DNB Pank: sponsorlus kolib üha enam virtuaalmaailma

Sponsorluses on trendiks loovate projektide toetamine, sponsorluse kolimine virtuaalmaailma ning üha enam suunatakse oma toetus valdkonda, mis on tihedas seoses toetaja põhitegevusega, rääkis bestsales.ee-le antud intervjuus DNB Panga juhatuse liige Jaan Liitmäe.

Loe täispikka intervjuud DNB Panga juhatuse liikme Jaan Liitmäega:

Milline saab olema DNB Panga järgmise aasta sponsorluseelarve? Või kui suure protsendi moodustab see ettevõtte turunduseelarvest?

Sel aastal moodustasid toetused erinevatele projektidele ligi 10 protsenti DNB Panga turunduseelarvest. Järgmisel aastal jääb meie sponsorluseelarve suures osas samaks.

Kas sponsorluses on trende? Mida tooksite neist välja?

Sponsorluses, nagu ka muudes valdkondades, püüavad eelkõige tähelepanu erilised ning taibukad projektid. Seetõttu peaks projekti kirjutamisel asetama rõhku enda eriliste külgede esiletoomisele. Võib öelda, et trendiks on loovate projektide toetamine, mis pakuvad nutikate lahenduste tõttu laiemat kõlapinda, kui vaid konkreetse projekti raames.

Üheks trendiks nii Eestis kui ka mujal maailmas, on kindlasti heategevuse ning sponsorluse kolimine virtuaalmaailma. Näiteks pangad saavad heategevuslikule projektile luua internetipanka annetuskeskkonna . Netipanka sisenenud kliendile on heategevuskontole ülekande tegemine ülilihtne. Mida kergem annetamise protsess, seda suurem on toetuste kogumise tõenäosus.

DNB Pank toetab sel talvel vähekindlustatud lapsi internetipanga kaasabil. Lisasime DNB netipanga taustapiltide valikusse tuntud kunstniku Toomas Vindi maalid ning palume nende kasutamise eest kliendil teha annetuse puudustkannatavatele lastele Peeteli Kiriku Sotsiaalkeskuses. Klientidelt saadud tagasiside on väga positiivne. Kampaania võimaldab heameelt valmistada nii meie klientidele, kes tunnevad rõõmu kaunist taustapildist kui ka vähekindlustatud lastele, kelleni toetus jõuab.

Sponsorlus üle maailma muutub üha enam eesmärgipärasemaks: ettevõtted keskenduvad enam valdkondade toetamisele, mis on seotud nende ärivaldkonnaga. Näiteks IT-firmad panustavad rohkem IT-haridusse ning pangad inimeste finantskirjaoskuse arendamisse.


Lugesin panga kodulehelt, et sponsoreerite valdkondi või üritusi, mis haakuvad DNB Panga väärtustega. Kas tegelete sponsorluse planeerimisega strateegiliselt?

DNB Pank planeerib sponsorlustegevust tavaliselt eelnevalt paikapandud strateegia järgi. Eelistame teha heategevate projektidega pigem pikaajalist koostööd, kuna tunneme, et suudame abivajajaid nii paremini mõista ja toetada. Pikaajaline partnerlus on üks DNB Panga põhilistest väärtustest ka igapäevatöös. Tegeleme aastast aastasse suuresti samade projektidega, kuid oleme alati avatud ka uutele ettepanekutele. Näiteks oleme aastaid koostööd teinud Peeteli Kiriku Sotsiaalkeskusega, mis toetab vähekindlustatud laste haridustee jätkamist ning aitab sisustada nende vaba aega.

Sponsoreerimisotsused langetame eelkõige lähtuvalt sellest, kas projekt kuulub valdkonda, mida oleme otsustanud toetada. Nendeks valdkondadeks on vähekindlustatud lapsed, sport, ettevõtluskeskkond ja kultuur. Tutvume ka projektide taustaga: kuidas ning mida on heategevuse raames varem tehtud ning millised on olnud tulemused.

