Eestlane armastab head müüki

If Kindlustuse müügidirektor Artur Praun ja Elektrumi müügiosakonna juht Andres Madissoo ütlevad mõlemad, et eeslased armastavad head müüki, kuid on väsinud toote tuimast pähemäärimisest.

Bestsales.ee uuris müügiga seotud organisatsioonidelt, et kas väide: eestlased ei armasta müüki, vastab tõele ning mis nad sellest arvavad.

Elektrumi müügiosakonna juht Andres Madissoo

Ühest küljest olen väitega nõus, sest väga palju on Eestis ebakvaliteetset müüki, kus ei hoolita kliendist üritatakse talle iga hinna eest mingi toode maha müüa. Sellisest müügist on Eesti inimesed tõesti väsinud, sest see ei anna neile mingit lisaväärtust.

Kui müük on tehtud hästi ja klienti väärtustades, siis sellisest müügist Eesti inimesed küll väsinud ei ole.

Pean silmas müüki, kus toimub inimlik suhtlus, selgitatakse välja kliendi tegelikud vajadused ning vastavalt neile pakutakse lahendus. Selline müük loob lisaväärtust ja sellist müüki Eesti inimesed pigem naudivad! Kahjuks on sellist müüki aga viimasel ajal üsna vähe kohata.

Lindström Eesti tegevjuht Ivo Kirss

Eestlastele ju meeldib osta. Iga ost = müük. Löö oma viimase kuu kulutabel lahti – iga ostu taga on motiiv, põhjus, oma lugu, müük – ’’ok, ma võtan selle’’. Eestlane armastab head müüki.

If kindlustuse müügidirektor Artur Praun

Selline uuringu tulemus oli mulle veidi üllatav, kuigi samas ka mõistetav. Kes meist ei oleks saanud halba müügikõnet ja halb müük on see, mida inimesed ei armasta. See on alati nii olnud ja jääbki nii, senikaua kuni õpitakse hästi müüma. Miks seda pahatihti ei tehta on omaette küsimus, kuid selle tulemus on kliendi halb kogemus.

Kindlustus on selles suhtes veelgi tundlikum valdkond. Kui ei ole aru saadud kliendi vajadusest ning sobivat kindlustust soovitatud, siis kahju juhtudes võib oodata klienti väga negatiivne kogemus: antud juhtum ei olnud kindlustusega kaitstud ning hüvitist ei maksta. Tõsiasi on küll see, et reeglina kõik juhtumid ei olegi kindlustusega kaitstud, kuid tähtis on, et klient mõistab üheselt, mis on ja mis ei ole kindlustatud. Meie kindlustusnõustajate eesmärgiks on saada selge arusaam kliendi vajadustest. See on ennekõike vajalik, et osata rääkida kliendile olulisest kindlustusest arusaadavalt ja selgitada talle kasu, mida kindlustusleping pakub. Kasu all mõtlen siinkohal kindlustunnet, et kindlustatud juhtumi toimudes tuleb kindlustus ja aitab purunenud eseme korda teha või asendada. Tänu sellele laheneb kliendile vahejuhtum sujuvalt ning klient saab rahulikult oma eluga edasi minna.

If Kindlustus võtab klientidega ühendust regulaarselt ning see ei ole tavaline tüütu müügikõne, vaid kliendi vajadustest lähtuv vestlus temale sobivaima kindlustuse leidmiseks. Tänavu Emorilt tellitud uuring näitas, et kliendid ootavad meilt tegelikkuses senisest suuremat proaktiivsust. See oli selge kinnitus, et oleme õigel teel ning kliendid hindavad meie kontakte. Sama kinnitab ka vahetu tagasiside klientidelt.

Seega ei saa ma kuidagi nõustuda üldistatud väitega, et eestlane ei armasta müüki. Kindlustuses tundub see pigem vastupidi olevat. Kindlustusvaldkonna inimestele lähemale viimise ja selgemaks muutmisega näevad vaeva ilmselt kõik kindlustusseltsid, eesmärgiks loomulikult inimeste teadlikkuse kasv ning sellega seoses ebameeldivate olukordade ära hoidmine tulevikus. Seetõttu ma usun, et hea nõustamine ja müük on midagi sellist, mis pakub sarnast positiivset emotsiooni nagu seda võib teha hea söök.


 

 

Osale arutelus

Seotud lood

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

HILTI is looking for a SALES REPRESENTATIVE

Manpower OÜ

03. november 2017

Teabevara