Miks ei ole vahelesegamisturundus surnud?

Vahelesegamisturundus ehk tellimata ja ebaoluline reklaam, nt aiatööriistade reklaam minu postkastis, mida ma ei tellinud, ei ole ammu efektiivne ja muutub üha ebaefektiivsemaks, kirjutas 2009. aastal oma blogis koolitaja ja turundajad Peep Laja.

Leidub nii neid, kes on Lajaga sama meelt kui ka neid, kes väidavad, et vahelesegamisturundus ei peakski surnud olema.

„Vahelesegamisturundus ei ole surnud vaid töötab ning Peep Laja lihtsalt eksib, väites, et see ei ole efektiivne,“ kinnitas Raimond Kaljulaid digitaalse sisuloome ja e-kanalite haldusega tegelevast PRB Eesti OÜ-st. Oma väite tõestuseks ütles ta, et kui vahelesegamisturundus ei oleks efektiivne, ei investeeriks ettevõtted märkimisväärset osa turunduseelarvetest traditsioonilistesse end tõestanud meedialahendustesse.

„Kuid selle kõrvale on väga kiirelt tekkinud uus digitaalne meedia, kus lisaks reklaamile, mida “peab vaatama” on ka lisavõimalus luua sellist sisu, mida inimesed ühel või teisel põhjusel tahavad vabatahtlikult vaadata ja jagada,“ sõnas Kaljulaid ning lisas: „tõsistel ettevõtetel tuleb edukalt mängida mõlemal väljakul.“ Ta usub, et erinevate olukordade või turunduslike ülesannete lahendamiseks sobivad erinevad meedia- ja loovlahendused ning turundusspetsialistist oleks rumal ja ühekülgne uskuda vaid kitsalt sellesse, mida tema müüa tahab. „Olgu selleks siis digi- või traditsiooniline teenus.“ Kaljulaidi sõnul on vastutustundlik ja vajalik osata näha kliendi kommunikatsiooni tervikpildina ning osata oma lahendusi sellesse sujuvalt integreerida, ka traditsioonilises meedias toimuvat silmas pidades, mitte vastanduda kliendi meediaagentuurile, reklaamiagentuurile jne, vaid otsida nendega koostöös võimalusi sünergiaks ja paremaks tulemuseks, kliendile konkurentsieelise välja võitlemiseks.

Millist turundust peaks ettevõtted vahelesegamisturunduse asemel kasutama? Sisuturundust? „Asemel kindlasti mitte, täiendavat küll,“ vastas Kaljulaid ja lisas: „Kui toiduainetööstuse omanikele on ikka vaja, et iga kolmas Eesti inimene ostaks endale hommikusöögiks just selle tööstuse kindlat jogurtit, siis paraku pole telereklaamile ilmselt tõsiseltvõetavat alternatiivi.“

Tema sõnul kasutavad suuremad ettevõtted oskuslikku sisuloomet muus meedias toimuva täiendamiseks ja võimendamiseks, kasutajakogemuse parandamiseks, kliendilojaalsuse kasvatamiseks ning väiksemate niššideni jõudmiseks ning näevad üha enam järjepidevat ja strateegilist sisuloomet väga olulise osana oma turundustegevusest kuhu investeeritakse aina märkimisväärsemalt nii oma inimeste aega kui ka omanike raha. „Väiksematele ja keskmistele ettevõtetele, kes endale traditsioonilises meedias piisavat nähtavust ega ka kvaliteetselt toodetud loovlahendust osta ei saa, on digimeedia sisuloome paindlikumad kulud kuldaväärt võimalus.“ Kaljulaidi sõnul on turud tänu sellele avatumad ja demokraatlikumad, vähendades sisenemisbarjääre uutele tulijatele.

Turundus- ja kommunikatsiooniagenduuri Borenstein Group tegevjuht ja strateeg Gal Borenstein kirjutas selle aasta mais ductapemarketing.com blogis, et üldiselt arvatakse, et vahelesegamisturundus on surnud.

„Olgem ausad, me ei oota just pikisilmi rämpskirju ettevõtetelt, keda me ei tea ega ava ümbrikke, millel seisab märge „tasuta“ ja mis tahab meile pakkuda midagi, mida me ei vaja. Sellest veel hullem on ukselt-uksele käivad müügimehed, kes räägivad meile, et meie puu maja taga on surnud ning meie aknad vajavad kohe kindlasti vahetamist,“ kirjutas Borenstein. Tema sõnul soovime me mõnel hetkel kõik, et vahelesegamisturundus oleks surnud. „Ja meie soovid on õigustatud.“

Tegelikult on asjad Borensteini sõnul aga nii, et vahelesegamisturundus on nagu elekter või vesi, mis mängib olulist osa meie ettevõtte igapäevases rutiinis. „Sa ei märka selle tähendust enne, kui on elektrikatkestus või vett ei tule just täpselt siis, kui otsustasid dušši võtta.“ Borenstein on täiesti veendunud, et kui hästi turundada, siis vahelesegamisturundus töötab ning meetod ei ole kaugeltki surnud. 

BestSales.ee-l ei õnnestunud saada Peep Laja kommentaari.

Osale arutelus

  • Kadrin Karner

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Volume Design otsib Eesti turu MÜÜGIJUHTI

CV-Online Estonia OÜ

02. november 2017

Data Print otsib MÜÜGIJUHTI

Data Print OÜ

05. november 2017

Teabevara