Head telefonimüüjat on üha raskem leida

Müügimeistrite, Äripäeva ja ka Elisa Eesti hinnangul on häid telefonimüüjaid väga raske leida, sest müügitöö ei ole Eesti turul väga populaarne ning oma olemuselt raske ja ei sobi kõigile. 

Müügimeistrite tegevjuhi Tarmo Lausi sõnul on telefonimüüjate leidmine väga keeruline ja aina raskemaks muutub. „Paratamatult on telemarketingi äris kõikjal keskmine kaadrivoolavus väga suur ja seda sõltumata inimese edukusest,“ rääkis Laus. Lisades, et neil on inimesi, kes töötavad juba 10 aastat, kuid samas osa kaadrist vahetub mitu korda aastas.

„Andekate müügiinimeste otsimine on tegevus, millega tegeleme ülima põhjalikkusega igapäevaselt,“ rääkis Äripäeva tellimuste müügi ja teeninduse osakonna juht Erika Truuverki. Äripäeva jaoks ei ole uute töötajate värbamisel olulised omandatud eriala ja ka varasem müügitöö kogemus. „Meie eesmärk on leida inimesed, kel on isikuomadused, mis toetavad tugeva ja stabiilse tulemuseni jõudmist.“ Äripäeva telefonimüügiosakonnas töötab kokku 105 müügiinimest, kelle keskmine tööstaaž on 3,75 aastat. Enam kui 10 aastat töötanud müügiinimesi on kokku 13.

Elisa Eesti telefonimüügi osakonna juhi Ülle Liblika sõnul on ka müügiinimeste leidmine üsna keeruline, sest müügitöö ei ole Eesti turul väga populaarne ning on oma olemuselt raske ja ei sobi kõigile. „See töö on populaarsust kogumas noorte hulgas, kuna saab oma tulemust mõjutada ja sõltuvalt kokkuleppest ka tööaega valida,“ ütles Liblik.

Müügitööd ei tehta tavapäraselt väga pikka aega, vaid omandatakse vajalikud teadmised ettevõtte toodetest ja teenustest ning sellest, mis on kliendile oluline. Seejärel liigutakse Liblika sõnul mõne aja pärast ettevõtte sees mõnele teisele ametipostile. „Telefonimüügiosakond on väga paljudele hüppelauaks Elisa sees.“  Elisa Eesti telefonimüügiosakonna töötajate keskmine staaž on 1 aasta 3 kuud.

Telefonimüüja vahetuse pikkus sõltub inimesest

Elisa Eesti telemüügiosakonna juhi sõnul sõltub nende ettevõttes kontaktide arv päeva jooksul vahetuse pikkusest, kliendibaasist, kellele kõne tehakse ning loomulikult tootest või teenusest, mida müüakse. Elisas on vahetuse pikkuseks 8 või 4 tundi ja päevas teeb üks töötaja mitukümmend kõnet.

„Vahetuse pikkus varieerub neljast seitsme tunnini ning tunnis võtab müüja 5-25 kontakti, sõltuvalt töö spetsiifikast,“ rääkis Müügimeistrite tegevdirektor Tarmo Laus. Täpsustades, et vahetuse pikkus sõltub inimese valitud töövormist.

Äripäevas on erineva pikkusega vahetused – 4 ja 6 tundi ja seetõttu jälgitakse Äripäevas pigem kontaktide arvu tunnis. „Tunni norm on 7 uut kontakti ja korduskontaktid, seega tunnis tehakse umbes 10 kontakti.“

Eesmärgi määratakse varasemate tulemuste baasil või strateegilistes plaanides

„Müüginormide määramine toimub varasemate tulemuste baasil ning kehtestatakse üldjuhul aastaeelarve koostamise käigus,“ rääkis Truuverk. Ta lisas, et Äripäevas arvestatakse eelarves keskmise tulemuslikkusega ning lühiajalises plaanis kehtestatakse igale müügiaktsioonile eraldi eesmärgid. „Müügitoetusega kampaaniate oodatav tulemuslikkus on näiteks tavapärasest mitu korda kõrgem,“ ütles Truuverk.

Müügimeistrites määrab projekti eesmärgid projektijuht vastavalt töö testperioodil selgunud võimalikule tulemusele. „Eesmärgid peavad vastama reaalsetele võimalustele neid ka täita,“ ütles Laus.

Elisa Eestis tulenevad eesmärgid ettevõtte strateegiast. „Ettevõtte strateegia määrab, mis suunas ja mis teenustega liigume ning sealt edasi tulevad juba eesmärgid, kuidas strateegia täitmiseni jõuame ning samuti ka see, mis tulemuseni tahame täpselt jõuda,“ rääkis Liblik. Ta lisas, et positiivsete kontaktide määra saame aga analüüsides erinevate toodete ja müüjate tulemusi. Liblika sõnul tekivad tulemused eelnevalt tehtud müükide ja testmüükide põhjal.

Telefonimüüjate tasustamine

Elisa Eesti – põhipalk moodustab 35-40% ja tulemuspalk 60-65% ning tulemustasu on alati põhipalgale lisaks.
Müügimeistrid – Pole põhipalka, kuid on kehtestatud „miinimumtasu“, mis on garanteeritud sõltumata tulemustest.
Äripäev – 100% plaanitäitmisel on tulemustasu ja lisatasu suhe 50:50. Kui tulemus ületab plaani, siis lisatasu osakaal on suurem ja kui tulemust ei saavutata 100% ulatuses, siis lisatasu on väiksem. Tulemustasu on alati põhipalgale lisaks ehk iga tehing = lisatasu.

Osale arutelus

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Hilti otsib MÜÜGIESINDAJAID

Manpower OÜ

06. detsember 2017

Äripäeva infopank otsib ÄRIKLIENDIHALDURIT

Äripäev AS

01. detsember 2017

Teabevara