Everywhere - on saanud kuuma vastuvõtu osaliseks.

Juhan
Kas Te ei arva, et nn varrukamehed kaubanduskeskustes teevad Starmanile rohkem mainekahju kui saate uusi kliente?

Ei arva. Kvaliteetne otsemüük aitab klientidel paremini teenuse sisust aru saada ja õigeid valikuid langetada.

Liivi
Millal hakkate Vene propagandakanalite kõrval edastama ka vaba Vene meediat?

Pakume laia valikut Vene telekanaleid, nii riiklikke kui sõltumatuid (näiteks STS ja RTVi).

Kessu
Millal Starman Hiiumaale saabub, oleks vaja konkurenti Elionile?

Meil ei ole kindlat ajakava. Meie laienemine Hiiumaale sõltub eelkõige juurdepääsukuludest. Kui leiame võimaluse mõistlike kuludega Hiiumaale jõuda, siis me seda kindlasti ka teeme.

Sulev
Millal tuleb pakett, kus saan ise valida endale sobilikke kanaleid. Mitte ei pea valima kindlat paketti, kus on 10+ kanalit.

Tehniliselt on see võimalik, kuid peab silmas pidama, et teenuse hinnas on 2 olulist komponenti: võrgukulu ja programmitasud. Võrgukulu jääb sellise paketeerimisega ikka alles ja kui valida ainult paar kanalit, siis olulist hinnavõitu see kliendile ei too. Ka täna on võimalik baaspaketi juurde (mis maksab 1,99) valida ühekaupa kõiki populaarsemaid kanaleid.

Svetlana
Milline on Starmani seni kõige edukam turunduskampaania olnud? Millised olid eesmärgid ja tulemused?

'Parima teenuse' kampaania 2013. aasta sügisel, kui tutvustasime Ajamasinat ja Eesti kiireimat internetti. Eesmärk oli perioodil september-detsember kasvatada STARboxi kasutajate arvu 50% võrreldes aasta varasema perioodiga, tegelikult kasvas kasutajate arv 4 korda.

Jaak
Kas Starmanil on ka eripakette pensionäridele, kes saaksid väga soodsa - sümboolse tasu eest Teie teenust kasutada? Hetkel on Teie kõige odavam pakett siiski pensionäridele natuke kallis, sest meil on iga euro arvel.

Meie kõige soodsam TV-pakett (20 kanalit) maksab vaid 1,99. Usume, et see on väga hea hind.

Annika
Kuidas makstakse Starmani müügipersonalile boonust? Mille alusel? Kui suure osa moodustab see müügiinimese palgast?

Starmani müügipersonali boonus sõltub tehtud müügist ja boonuse komponent on üldjuhul oluliselt suurem, kui põhipalk. Parimad müüjad teenivad kõvasti üle Eesti keskmise.

Ott
Kui suure osa moodustab Starmani müügitulemustest telemarketing?

Suurusjärgus 25-30%.

Milvi

Tere! 2 küsimust
1) Kuidas teil on klientide lojaalsusega? Milline on teil klientide loobumiste protsent?
2) kuidas protsentuaalselt jaguneb teil kliendibaas starboxi kasutavate klientide ja juhtmega seinast tulevate klientide vahel?

1) Lojaalsusega on hästi, loobujate osakaal on ajas vähenenud. Me oleme isegi märganud, et meie kliendid uurivad enne uue kodu soetamist Starmani teenuste kättesaadavust uuel aadressil.

2) Meil on suurusjärgus 2/3 kaabel-TV kliente ja 1/3 üle õhu leviva ZUUMtv kliente. Kaabel-TV klientidest omakorda umbes pool valib STARboxi, mis võimaldab kasutada uue põlvkonna TV-teenuseid.

Ülle
Mida arvateÄP mõttest, et meie kaabelfirmad võiksid vahendada ka Putinit kritiseerivaid Vene telekanaleid Putinimeelsete kõrval? Mis see teile maksaks? Kuidas te üldse suhtute Putini propaganda vahendamisse?

Me edastame kõiki telekanaleid, kellel on Euroopa Liidus kehtiv ringhäälingu litsents ja kellega oleme kanali edastamise tingimustes kokku leppinud. Nende hulgas on ka sõltumatuid Vene telekanaleid.

Osale arutelus

  • Toomas Tiivel

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Volume Design otsib Eesti turu MÜÜGIJUHTI

CV-Online Estonia OÜ

02. november 2017

Hilleberg is looking for an QUALITY MANAGER

Finesta Baltic OÜ

19. oktoober 2017

Teabevara