Hiina himustab Eesti vett ja mett

Eesti ettevõtjad on osavad lõikama kasu Põhjamaade puhtast loodusest ja seda mitmel moel Hiina müüma. Olgu selleks siis vesi, mesi või läbi Eesti saadetud Põhjamaade mustikad.

Eestis peamiselt mullivett müüv Värska Vesi on üks neist, kes on saanud jala Hiina turu ukse vahele. Tänaseks on ettevõtte ühe omaniku Urmas Jõgeva sõnul on nad Hiinasse ligi 50 konteinerit pudelivett saatnud ja nõudlus kasvab. "Reaalselt on meie vesi kaubanduses, ööklubides ja golfiklubides," rääkis Jõgeva õhinal Hiina turust.

Hea ja kvaliteetne vesi on Hiinas tänu ostujõuliste inimeste arvu kasvule ning saastatuse tõttu väga hinnas. "Hiinas juuakse palju teed, ilma gaasita importvett ostetakse seal ka tee valmistamiseks," rääkis Jõgeva põhjustest, miks nad on Hiinas hinnas. Hiinlased sooviksid vett osta isegi rohkem korraga, suuremates pudelites, kuid Värska Vesi selliseid veel ei tee. Kuid, kui hiinlased ühel päeval teataksid, et soovivad seitsme konteineri asemel 21 tellida, siis nad oleksid Jõgeva sõnul selleks valmis. "Ma arvan, et 20–30% kasvu aastas oleks meie jaoks normaalne, võiks rahul olla siis. Meie Hiina partnerite ootused ja lootused on suuremad tegelikult, kuid me võtame asja põhjamaise rahuga," lausus Jõgeva naerdes.

Tänase seisuga on Värska Vesi müünud Hiina turule 230 000 euro ulatuses tooteid. Hiina eksporti on investeeritud suurusjärgus 80 000 eurot. "Ma täpset summat ei tooks välja, see muutub jooksvalt, kuna teatud tegevused on teostamisel alles," märkis Jõgeva. Värska Vee koguekspordist oli Hiina osakaal eelmisel aastal ca 25%. Ettevõtte kogukäibest oli ekspordi osakaal eelmisel aastal ca 12% ning eelmise aasta kogukäive oli 7,67 miljonit eurot.

"Kui vaadata kogu müüki seal ja meie investeeringuid, siis pigem oleme praegu väikeses plussis," lausus Jõgeva tagasihoidlikult. Kui ettevõte hakkaks toodangut müüma 5–6 miljoni elanikuga linnas, siis võiks Jõgeva sõnul hakata ka reklaami ja turundusse panustama ja siis oleksid numbrid juba ilmselgelt teised.

Loe Äripäevast, kuidas läheb külmutatud mustikate müük Hiinas ning miks on Eesti mesi Hiinas eksklusiivkaup


 

Osale arutelus

  • Kaisa Gabral

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Digitrükk is looking for a EXPORT SALES MANAGER

Finesta Baltic OÜ

02. oktoober 2017

Hilleberg is looking for an QUALITY MANAGER

Finesta Baltic OÜ

19. oktoober 2017

Maxima otsib MÜÜGI- JA TURUNDUSDIREKTORIT

Maxima Eesti OÜ

25. september 2017

Teabevara