8 soovitust kliendi juures arvamusliidriks saamiseks

Saku õlletehase müügidirektori Jaan Härms tõi Müügijuhtimise Aastakonverentsil välja enda põhimõtted, mis aitavad ettevõttel saada arvamusliidriks kliendi juures.

Kliendi juures arvamusliidriks saades soovitas esialgu Härms läheneda asjale esialgu laiemalt, sest koostööpartner on ekspert ja tal on oma arvamus. „Kliendikohtumise juures võiks jõuda sellisele tasemele, mis on kliendi jaoks tähtis, mitte rääkida ainult enda tootest, kampaaniast ja väljapanekust,“ rõhutas Härms.

Tema sõnul on kliendikohtumised väga head ainult sellisel juhul, kui küsida õigeid küsimusi ja kuulata, mida räägitakse. „Kui oskad küsida, siis koostööpartner räägib väga hea meelega ning sedasi võib saada head ja olulist informatsiooni,“ ütles Härms.

Ettevõtete vahel teevad koostööd eelkõige inimesed. „Et aru saada, mida teine inimene teeb, mis on tema tööülesanded, mille järgi teda hinnatakse. Tuleb inimese tasemest aru saada.“ Härms lisas, et kasuliku koostöö nimel tuleks teinekord teha ka seda tööd, mida klient teeb.

„Jaeketid ja ka restoranid tegelevad igapäevaselt sellega, et eristuda teistest konkurentidest,“ ütles Härms töötoas. Lisades, et see on väga oluline, et silma paista. Suurel tootjal väikesel turul on seda tema sõnul keeruline teha, sest tarneahel on efektiivne ning igale partnerile ei toodeta eraldi brändiga toode. „Siinkohal tasuks mõelda sellele, et kuidas tooted kaupluses välja näevad, sest siis on ka jaeketid ja tarbijad õnnelikud.“

Härms ei soovita ettevõtetel mängida topeltmängu, sest see mida keegi oma kliendiga teeb avaldub konkurendile või teisele koostööpartnerile koheselt. „Ole aus algusest peale ning tee endale selgeks, et tegemist on ühise äriga.“

„Kliendile tasub teinekord jagada endast ja turul toimuvast kasulikku informatsiooni, mis on tema jaoks väga väärtuslik,“ ütles Härms. Lisades, et müügimehel on tavaliselt iga asja kohta oma arvamus, kuid kritiseerida teisi ei tohiks.

Kui tegemist on suhteäriga, siis ära müü, sest see ei tööta ja põrkad tagasi. „Klassikaline kauboi stiilis müük ei toimi ja arvamusliidri staatuse suunas ei liigu, vaid proovi rääkida muudest asjadest, mis pakuvad kliendile huvi,“ ütles Härms.

Viimase soovitusena tõi ta välja, et võiks proovita leida palju huvitavaid teemasid ning kõige viimases järgus proovi rääkida hinnast. Mõlemale poolele on see oluline, kuid see on ebahuvitav teema.

Osale arutelus

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Logotrade otsib REKLAAMKINGITUSTE PROJEKTIJUHTI

Logotrade OÜ

31. detsember 2017

Global Marine Supply otsib JAEMÜÜGI OSAKONNA JUHTI

M-Partner HR OÜ

22. detsember 2017

Teabevara