Milline on või milles väljendub DNB Panga kasu sponsorlusest?

Sotsiaalselt vastutustundliku ettevõttena on heategevus DNB Pangale oluline, kuna see võimaldab toetada ning arendada keskkonda, milles tegutseme. Erinevate projektide toetamise kaudu saame avalikkusele teadvustada, millised on meie väärtused ning põhimõtted, mida panga igapäevatöös järgime.

Hea meelega sponsoreerib DNB Pank ka projekte, mis meie klientidele korda lähevad ja millest nad osa võtta saavad. Näiteks toetab DNB jaanuaris juba kolmandat korda aset leidvat DNB Open tennise paarismänguturniiri, mis on üks suurimaid Eestis, olles populaarne ka meie partnerite seas. Samal põhjusel oleme kolm aastat järjest toetanud Ekspordihommikute seminarisarja korraldamist, mis viib kokku juba eksportivad ning ekspordist huvitatud ettevõtjad, kes omavahel teadmisi ning kogemusi vahetada saavad.

Milline on sponsorluskultuur Eestis üldisemalt?

Kuna ettevõtete sponsorluseelarve on piiratud, teevad targasti need, kes panevad paika konkreetsed heategevussuunad. Sel viisil säästab ettevõte nii enda kui ka finantseeringut vajavate projektide eestvedajate aega. DNB Pangas oleme tähele pannud meile saadetud projektide kvaliteedi paranemist. Taotlejad oskavad hästi välja tuua oma projekti vajalikkuse ning seostavad enda eesmärke konkreetse ettevõtte heategevusstrateegiaga. Kui taotleja on avalduses tsiteerinud DNB Panga sponsorluspõhimõtteid, annab see meile rohkem kindlust, et pöördumise taga on reaalne huvi teha koostööd just meiega.

Tõrvatilgaks Eesti sponsorluskultuuris on mõningatele annetustele kehtestatud 21-protsendiline maksumäär. Eesti sponsorluskultuur oleks kindlasti paremal järjel siis, kui annetusi saaks teha maksuvabalt või tunduvalt väiksema maksumääraga.

KOMMENTAAR
Coca-Cola HBC Eesti avalike suhete juht Nele Normak

On hea, kui ettevõttes on paika pandud selged sponsorluspõhimõtted, sest see muudab otsustamise ja, mis seal salata, ka vastuste andmise taotlustele, lihtsamaks. Coca-Cola HBC kontserni tasandil toetatakse kolme valdkonda: naiste ettevõtlikkus, jätkusuutlik veekasutus ja füüsiline ning emotsionaalne heaolu. Samu põhimõtteid püüame järgida ka Baltikumi ja Eesti tasandil.

Eesti tasandil pöörame üha enam rõhku projektidele, mille tulemusena liiguvad inimesed rohkem või mille tulemusena inimeste teadlikkus aktiivsete eluviiside vajalikkusest paraneb. Eestis toetasime näiteks: üle-Euroopalise liikumisnädala „Move Week“ korraldamist. Eestis toimunud 163 üritusest võttis osa umbes 17 000 inimest. Samuti käivitasime koostöös Jalgpalliliiduga suuremahulise kooliprojekti „Jalgpall kooli“, kus järgneva kuue aasta jooksul teeb kaasa 50 000 noort. Projekte, mida toetame on veel.

Kuna päringute arv on väga suur, oleme eelistanud suuremaid ja võimalusel kogu Eestit hõlmavaid projekte, millest saavad osa sajad ja tuhanded inimesed. Otsest rahalist kasu me projektidest ei oota, pigem on meil võimalus anda oma panus kohaliku kogukonna arengusse. Kui projekti toetamisega kaasneb ka ettevõtte nime mainimine, on see väga hea!

Osale arutelus

  • Kadrin Karner

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

HILTI is looking for a SALES REPRESENTATIVE

Manpower OÜ

03. november 2017

Teabevara