Koostööpartnerit üllatatakse eestimaise või maitseelamust pakkuva kingitusega

Tähendusrikkad kingitused on muutunud ettevõtete jaoks olulisemaks ning tihti kaasatakse nende valmistamisse kohalikke tootjaid, ütles MTÜ Loov Eesti turundusjuht Helen Unt.

„Tihti otsustatakse kinki tehes ka maitsva toidu kasuks, mis on alati kindla peale minek,“ sõnas Unt. AS Smarten Logistics vanemkliendihaldur Jaana Pikalevi sõnul üllatavad nemad oma koostööpartnereid just maitseelamusega. „Valisime väikese gurmee kinkekomplekti, mis sisaldab maitsvat juustu, juustumoosi ja muud näksimist.“ Asja või eset on kingituseks keeruline valida, samuti ei soovinud Smarten varasemaid meeneid korrata. „Oleme arvamusel, et asju ja tarbimist on niigi külluses, mistõttu ei soovi me ei oma firmasümboolikaga tasse, vihmavarjusid või pleede lisaks kinkida.“ Ka varasematel aastatel on ettevõte partnereid üllatanud just mahekaupmeestelt soetatud söögipoolisega. „Pühadekingitustel on Smartenis pikk traditsioon, millega täname oma koostööpartnereid, soovides neile kauneid pühi.“

Saku Õlletehas lähenes aastalõpuettevalmistustele tavapärasest teisiti, kaasates kingituste tegemisse kohalikke elanikke, rääkis Saku Õlletehase kommunikatsioonijuht Kristiina Tamberg. „Kaasasime jõulukinkide valmistamisse Saku kohalikud käsitööhuvilised naised, kellelt tellisime 100 paari käsitsi kootud käpikuid.“ Kommunikatsioonijuhi sõnul taheti lisaks kingituste hankimisele toetada ka kohaliku käsitöö levikut. „Lisaks on tegemist omalaadse ja emotsionaalse kingitusega, kuna iga kindapaar on eriline.“ Talvise motiiviga käpikutel kujutatakse helesinist tähistaevast, lumehangesid ja kuusepuud. Mustriks ammutati inspiratsiooni ühe Saku talvise hooajatoote kujunduselt. „Lisaks käpikutele on kingikotis ka Saku järgmise aasta kalender ja spetsiaalselt selleks aastalõpuks pruulitud õlu Pühadepruul.“

Loov Eesti turundusjuhi ja veebipoe juhi Helen Undi sõnul on neilt tellitud koostööpartnerile jõulukingituseks näiteks Annkriss Glass klaastooteid. Populaarsed osutusid ka erinevad lauamängud, nagu Dada AD Tallinna doomino. Unt soovitab kingituseks valida midagi sellist, millest kingisaaja tunneb, et seda tehes on mõeldud just tema peale. „Kellelegi ei meeldi pakki avades mõista, et ilmselt on täpselt sama masstoode saadetud ka teistele koostööpartneritele.“
Hea tunde tekitavad ka väikesed kirjakesed ilusate soovidega või disaineri poolt tootele kaasa pandud lugu selle sünnist. „Näiteks oli Annkrisi visiitkaardihoidja eelmises elus vanaema moospurk,“ tõi turundusjuht tõsielulise näite ühe toote kohta.

Äri- ja reklaamkingitustele spetsialiseerunud Kinkston Kingiagentuuri müügiosakonna juhataja Margus Saksi sõnul on firmakingituste, eriti jõulukingituste tegemisel esimene märksõna pikema ettevalmistusaja planeerimine. Suuremat tähelepanu pööratakse ideede kogumisele, võimaluste selgitamisele ja parima lahenduse leidmisele. „See välistab viimase hetke paanika ja tagab meeldejäämise ning rahulolu.“ Teine märksõna on koostööpartnerite üllatamine mõne ennenägematu kingitusega ning kolmandaks kingituse kvaliteet ja emotsionaalselt tajutav väärtus, millega soovitakse anda partnerile selge sõnum tema olulisusest.“ Saks lisas, et jõuludega sobivad hästi kodu, köögi ja söögiga seotud kingitused, samuti praktilised ja meeldejäävad kingitused.

Osale arutelus

  • Kadrin Karner

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Logotrade otsib REKLAAMKINGITUSTE PROJEKTIJUHTI

Logotrade OÜ

31. detsember 2017

Global Marine Supply otsib JAEMÜÜGI OSAKONNA JUHTI

M-Partner HR OÜ

22. detsember 2017

Teabevara