Lyoness: meie põhitegevus on soodustuste võimaldamine

11. novembril kell 13.00 - 15.00  toimunud online-intervjuus ütles Lyoness Eesti tegevjuht Ott Neeme, et nende põhitegevus on soodusutuste võimaldamine, mitte liikmete värbamine.

Neeme rääkis, et Lyoness ei ole püramiidskeem, vaid globaalne ettevõte, mis toimib kolmel erineval tasandil: ostukogukond, lojaalsusprogramm kaupmeestele ning soovitusturundus.

Järgmise aasta eesmärkide kohta rääkis Neeme, et nad prognoosivad endale üle  200 000 liikme ning rohkem kui 1500 partnerettevõtte. "Tänaseks on meil juba käesoleva aasta eesmärgid täidetud ning meie lojaalsusprogrammiga Eestis on liitunud üle 60 000 tarbija." Eestis on ettevõttel hetkel 400 partnerettevõtet.

Lyoness on ostlemiskogukond ja kaupmeeste lojaalsusprogramm, millel on maailmas üle 4 miljoni liikme, 40 000 kaupmehe ning see toimib 46 riigis. Lyoness pakub tarbijatele partnerettevõtete lojaalsusprogrammi, mille liikmed saavad programmis osalevate ettevõtete juures allahindlusi ja hüvesid. Eestis alustas ta tegevust 2013 aasta märts.

Loe edasi, millistele küsimustele veel Lyoness Eesti tegevjuht Ott Neeme vastas.

 

Vastatud küsimused

Juhan
Kuidas te ettevõtteid valite enda ostukeskkonda või nad avaldavad ise soovi liituda teiega? Kui suur on teie müügimeeskond?Miks ettevõtted soovivad pakkuda Lyonessi kaarti enda klientidele, kui neil on ka enda kliendikaart olemas?

Lyoness arendab enda lojaalsusprogrammi turundusstrateegia lähtuvalt kohalikust turust ning pöördub uute partnerettevõtete (nii väikse- ja keskmise suurusega ettevõtted ehk VKEd kui suuremad poeketid) poole ise. Samas soovitavad uusi potentsiaalseid partnerettevõtteid ka näiteks Lyoness programmiga liitunud partnerettevõtted, kes on koostööga rahul olnud. Lyoness pakub lepingute sõlmimiseks ning teenuste osutamiseks selleks välja koolitatud müügimeeskonda - Eestis on hetkel 46 isikut. Uusi Lyoness liikmeid ehk kaardikasutajaid liidavad ettevõtted Lyoness programmi peamiselt kahel põhjusel. Esiteks soovivad ettevõtted saada kasu enda kliendibaasi laiendamisest suurt ristkasutust ja mitmeid riike hõlmavas ostukogukonnas. Üldjuhul pole VKEdel võimalik ettevõttepõhist lojaalsusprogrammi käivitada, millist võimalust aga Lyoness neile pakub. Isegi suurettevõtted, kel sageli ettevõtte kliendikaart kasutusel on, kasutavad sektoriülest Lyoness lojaalsusprogrammi käibe suurendamiseks - uuringud näitavad, et Lyoness liikmete keskmise ostukorvi väärtus on kõrgem. Teiseks saavad Lyoness partnerettevõtted kasu suunatud turundusest ja ning kliendisuhtehalduse pakettidest (CRM). Kõige selle eesmärk on edukate kliendisuhete rajamine ning uute lojaalsete klientide leidmine.

Artur
Kui lihtne on kopeerida Lyonessi kliendilojaalsusprogrammi? Kas on lähiregioonis Lyonessile ka mõni analoogseid teenuseid pakkuv konkurent?

Lyoness on lojaalsusprogrammide valdkonnas esikohal ning me pakume enda partneritele laialdaselt hüvesid ja lahendusi, mille kopeerimine ei ole lihtne. Turul pole ühtegi võrreldavat konkurenti, kõige lähem oleks American Express, mis samuti võimaldab oma liikmetele üleilmseid hüvesid

Juhan
Kuidas lähevad kohtuvaidlused Lyonessi koduturul Austrias, Poolas ja Rootsis?

Mul on kahju, aga ma ei saa kommenteerida teemadel, mis on minu vastutusalast väljas. Fakt on see, et Lyoness läbib põhjaliku õiguspärase kontrolli enne turu avamist asukohariigis. Nõnda ka Eestis ja võin öelda, et järgime iga määrust.

Mari
Millised on teie arenguplaanid Eestis? Kui mitu kaupmeest soovite enda programmi saada Eestis?

Tuginedes meie turuanalüüsidele ja segmentatsioonile näeme Eestis Partnerettevõtete lõpliku koguarvuna 4 600-5 000.

Kaupo
Kas Lyoness on püramiidskeem või mitte ja mis neid omavahel eristab? Kui mulle pakuti Lyonessi kaarti, siis sõber helistas ja ütles et tal mulle üks jutt ja siis kohale minnes hakkas Lyonessi kaarti pähe määrima. Kliendile lähenemine ja kaardiga liitumine meenutas minu meelest küll püramiidskeemi. Või mis te arvate? Kuidas te üldse endale tavakliente värbate, kes peaks endale Lyonessi kaardi hankima?

