Purde: viie aasta pärast võiksime olla paarkümmend korda suurem

Eesti päritolu müügitarkvara hiid Pipedrive jätkab kasvamist, palgates iga kuu umbes kolm kuni neli uut töötajat ning nende CRM on abiks juba 120 riigis töötavatele müügiinimestele, ütles lühiintervjuus bestsales.ee-le Pipedrive üks loojatest Urmas Purde.

Järgneb intervjuu Urmas Purdega.

Kuidas on läinud Pipedrive’l 2014. aasta?
Väga hästi on läinud. Jooksvaid numbreid me hea meelega endiselt ei avalikusta aga võin öelda, et meil on üle 50 000 kliendi ca 120 riigis. Kasvame endiselt tublis tempos.

Millised on olnud selle aasta suurimad saavutused, edenemised?
Meeskonna ja klientide arvu kasv on meie jaoks olnud kõige olulisemad teemad, ja mõlemad on aasta jooksul mitmekordistunud. Konkreetseid verstaposte või saavutusi ei oska esile tõsta, heameel on selle üle, et areneme pidevalt.

Otsite pidevalt töötajaid. Kas põhjusteks on peamiselt ettevõtte kasvamine või inimesed liiguvad?
Hetkel otsime põhiliselt arendajaid. Inimesi on nelja aasta jooksul lahkunud vaid mõni üksik. Vabu positsioone on peaaegu pidevalt 3-4. Umbes sama hulga inimesi oleme iga kuu keskmiselt ka tööle võtnud. 

Pipedrive' meeskonna moodustavad erineva kultuuritaustaga inimesed. Kuidas motiveerite oma töötajaid ja kuivõrd võtate arvesse nende eripära?
Kultuurilist tausta ei ole me motiveerimisel eraldi mitte kuidagi käsitlenud. Otsime inimesi, keda huvitavad meiega sarnased asjad ning, kes tahavad meie meeskonnaga liituda nö isiklikel põhjustel ehk nad tahavad osaleda selles madinas, kus ülejäänud meeskond on madistamas. Meile on oluline, et neid huvitab äritarkvara turul koos meiega muutusi luua. See on põhiline. Lisaks, me ei usu välisesse motiveerimisse. Me ei usu, et keegi saab kedagi päriselt motiveerida. Me saame ainult otsida inimesi, kellel võiks olla motivatsioon teha neid asju, mida meie juba ees teeme.

Teine oluline komponent värbamise juures on tase, mida kogu hingest hoiame. Pipedrive koosneb A+ mängijatest. Praktikas tähendab see muu hulgas seda, et me püüame mitte täita kohti iga hinnaga. Meeskonna taseme hoidmise nimel on meie arvates mõistlikum hoida ametipost pigem tühi. Usume kartusesse, et kui sa võtad tööle B mängija, siis ta võtab varsti tööle C mängija jne.

Kui palju võtate arvesse klientide tagasisidet? Kas Pipedrive’st saab heas mõttes tellida uuendusi?
Usume, et piisavalt. Kuulame/loeme alati hoolikalt tagasisidet, mida saame. Teeme aga olulisemad otsused siiski selle järgi, milline on meie nägemus sellest, mida CRM peaks tegema. See pole siiani meie klientide vajadustega vastuollu läinud. Samas ei jõua me kindlasti kunagi olukorrani, kus Pipedrive meeldib kõikidele potentsiaalsetele klientidele ühtemoodi.

Mida soovite ära teha 2015. aastal? Milline tuleb 2015. aasta teie valdkonna ettevõtetele?
Jätkata samas tempos kasvu ning seda isegi kiirendada. Valdkonna kohta ei oska midagi öelda, eks  kõik pingutavad. Mõned jälgivad rohkem, mis teised teevad, mõned vähem. Meie kuulume pigem viimaste sekka.

Millised on maailmas trendid CRM'ide turul? Kuivõrd trende arvesse võtate?
Trendid on endiselt mobiilsete lahenduste pakkumisel ning tarkvara lihtsustumisel. Peame neid hügieeniteguriteks, mis tähendab, et strateegia peab nendega arvestama, aga mitte nendele tuginema. Meie strateegia on pakkuda müüginimestele lahendusi, mis aitavad neil kasvada nii sisemiselt kui oma numbrite poolest. Usume, et CRM pole koht, kuhu lihtsalt regulaarselt andmeid sisestada, vaid tööriist, millest peab kasu olema nii müügiinimesel endal kui ettevõttel.

Kus tahate olla Pipedrive’ga 5 aasta pärast?
Soovime, et Pipedrive oleks domineeriv väikeste ja keskmiste firmade CRM üle maailma. See tähendab veel umbes paarkümmend korda kasvamist. Usume, et see on tehtav.

Osale arutelus

  • Kadrin Karner

Seotud lood

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

HILTI is looking for a SALES REPRESENTATIVE

Manpower OÜ

03. november 2017

Teabevara