Müügiinimesi motiveerib kõige enam raha

Müügikonkursi Parim Müük 2014 finalistid rääkisid Müügijuhtimise Aastakonverentsi vestlusvoorus, et neid motiveerib kõige enam korralik boonuste süsteem.

Miks hoiavad inimesed avalikust võistlusest eemale?

CV Keskuse kliendihaldur Martin Ivanov: Ma kardan, et need ei ole õiged müügiinimesed, kui nad ei taha osaleda sellisel võistlusel. Samas äkki ei tea kõik huvilised ka sellest võimalusest.

CV Keskuse kliendihaldur Sirli Sinivesi: Müügiinimesed on mugavaks läinud ja teevad seda, mida on harjunud tegema. Teinekord on rutiinist välja tulemisega raskusi.

EMT müügikonsultant Viktoriya Epifanova: Kõik inimesed, kes töötavad müügi alal ei ole müügiinimesed. Nad ei ole üldjuhul väga pühendunud ja töötavad sellel alal, et kuskil töötada. Aga konkurssi soovitan reklaamida rohkem, et inimesed saaksid teda.

Kuidas ära tunda müügiinimest, kellel ei teki mugavusstoon ja kellele on väljakutsed olulised?

Martin: Müügiinimesel on sära silmas, ta tahab teha, talle meeldib teha, ta on orienteeritud tulemustele ja see ongi see, mis edasi viib.

Sirli: Olen pannud inimesed naeratama seega lihtsuses peitub võlu. Lisaks soovitan uskuda oma tootesse, mida müüd.

Viktoriya: Müügiinimest tuleb motiveerida ning õige müügiinimene on tõepoolest särav, hea jutuga ning ei ole häbelik inimene, kes istuks ja kuulaks teid. Vaid ta pakub ise lahendusi ja suhtleb aktiivselt kliendiga. Müügiinimene on abivalmis ja saab teinekord aru, et tasuks müük tegemata jätta, et kliendile jääks meeldib teeninduskogemus, mis tagab hilisema pika koostöö. 

Kuidas Te motiveerite iseennast? Mis paneb teie silma särama?

Viktoriya: Ennast motiveerin sellega, et müüa kolleegidega vähemalt sama palju või rohkem. Hea müük saab toimuda ainult heas meeskonnas ja heade kolleegidega. Mitu pead on ikka parem kui üks, sedasi on hea ideid kolleegidega jagada. Ma ei lase pead norgu ja kui ei õnnestunud, siis naeratan ja proovin järgmisel päeval uuesti. Ma ei anna alla. Müük tuleb ainult siis, kui oled ise positiivne. 

Martin: See, millega saab inimesi motiveerida on väga selge läbipaistev palgasüsteem, kus on taevas limiidiks. Müügimees hakkab rohkem müüma, kui ta näeb suuremaid numbreid.

Sirli: Raha paneb rattad käima, kindlasti on tasu see, mis motiveerib ja paneb tööle.

Kui Teil oleks valida kahe variandi vahel: kõrgem põhipalk ja väiksem tulemustasu või väiksem põhipalk ja suurem tulemustasu, kumma valiksite?

Martin: Mina isiklikult olen selle poolt, et oleks väiksem põhipalk ja suurem tulemustasu. Kui sul on võimalus saada head tulemust siis sa saad ka selle ja see motiveerib.

Sirli: Ma arvan, et ei ole mõtet ennast mugavaks lasta, seega eelistaksin väiksemat põhipalka ja suuremat tulemustasu.

Viktoriya: Mina olen selle poolt, et oleks üks korralik põhipalk ja sinna juurde ka korralik müügipanus.

Kas te usute, et hea müüja saab müüa ükskõik mida?

Viktoriya: Ma arvan, et see on võimalik, senikaua kuni ta usub, et tema toode on hea. Saab müüa seda, millesse sa usud. Ennem pead selle endale maha müüma ja siis alles kliendile. Ma arvan, et see on iga toote puhul võimalik.

