Müügidirektori olulisus Eesti ettevõtetes

Möödunud nädalal avaldasime loo sellest, milline üks müügidirektor olema peaks, kuidas teda ära tunda ning millised õigused võiks sellise ametikohaga kaasneda. Uurisime Eesti ettevõtjatelt, millist rolli peaks müügidirektor nende ettevõtetes mängima.

Mitme intervjuu puhul ilmnes, et müügidirektorit ning müügijuhti peetakse pahatihti sama ametikohana. Selguse mõttes olgu mainitud, et müügijuht on pigem käimasolevatele tööprotsessidele keskendunud isik, samas kui müügidirektor on pigem valdkondlik strateeg ja visioonäär.
Välja ütlemata ei jäänud ka seisukoht, et mõnes ettevõttes võiks müügidirektor ka pelgalt tiitel olla.

Väiksemate ettevõtete juhte intervjueerides oli ühiseks jooneks tõdemus, et kuigi pädev müügidirektor võiks ettevõttele vajalik olla, ei olda kulusid silmas pidades sellist ametikohta veel valmis looma - kuniks käive seda võimaldab, olid juhid valmis vajaliku töö ise ära tegema.

Teine põhjus, mis sellist inimest palkamast takistas oli kõhklus, kas palgatav inimene on piisavalt pädev antud valdkonnas tegutsema.
“Heameelega palkaks, kuid enne peaks ta tegelema ka põhitööga ja/või tegema spetsialisti tööd, enne kui ta suudaks teenust müüa,” arvas sotsiaalmeediaagentuuri 7Blaze juht Jaan Kruusmaa.

Muuhulgas märgib Kruusmaa, et kuigi tema meelest on hea müügidirektori peamisteks eeldusteks kiire õppimis- ning kohanemisvõime, ei ole nad proovitud variantidest hoolimata, sellist inimest veel leidnud.

Eesti Telekomi juht Valdo Kalm on aga selgelt seisukohal, et motiveeritud müügidirektor on ülioluline. "Müük ja müügioskused ning selge vastutus müügitulemuste eest on ettevõttes väga oluline, kuna sellest sõltuvad otseselt ettevõtte tulud", arvab Kalm.

Möödapääsmatust müügidirektori ametikohast tunnistasid ka Farmi Piimatööstuse (end. Maag Piimatööstus) juht Valdis Noppel ning Elisa Eesti personalijuht Kaija Teemägi. Kusjuures Elisas on müügidirektoreid lausa kaks, sest juhtimist vajavad nii ärikliendi- kui ka erakliendi strateegiaid. Mõlema kliendiüksuse juhid kuuluvad Elisa juhatusse.

Müügidirektor juhatusse

Et ettevõtte kasvu mitte kärpida ning paindlikkust mitte piirata, soovitatakse tihti müügidirektor ettevõtte juhatusse arvata.

"Kui ettevõttes on näiteks kolm juhatuse liiget, siis kindlasti peaks sinna kuuluma ka müügidirektor. Tema positsioon ja suhted mõjutavad ettevõtte käekäiku piisavalt palju ning temale saabuv otsene tagasiside partneritelt peaks olema käsitletav võimalusena, mitte ebamugavusena", on Noppel veendunud.

Sama mõtet toetas ka Kalm märkides, et Eesti Telekomis on juhtkonna liige müügi-ja teenindusüksuse juht, kuna EMT on teenindusettevõte ning lisaks müügile, on oluline olemasolevate klientide teenindamine ja nende kõrge rahulolu tagamine.

Hea müügidirektor: kõrge pingetaluvusega positiivsest energiast pakatav improviseerimisvõimeline psühholoog

Uurides, milliseid isikuomadusi ning -oskusi peaks palgataval müügijuhil olema, on vastused üksjagu erinevad.

Näiteks on Ganttic.com'i juht Indrek Kuldkepp seisukohal, et enne sellise inimese palkamist on tarvis väga hästi läbi mõelda need ülesanded, mida otsitav müügidirektor täitma peab hakkama. "Võib-olla on ettevõttes tegevjuht, kes kogu planeerimise ette teeb ja müügidirektori rolliks jääb vaid plaani täideviimine ja meeskonna innustamine", arvab Kuldkepp kaheldes, kas ühest vastust sellele küsimusele üldse ongi.

Kuldkepiga on sama meelt ka Noppel ning Teemägi märkides, et suuresti sõltub lähteülesandest, milline inimene palgata. "Hea müügidirektori puhul sõltuvad eeldused eelkõige sellest, kas on vaja oma oskused suunata väljapoole ettevõtet (klientidele) või ettevõtte sisse (inimestele)", lisab Teemägi.

Osale arutelus

  • George Zhordania

Seotud lood

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Post11 otsib MÜÜGIOSAKONNA JUHTI

Tammiste Personalibüroo OÜ

27. september 2017

Globalsun otsib päevitus- ja ilutoodete MÜÜGIJUHTI

M-Partner HR OÜ

05. oktoober 2017

Digitrükk is looking for a EXPORT SALES MANAGER

Finesta Baltic OÜ

02. oktoober 2017

Teabevara