Tamsar: Pärnu Konverents läks headesse kättesse

Äripäev AS ostis Balti Juhtimiskonverentsi, mille kaubamärk on Pärnu Konverentsid. Ettevõtte asutaja ja partner Toomas Tamsare sõnul oli nüüd õige aeg ettevõtte headesse kättesse anda.

„Seda last on armastusega pea 20 aastat kasvatatud ja sellel lapsel on aeg minna,“ ütles ettevõtte asutaja Toomas Tamsar. „Usun, et ta on heas kätes ja saab armastust ka edasipidi näha.“

Tamsar lisas, et mõte müüa on olnud juba aastaid. Tamsar on müümismõtet arutanud Äripäeva peadirektori Igor Rõtoviga varemgi. Viimased aastad, kui Tamsar oli tööandjate keskliidus, jäi vähem aega ja energiat panustada konverentsidele.

Küsimusele, kas müük on seotud ka sellega, et viimased kaks aastad on ettevõtte olnud kahjumis, vastas Tamsar, et pigem on põhjuseks see, et endal ei olnud piisavalt aega täiendavalt panustada. „See ei ole kapitaliäri, vaid on selgelt inimeste äri. Kui ei ole endal piisavalt aega, siis on mõistlik seda anda neile, kellel on piisavalt aega,“ märkis Tamsar.

Jätkab koostöös Äripäevaga. Kuigi Tamsar müüs ettevõtte, teevad nad Äripäevaga endiselt koostööd ja Tamsar tegeleb ka sisuga. Tulemuste kohapealt märkis ta, et ootused olid kõrgemad.

Tamsar tunneb head meelt, et saab ka edaspidi aidata sisu luua, sest temale on hingelähedane teema Eesti parema juhtimise edendamine. Ta lisas, et nii nende kui Äripäeva huvi on ka see, et Pärnu Konverentside väärtused kestavad, arenevad ja muutuvad tugevamaks.

Balti Juhtimiskonverentsi vastu tundsid huvi ka teised, kuid Tamsare sõnul on Pärnu Konverentsid kõige paremini Äripäeva kätes.

Balti Juhtimiskonverentsi teine omanik Anti Orav, kes liitus Pärnu Konverentsidega mullu augustis, ütles, et juba ettevõttega liitumisel arutas ta omanik Tamsarega võimalikust koostööst ja omanikeringi laiendamisest. „Rääkides tuleviku stsenaariumist, me nägime, et uude arengutsüklisse minekuks on vaja partnerlust,“ lausus Orav. Tema sõnul on äride koondumine väga loomulik. „Tavaliselt neid (ettevõtete liitmised - toim) tehakse selleks, et leida uut väärtust ja sünergiat. Antud juhul me eelkõige seda näemegi, et kahe kivi ühinemisel tekib midagi uut.“

Konkurentsitihe turg. Konverentsiturg on Orava sõnul väga tihe, tegijaid on palju. „Äripäev ja Pärnu Konverentsid on kõige väljapaistvamad selles, aga me ei ole ainukesed. Surve kasumlikkusele on ka igal sammul olemas,“ märkis ta.

Orava sõnul on Äripäev selgelt demonstreerinud oma huvi selle tööstusharu vastu ja see on strateegiline tegevus. Ta lisas, et läks kerge südamega koostöösse Äripäevaga.

Orav lausus, et otsus on tõugatud sellest, et leida uus areng. „Viimased kolm aastat seest poolt sellist arengut, mis rahuldaks ei ole leidnud,“ ütles ta.

Kas Orav jäi oma investeeringuga plussi, ütles ta, et raha ei ole tema jaoks oluline. „Kui ma oleks ainult raha peale mõelnud aasta aega tagasi, siis ma ei oleks siin,“ sõnas Orav. „Mind tõi konverentsi juurde sisu. Olen saanud palju rohkem tagasi, kui olen siia sisse pannud. Olen investeeringuga rahul.“

Konverentsid kui megatrend. Rõtovi sõnul on tegemist väga suure väärtusega ettevõttega ja see osteti väärt hinnaga. Poolte kokkuleppel hinda aga ei avaldata. „Tegemist on megatrendiga. Äripäev alustas konverentsidega 15 aastat tagasi. Praegu näeme, et viimastel aastatel tegelevad sellega enamik maailma suuri meediakontserne,“ lausus Rõtov. „Äripäeva jaoks on konverentsiäri tähtis, see on kõige kiiremini kasvav äri.“

Rõtov lisas, et olukorras, kus inimesed on aina rohkem internetis, sotsiaalvõrgustikes ja on vähem vahetussuhtlust, toob konverentsiäri inimesi tagasi loomulikku vajadusse.

Rõtovi teatel jääb Pärnu Konverentsi bränd alles, samuti kõik töötajad. „Läheb veel paremaks,“ ütles Rõtov. Ta lisas, et Äripäeva jaoks ei ole ost finantsinvesteering, vaid arendav investeering, et tegevust laiendada.

***

TASUB TEADA

Balti Juhtimiskonverents OÜ kontserni kuuluvad emaettevõte Balti Juhtimiskonverents OÜ ja tütarettevõte Carrot Konverentsid OÜ.

Balti Juhtimiskonverentsi majandustegevuse sisuks on Pärnu Konverentside kaubamärgi all Eesti parimate juhtimiskonverentside korraldamine. Tuntuimad tooted on Pärnu Juhtimiskonverents, Pärnu Turunduskonverents, Pärnu Finantskonverents, PalgaPäev ja Pärnu Raamatupidamiskonverents.

2010. aastast 100% Balti Juhtimiskonverentsile kuuluv ettevõte Carrot Konverentsid osutab ettevõtetele konverentside korraldusteenuseid.

Balti Juhtimiskonverentsi kontserni müügitulud moodustasid 2013. aastal 737 857 eurot. Kontsern teenis mullu kahjumit 56 363 eurot. Kahjumi kõige olulisemad põhjused olid juhtimismuudatused ning turundusvaldkonnas tehtud kulutused, mille tasuvusperiood on pikaajalisem.

 

Osale arutelus

  • Alyona Stadnik

Seotud lood

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Krimelte otsib MÜÜGIASSISTENTI

Krimelte OÜ

22. oktoober 2017

Teabevara