Suurimad vead müügikoosolekutel

Kõik soovivad, et müügikoosolekud oleks edukas. Müügitreener ja mitmete raamatute autor Steve W. Martin jagab enda veebilehel mõningaid näiteid, kuidas paljud ettevõtted saboteerivad enda müügikoosolekuid.

Vale pikkus. Saksamaa psühholoog Hermann Ebbinghaus avastas, et kõige enam õpitakse siis, kui õpitakse vähem. Tema kuulus „unustamise kurv“, mis näitab, et koosolekul osalejad unustavad 80% õpitust 2 päeva möödumisel. Seda reeglit peaks meeles pidama eriti sellistel müügikoosolekutel, mis kestavad kolm-viis päeva.

Vale päevakava. Teete valesti, kui igakoosoleku osas sukeldute sügavuti toote spetsiifikasse, funktsioonidesse ja funktsionaalsusesse. Ideaalis võiks päevakorras olla vähemalt kuus erinevat koosoleku teemat:

1. Sissejuhatav presentatsioon ettevõttest, müükidest, turundusest, arendustegevustest, klienditoest ja muud asjakohast infot ettevõtte valdkondadest.
2. Toodetega seotud sessioon, mis on esitletud kliendi vaatenurgast. Ideaalis võiksid kliendid lugusid rääkida kasutajakogemusest ja edust.
3. Konkurentsivõime ja turul toimuva analüüs.
4. Isiklike müügioskuste arendav sessioon, kus räägitakse suurimatest müügi väljakutsetest ja täiendatakse sinu konkreetset müügitsükli metoodikat.
5. Müügistrateegiate koosolek, mis põhineb reaalsetel edukatel ja ebaedukatel kogemustel.
6. Motivatsiooni esinejad ning humoorikas esitlus – videod, sketšid, mängud jpm.

Vale kommunikatsioon. Liiga palju müügi alustamise ettekandeid üksteise järel on koosoleku surm. Need ei kaasa müügiinimesi, vaid müügiinimesed peaksid rääkima kokkuvõtvalt enda suurimatest võitudest. Võimaluse korral on hea korraldada vestlusring, kus parimatelt müügiinimestelt küsitakse nende suurimate võitude ja kaotuste kohta.

Vale asukoht. Enne koosoleku koha valikut, tule vaadata, et müügiinimestel oleks sinna mugav tulla ning neil ei kuluks selleks liiga palju aega ega erinevaid transpordivahendeid. Neile teguritele mõeldes, tasub ehk müügikoosolek korraldada peamaja läheduses.

Vale tunnustus. Kedagi pole vallandatud sellepärast, et ta on liiga palju komplimente öelnud või müügikonverentsil liigselt tunnustust jaganud. Auhinnad on väga tähtsad, sest müügiinimesed naudivad avalikku tähelepanu ja eeskujuks olemist teistele meeskonna liikmetele. Seega komplimente tuleb teha individuaalselt igale müügiinimesele jooksvalt ning auhindu tuleb jagada terve organisatsiooni ees.

Osale arutelus

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Logotrade otsib REKLAAMKINGITUSTE PROJEKTIJUHTI

Logotrade OÜ

31. detsember 2017

Teabevara