Äripäeva reklaami müügijuht: 30 sekundit tehinguni

Kõige kiirem müügi tehing on Äripäeva reklaami müügijuhil Irina Altin-Smirnovil olnud 30 sekundiga, kuid uue kliendi võitmiseks kuluvat aega ei ole ta otseselt mõõtnud.

Altin-Smirnov alustab enda tööpäeva eelkõige e-kirju üle vaadates. Ta vaatab, kas keegi on vastanud tema reklaamipakkumisele või keegi on saatnud päringu pakkumise saamiseks. „Sealt edasi keskendun eelkõige selle valdkonna klientidele, milline erinumber on järgmisena trükki minemas,“ rääkis Altin-Smirnov enda tööpäeva algusest, kus päevas teeb ta keskmiselt 25 müügikõnet ning umbes 10 pakkumist.

„Olen eranditult alati positiivne, enesekindel ja tunnen end kliendiga võrdväärsena,“ rääkis Altin-Smirnov. Ta teab, et suudab pakkuda enda klientidele töötavaid reklaamilahendusi, sest tema 16,5 aastase kogemuse juures tunneb ta kõiki Äripäeva tooteid läbi ja lõhki, olles ka ise paljude projektide algatajaks või läbiviijaks.

Altin-Smirnov peab väga oluliseks esimest lauset kliendile, mis peab olema selge ja arusaadav. „On väga oluline, et klient saaks koheselt aru, kes ma olen ja et ma helistan Äripäevast,“ ütles ta. Lisades, et Äripäev kaubamärgina avab nii mõnegi ukse, sest kliendid hindavad seda.

„Kui pakutav toode on selge ning olen enesekindel, siis müük ei olegi keeruline. Enda jaoks on oluline toode lahti mõtestada ja leida iga kliendi jaoks idee, miks just Äripäev saab talle olla nüüd kasulik,“ selgitas Altin-Smirnov. Kuid tema jaoks võtavad töö tegemise juures kõige rohkem aega pakkumiste tegemine, mis on tema hinnangul ka kõige tüütum tegevus. Tema sõnul läheb käiku keskmiselt iga viies pakkumine. „Mida paremini klienti tunned, seda täpsemalt suudad ka pakkumisi teha ja nn „tühjade“ pakkumiste hulk väheneb.“

Reklaami müügijuht rääkis, et 30 sekundiga on ta suutnud lojaalsele kliendile maha müüa reklaami Äripäevas, kuid uue kliendi võitmiseks kuluvat aega ei ole ta otseselt mõõtnud. Altin-Smirnovi hallatavas kliendiportfellis on hinnanguliselt 350 klienti, kellest paarkümmend pöörduvad reklaamisooviga ise projektijuhi poole. „Ülejäänutele on enda meelde tuletamine lausa hädavahalik,“ ütles ta. Lisades, et umbes 10-15 on püsiklienti, kes peaaegu alati ostavad tema käest reklaami.

Kui Altin-Smirnov teeb päevas kümneid telefonikõnesid, siis tema päevadesse mahuvad ka mitmed projekti- ja ideekoosolekud ning müügikokkuvõtted.

Altin-Smirnov planeerib enda päeva selliselt, et olulisemad tööd ja lubatud pakkumised saaksid välja saadetud hiljemalt tööpäeva lõpuks. „Reeglina lõpetan tööpäeva õigeaegselt, kuid olen siiski hiljem kättesaadav e-kirja ja telefoni teel,“ ütles ta.

Kliendid küsivad kõige enam tema käest, et kes on kliendid, kui palju on lugejaid, kui suur on ajalehe/ eriväljaande tiraaž ja muid tehnilisi nüansse. „Õige kliendi esimene äratundmine algab sellest, et kui avatud ta ise on ning kas ta on valmis sind ära kuulama ning küsib ise juurde täpsustavaid küsimusi,“ loetles ta.

„Kui klient on üleolev, ei anna võimalust selgitusteks, katkestab poolelioleva müügikõne. Räägib asjadest, mis antud kõnesse ei puutu – näiteks kritiseerib minu tööandjad väitega, et Äripäev on kollane,“ ütleb Altin-Smirnov, et selline kliendi suhtumine paneb teda pigem nördima, kui vihastab. Kõige rohkem pakub talle rõõmu hästi argumenteeritud positiivse tehinguga lõppevad müügikõned. 

„Lähiajast meenub üks naljakas kolleegi juhtum, kus jahimeestele kaupu müüv klient avaldas oma reklaami eriprojektis „jaht“ teema juures. „Jahiks“ aga osutus hoopiski luksuskaater.“

Altin-Smirnovi kõige kallimad reklaamiprojektid on olnud Äripäeva suuremahulised A4 formaadis eriajakirjad ehk Eesti Rikaste TOP 500 ja Eesti Edukate Ettevõtete TOP 100. Mõlemas ajakirjas on reklaamimaht pool ajakirjast ehk umbes 70 lehekülge.

Osale arutelus

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

HILTI is looking for a SALES REPRESENTATIVE

Manpower OÜ

03. november 2017

Krimelte otsib MÜÜGIASSISTENTI

Krimelte OÜ

22. oktoober 2017

Teabevara