5 küsimust, mida head juhid peaksid enda käest iga päev küsima

Entrepreneuri toimetus uuris Hewlett-Packardi tegevjuhi Meg Whitmani käest, millised on tema personaalsed juhtimise põhimõtted.

Whitman toob välja küsimused, mida ta soovib, et tema meeskonnaliikmed HPst küsiksid endalt iga päev. Need 5 küsimust on äärmiselt otsekohesed, kuid ükski ettevõte ei saa olla edukas, kui tegutsemise põhimõtted ei ole selged.

1. Kas sa tead enda konkurente paremini, kui nad seda ise teavad?
Alustama peaks suurtest konkurentidest ja siis liikuma vähemtähtsateni. Sa peaksid teadma, millised on sinu konkurentide strateegiad ning mida nad teevad igapäevaselt. Küsi endalt, et kus ja kuidas nad sinu ettevõttest paremad on? Mida sa saad neilt õppida ja ise teistmoodi teha? Millised on sinu väärtused, et olla konkurentidest parem? Sa pead teadma seda, et mida tuleb teha, et olla võitja enda valitud teel.

2. Kas sinu klient tunneb, et ta on sinu ainus klient?
Seda küsimust olen enda käest küsinud korduvalt – klientide vajadused peavad olema ettevõtte iga tegevuse keskpunktiks. Ettevõtted, eriti suured on sageli keskendunud liiga ettevõtte tootlusele ja sisemistele töödele.  Strateegia ja eesmärgid peavad olema seotud otseselt kliendi vajaduste rahuldamisega. Kindlasti ei tohi mõelda sedasi, et vanasti antud strateegia töötas või neid tegevusi on lihtne ellu viia.

3. Kas sul on õiged inimesed õigeks tööks ja kas neil on õige suhtumine?
Õige inimene konkreetse töö jaoks võib varieeruda kõikuvate vajaduste põhjal. Üks inimene, kes on juhtinud väga edukalt ühte projekti, ei pruugi sobida jällegi järgmise projekti juhiks. Tuleb vaadata seda, kas inimesel on õiged oskused tegemaks konkreetset tööd? Vastav kogemustepagas? Õiged juhtimisoskused, et inspireerida teisi tegevustele? Kui ei, siis kas neid küsimusi saab lahendada? Kui vastus on ikka ei, siis tuleb muudatusi tõsiselt kaaluda.

4. Kas sa soovid, et sinu inimesed arenevad kiiresti?
Juhina on sul kohustus tõstatada probleeme, mis võivad olla mõlemale poolele ebamugavad. Juhid peavad looma ettevõtte kultuuri, kus inimestel on mugav toimetada enda rollides. Eriti kiiresti arenevas ettevõttes ei saa istuda käed rüppes ja oodata, et keegi sinu probleemid lahendaks. Kui me HPs näeme, et meil on risk tehing kaotada, siis ma tahan, et juhid helistaksid või astuksid minu kontorist läbi. Arutaksime koos läbi, kuidas mure lahendada. Olen võtnud kasutusele lihtsa reegli: arendada 24 tunni jooksul ja lahendada 48 tunni jooksul.

5.  Kas sa hoiad ennast ja oma meeskonda vastutavana?
Minu sõnul on HP töötajatel see teema olnud järjepidev – me kõik vastutame oma saatuse eest. Iga meeskonna liige peab võtma isikliku vastutuse edu eest. See tähendab, et tuleb agressiivselt keskenduda sellele, mis on kõige tähtsam: tegevus, tulemused ja kliendid.

Osale arutelus

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Logotrade otsib REKLAAMKINGITUSTE PROJEKTIJUHTI

Logotrade OÜ

31. detsember 2017

Teabevara