Sirli: Eelkõige peab uskuma oma tootesse ja siis sa suudad seda ka müüa. Paljud ettevõtted müüvad lõppkokkuvõttes ju õhku.

Martin: Täiesti õige. Kui inimene oskab müüa, siis põhiline on see, et õpid toote selgeks. Kui sa õpid oma toote selgeks, siis sa ka müüd seda.

Kui konkurent kutsub Teid enda juurde tööle, siis kas saate tema juures rääkida veel paremat müügijuttu, kui praegu?

Martin: Kui konkurent teeb hea pakkumise, siis mul on tema toodet hea müüa, sest tunnen seda läbi ja lõhki. Aga siin on ka eetika küsimus, et ma ei lähe konkurendi juurde tööle. Olen enda tööandjale lojaalne. Aga teoreetiliselt on see võimalik ning sellega said nad parima müügiinimese ja neil hakkab paremini minema.

Sirli: Konkurendi juures on kindlasti omad tugevused ja need tuleb ära õppida. Seega why not.

Viktoriya: Kui rääkida side valdkonnast, siis ma olen mõelnud, et kui ma lähen Elisasse tööle, siis ma olen kõige rikkam inimene maailmas. Meie ettevõte (EMT) müüb hinda ja teenust. Me argumenteerime oma hinda ja meil on head argumendid. Teoreetiliselt on see võimalik, et tehakse hea pakkumine aga see on iga inimese moraal, kas ta teeb seda või mitte. Teoreetiliselt on see võimalik. 

Mis on Teie jaoks müük?

Viktoriya: Minu jaoks isiklikult on müük, kui teen closingu ära, lepingu on sõlmitud ja boonussüsteem toimib. Ettevõtte jaoks on müük ka see, kui kliendile jääb emotsioon ja tuleb pärast ning sõlmib pärast selle lepingu.

Sirli: Minu jaoks on müük omaette teooria aga eelkõige tuleb võita kliendi usaldus.

Martin: Müük on sport. Tegelikult on müük see, et pead saama kliendiga sõbraks, tekitama usalduse ja ega muud ei olegi. Kui klient sind usaldab, et sa müüd head ja kvaliteetset toodet. See on kliendisuhe.

Kui Teid motiveerib raha ning Teile tehakse ettepanek teises valdkonnas suurema töötasu eest tööle, siis kui kiiresti töökohta vahetate?

Martin: Ilmselt vanusega tuleb juurde tarkust ja kogemusi. Müük läheb kvaliteetsemaks. Kuid kui pea pakkumine on selline, et saab vähema vaevaga rohkem raha, siis miks mitte.

Sirli: Oleneb ettevõtte kontseptsioonist, kuid olen 100 protsenti avatud uutele väljakutsetele.

Viktoriya: Mina antud momendil mõtleks päris pikalt. Töötan hetkel seal, kus mulle meeldib. Ja kui pakutaks 100-200 eurot rohkem, siis ikkagi uuriks päris pikalt ja mõtleks kaua. Hetkel omandan palju uusi kogemusi, kuid mõne aasta pärast on mul palju kogemusi, mida jagan teistele ning mul on oma kümne liikmeline meeskond, kes müüvad veel rohkem.

Parim Müük 2014 võitjaks osutus CV Keskuse kliendihaldur Sirli Sinivesi, kes kogus finaalvoorus enda väljamõeldud sõnumitega märke müües kõige enam raha annetuseks. Sinivesi annetab finaalis kogutud raha (323,60 eurot) MTÜ Naerata Ometi.

Osale arutelus

Seotud lood

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Volume Design otsib Eesti turu MÜÜGIJUHTI

CV-Online Estonia OÜ

02. november 2017

Data Print otsib MÜÜGIJUHTI

Data Print OÜ

05. november 2017

Teabevara