Oluline on eristada negatiivseid kuulujutte kontrollitavatest faktidest. Lyoness ei ole püramiidskeem, vaid globaalne ettevõte, mis toimib kolmel erineval tasandil: ostukogukond, lojaalsusprogramm kaupmeestele ning soovitusturundus. Meie põhitegevus ei ole liikmete värbamine, vaid soodustuste võimaldamine. Partnerettevõtetes sooritatud ostudelt saavad meie liikmed igalt ostult teatud protsendi raha tagasi. Kõik liikmete poolt tehtud maksed vastavad ostudele ja tellimustele, liikme sularahakontol olev raha vastab ostudelt saadud boonustele. Seega pole Lyonessi programm mingil moel võrreldav püramiidskeemi või selle tunnustega kasvõi osaliselt.

Lyoness programmiga saab tarbija liituda kolmel viisil, mis on alati tasuta ja kohustustevaba. Esiteks saab liikmeks registreeruda Lyoness´i veebilehel. Teiseks on võimalik registreeruda oma igapäevaseid oste tehes meie partnerettevõtete juures. Kolmandaks saab Teid registreerida Lyoness liige. Teine ja kolmas võimalus on tehtud läbi soovitusturunduse, mida järjest enam ettevõtteid üleilmselt efektiivse turundusvahendina kasutavad.

Merlin
Kuidas on teie hinnangul Lyoness Eestis tööle hakanud. Kas poolteist aastat Eestis tegutsemist on vastanud Teie ootustele. Millised on teie eesmärgid järgmisel aastal?

Eestis oleme käesolevaks aastaks seatud eesmärgid juba ületanud. Näiteks prognoositi 2014. aasta lõpuks Eestis 50 000 liiget ja ainuüksi oktoobriks oli liitunud Lyoness lojaalsusprogrammiga üle 60 000 tarbija. Liikmete arvu kasv näitab kuude lõikes pidevat tõusu - näiteks oktoobris registreerus 8400 uut liiget. Samuti suureneb igakuiselt ka uute Lyoness partnerettevõtete arv - hetkel on Eestis meie programmiga liitunud üle 400 ettevõtte. Järgmise aasta lõpuks prognoosime üle 200 000 liikme ning rohkem kui 1500 partnerettevõtte. Hiljuti alustasime Lyoness brändi ning hüvede laiemaks tutvustamiseks Eestis esimese reklaamikampaaniaga väli-, trüki- ja online-meedias.

Oskar
Rääkisite kohtumisel suurtest rahadest ja oma äri käimalükkamisest teie kaarti müües. Kui palju teil täna neid müüjaid kokku on ja mitu % nendest üle 100 euro teeninud?

Lyoness´i liikmelisus ja Cashback kaart on alati tasuta ja kohustustevaba olnud. Liikmelisust soovitavad olemasolevad liikmed ja seda saavad teha kõik praeguseks liitunud 60 000 tarbijat. Lyoness´i hüved sõltuvad sooritatud ostude mahust ja on seega iga liikme puhul erinevad ning individuaalsed, mistõttu ei saa neid kommenteerida.

Urmas
Mitu suurt jaeketti teie kaardiprogrammiga Eestis on ühinenud. Selver, Rimi jne...?

Praegu on Eestis nn suurkliente kokku 9, nii need kui kõik teised on leitavad meie veebis www.lyoness.com. Käesoleval ajal saavad Lyoness liikmed hüvede saamiseks Lyoness kontorist osta, omale koju või kontorisse postiga tellida nt Sportlandi, Maxima, Lukoili, Juku ja Reserved kinkekaarte.

Artur
Kas see, kes teie kaarte müüb tegutseb eraisikuna või on see äritegevus pigem? Mulle on pakutud nagu sõbrale, aga see vist ei saa nii olla? Ta teenib ju tulu selle pealt.

Esiteks tuleb rõhutada, et keegi ei “müü” kliendikaarte. Lisaks on oluline selgitada, et Lyoness Group jagab enda tegevused kahe kaubamärgi alla. Lyoness - kaubamärk hõlmab ostukogukonda ja lojaalsusprogrammi, mille sihtrühmad on tarbijad, kes soovivad Lyoness programmi raames ostlemisega raha säästa (Cashback) ning teiseks partnerettevõtted, kes soovivad kasutada rahvusvahelist sektoriülest lojaalsusprogrammi. Lyconet - kaubamärk hõlmab Lyoness Groupi soovitusturunduse tegevusi, mille sihtrühmaks on füüsilisest isikust ettevõtjad ja ettevõtted. Nii et rääkides inimestest, kes soovivad ehitada oma ärivõrgustikku, räägime me tõesti esmajoones ettevõtjatest ning mitte tavatarbijatest.

Ando Opnurm
Need inimesed, kes kaarte müüvad ja siis boonusena teiste ostudelt raha oma kontole saavad (nagu te lubate), kes tasub nendelt tuludelt makse? Kas teie arvestate juba maha või peab inimene ise seda tegema? See, kes teie kaarte müüb.Ma ei leidnud teie kodulehelt selle kohta infot. Äkki on Maksuamet neil varsti kraes kinni...

Nagu varem sai rõhutatud, siis keegi ei saa kaarte müüa. Mis puutub sõprade ostudelt teenitavat hüve (mis on üks paljudest tarbijatele pakutavatest Lyoness programmi hüvedest), siis selline tulu tuleb igal tarbijal endal iga-aastases Maksuametile esitatavas tuludeklaratsioonis ära märkida.

Osale arutelus

  • Ott Neeme

Seotud lood

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Hilleberg is looking for an QUALITY MANAGER

Finesta Baltic OÜ

19. oktoober 2017

Volume Design otsib Eesti turu MÜÜGIJUHTI

CV-Online Estonia OÜ

02. november 2017

Teabevara