Kliendiüritusel peab olema kindel eesmärk

Igal kliendiüritusel, mida korraldad peab olema kindel äriline eesmärk, kalkuleeritud tulud ja kulud ning muud kaasnevad väärtused ja kasud, rääkis CV Keskuse müügidirektor Taavo Kuusiku.

CV Keskuse müügidirektor Taavo Kuusiku sõnul korraldavad nad mõningaid kliendisündmusi. Kui nad teeksid neid tervele enda kliendibaasile, siis konkureeriksid nad juba Eesti suurimate festivalidega. „Sündmusi korraldame peamiselt kuldklientidele ja suure värbamisvajadusega klientidele,“ ütles Kuusiku. Ta on kindel, et personaalne ja hooliv lähenemine minimeerib võimaluse, et klient läheb konkurendi juurde.

Üks tugevaid kliendisuhte loomise võimalus ongi kliendisündmused, kus läbi ühiste tegevuste saavad kokku kaks osapoolt – müüja ja ostja. Kuusik rääkis, et suure kliendibaasiga ettevõttena ei suuda nad korraldada kõikidele oma klientidele üritusi. „Iga üritus tuleb hoolikalt läbi mõelda ning seada ärilised eesmärgid, kalkuleerida kulud ja tulud ning muud kaasnevad väärtused ja kasud.“

CV Keskus viib enda sündmustel kokku kuldkliendid ja suure värbamisvajadusega kliendid. Nende ühise vahva tegevuse tulemusena on saavutatud ettevõtte strateegiline eesmärk väärtustada püsiklienti ning boonusena on äratatud huvi ka uutes klientides. „Viies kokku rahulolevad kliendid potentsiaalsete uute klientidega, saavutame selle, et varem või hiljem saavad potentsiaalsed kliendid rahulolevatelt klientidelt kinnituse meie toote/teenuse kasudest, eelistest ja väärtustest,“ ütles Kuusiku.

„Me kaasame enda kliendisündmuste korraldamisesse professionaalid, sest leiame, et ise jalgratast leiutada ei ole mõtet,“ sõnas Kuusiku. Ta tõi näiteks, et mõningate kliendisündmuste raames on nad teinud koos klientidega süüa, sest see murrab igasugused barjäärid ja lähendab inimesi.  Kuusiku leiab, et alati ei pea jääma raamidesse ning klientidega võib minna ka kardisõidu võistlust pidama, kalale, matkama või seiklusparki. „Kliendiüritused on aga kindlasti üks mitmetest võimalustest, kuidas kvaliteetselt tagada kuldkliendi heaolu ja leida endale uusi kliente.“

Grohe: kliendisüritustel peab saama klient informeeritud ja motiveeritud

Juhtiv vannitoa- ja köögisegistite, termostaatide ja installatsiooni süsteemide valmistaja Grohe Baltikumi esinduse juht Alar Pihlak rääkis, et nemad korraldavad kliendiüritusi olenevalt eesmärgist ja sihtgrupis, kas kord kuus/kvartalis või aastas. „Eelistame korraldada sihtgrupile suunatud ja vastavalt kohandatud sündmusi, sest eesmärk on siduda informatiivsus motivatsiooniga ja seda töökoha välises keskkonnas, et saavutada kaubamärgile kontsentreeritud efektiivsus,“ ütles Pihlak. Grohe korraldab koolitusi, ärilõunaid/õhtusööke, kliendipäevi, suvepäevi ja tehase külastusi.

Pihlaku sõnul on kõige tulemuslikumad kliendisündmused need, kus klient saab nii informeeritud kui motiveeritud. „Kliendiürituse õnnestumiseks peab alati mõtlema lisaväärtuse peale, mille klient sealt kaasa saab, on selleks siis atraktiivne koht, esineja või muu elamus,“ rääkis Pihlak.

Pihlak on kindel, et kliendiüritusi peaks tegema nii tihti, kui „kõhu tunne“ ütleb, et nüüd on õige aeg ja vajadus. „Pikaajaline kliendisuhe on nagu „abielu“, selle eest tuleb kogu aeg hoolitseda ja sellesse värskust sisse tuua.“ Pihlak lisas, et äriedu seisneb inimestes kellega sa koos seda teed. „Kuna aga n.ö tasuta lõunaid ei ole, siis pigem rohkem hõlmab ürituse kava olemasolevat klientuuri, et kogu potentsiaali ära kasutada,“ ütles Pihlak.

„Kliendiürituse parim õnnestumise indikaator on hilisem tagasiside osalejatelt, mis kajastub müüginumbrites,“ on Pihlak kindel. Kommenteerides, et parima ettevõtmise efektiivsuse ja tulemuslikkuse on nad saavutanud koostöös Toiduakadeemiaga. Grohega koos kokkamine on saanud heaks tavaks nende kaubaga tegelejate ringkondades (edasimüüjate müügipersonal, arhitektid, arendajad, ehitajad).

Osale arutelus

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Global Marine Supply otsib JAEMÜÜGI OSAKONNA JUHTI

M-Partner HR OÜ

22. detsember 2017

Teabevara