Bigbank: kampaaniaga kasvas laenutaotluste arv 2,5 korda

Bigbanki kampaania, mis kutsus Swedbankist väikelaenu võtnud inimesi oma laenu üle tooma, osutus väga edukaks. Kampaania lehel käis pea 30 000 inimest ning refinantseeritud laenude maht detsembris oli viis korda suurem kui möödunud aastal keskmiselt.

„Kampaania lehte külastas üle 29 000 inimese ning võrreldes tavapärasega kasvas laenutaotluste arv 2,5 korda. Kui vaadata refinantseeritud laenude mahtu, oli see detsembris viis korda suurem kui 2014. aastal keskmiselt,“ ütles Bigbanki turundus- ja müügivaldkonna juht Martin Länts. Ta lisas, et võrreldes möödunud aasta keskmisega, kasvas Bigbanki laenumüük detsembris üle 40%.

Eesti pangaturg ei ole piisavalt killustunud nagu näiteks Saksamaal, kus viie suurima panga turuosa kokku ületab napilt 30%. „Killustatus tagab tervisliku konkurentsi ning võimalusterohkuse klientidele.“ 2014. aasta suvel uuris pank koostöös TNS Emoriga Eesti väikelaenuklientide käitumist. Uuringust selgus, et 89% väikelaenu taotlevatest inimestest isegi ei küsi kodupangale alternatiivset pakkumist, samal ajal kui näiteks piima või juustu ostes jälgitakse hinda hoolega. „Nii oligi juuni lõpu seisuga Eesti suurima panga turuosa kõikidest aktiivsetest väikelaenulepingutest 73%,“ märkis Länts. Tema sõnul sooviti kampaaniaga eelkõige tõsta inimeste finantsharidust-, -kirjaoskust ja –teadlikkust laenuvõtmisest kui ka Bigbanki muutunust ärimudelist.

Paljud ei tea oma tarbimislaenu hinda

Bigbanki jaoks oli üllatav, et paljud inimesed ei teadnud varem oma tarbimislaenu hinda. Kui varem oli pank kommunikeerinud ainult intressi, siis nüüd saadi aru, miks see nii hästi ei toiminud, rääkis Länts ja lisas: „kui inimene ei tea, kui palju ta täna oma väikelaenu eest maksab, ei oska ta ka hinnata, kas kodupanga konkurendi pakkumine võiks olla soodsam või mitte.“

Bigbanki turundus- ja müügivaldkonna juht sõnas, et Bigabank ei võtnud kampaaniat kunagi kui konkurendi (Swedbanki-toim.) klientide ülemeelitamist vaid kui üleskutset oma laenutingimusi üle vaadata. „Lähtudes Tarbijakaitseameti võrdleva reklaami meelespeast on seadusandja seisukohal, et võrdleva reklaami kasutamine on tegelikult positiivne ning seadusandja on soovinud vastava reklaami tüübi kasutamist pigem soodustada, et konkurentsi tarbijate huvides elavdada.“ Swedbankist öeldi bestsales.ee-le, et Bigbanki reklaam on ületanud hea maitse piiri. „Leiame, et teise ettevõtte nime, logode, sümboolika vms kasutamine enda reklaamis on taunitav,“ sõnas Swedbanki pressiesindaja Mart Siilivask.

Bigbank kavatseb ka edaspidi panustada Eesti inimeste finantshariduse tõstmisesse ning kutsuda inimesi üles oma finantsteenuste hindu võrdlema. Länts ei soovinud täna täpsemalt rääkida, kuidas seda teha plaanitakse. „Bigbanki soov on oma turuosa oluliselt kasvatada ning väljakujunenud turul on seda võimalik paraku teha vaid konkurentide arvelt. Tuleb olla neist parem, pakkudes soodsamat hinda, intressi ning paindlikumat teenust.“ 


Osale arutelus

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Post11 otsib MÜÜGIOSAKONNA JUHTI

Tammiste Personalibüroo OÜ

27. september 2017

Globalsun otsib päevitus- ja ilutoodete MÜÜGIJUHTI

M-Partner HR OÜ

05. oktoober 2017

Teabevara