Eksportimisel suurim kasu veebipoest

Kas oma toodet välismaale müües valida müük jaeketi kaudu või otsida maaletooja, agent või konsultant?

Suurimat kasumimarginaali tõotab see, kui sihtriigis ise veebipood püsti panna, samas peab arvestama, et selle loomine ning turundamine tähendab kopsakaid kulusid, kirjutab 4. septembri Äripäev tööstuse rubriigis.

Rabaconda valmistab ja müüb motosõitjatele kiiret rehvivahetuspukki enduuro. Ettevõtte üks omanikke Jakob Saks ütles, et on ise kuus aastat Hispaanias agendina töötanud ja tundis omal nahal, mis agenti motiveerib ning mis mitte.

"Agenti motiveerib kõige enam see, kui lihtne on tootega raha teha," sõnas Saks. Tema ülesandeks Hispaanias oli leida Eesti sae- ja höövelmaterjalile ärikliente. "Ajal, kui Hispaania majandus kasvas, müüsid Eesti puidutööstused minu vahendusel kuni 12 miljoni krooni eest aastas," märkis ta.

Seetõttu teab Saks, et ettevõte on välismaale müües kõige ihaldusväärsemas olukorras, kui ta suudab toodet ise lõpptarbijale müüa, näiteks oma veebipoe vahendusel. Kui ei suuda, kas või selle tõttu, et teenindamist ootavaid kliente on ühtäkki paarsada miljonit, tuleb toode teha kättesaadavaks jaekaubandusketi vahendusel, aga kaubanduskett pakub teenust, mille eest võtab ära poole marginaalist.

"Kui soovid 50% marginaalist ära anda, siis müü oma tooteid-teenuseid välismaal jaeketi kaudu, kui suudad edukalt hakkama saada ka 25%ga marginaalist, siis palka lisaks ka maaletooja," tõi Saks numbrid välja.

Rabaconda on tema sõnul Euroopas saavutanud sellise ihaldusväärse taseme, et müüb oma tooteid netis otse lõpptarbijale. Ka USAs valiti sama tee, ent ollakse alles selle raja alguses.

Loe Äripäevast Tööstusrubriigist, millised on soovitused, kuidas piiritagant raha koju tuua.

Osale arutelus

  • Annika Matson

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Logotrade otsib REKLAAMKINGITUSTE PROJEKTIJUHTI

Logotrade OÜ

31. detsember 2017

Teabevara