Motivatsioonita müügimees on nagu tühja paagiga Ferrari

Sul võib olla kõige parem meeskond, aga kui sa neid ei motiveeri, siis on see sama nagu seisaks sul maja hoovis Ferrari ja sa ei pane talle kütet sisse, on turundus- ja kommunikatsiooninõustamisega tegev Mario Märtson kindel.

Igakuiste hüvede pakkumisega asi aga ei piirdu, sest tihti pöörab tööandja müügimeeste motiveerimiseks tähelepanu ka igapäevasele töökeskkonnale ning -protsessidele. Nii arvab ka suure müügikogemusega, nüüd aga turundus- ja kommunikatsiooninõustamisega tegelev Mario Märtson, et läbimõeldud palgasüsteemist ainuüksi ei piisa.

"Üks võimalus on müügimeeste preemiafond, kus iga kuu arvestatakse 10 töötaja peale 1 preemia - olenevalt siis palkadest - näiteks 100-200 EUR saab parim müügimees lisaks. Personalijuhi töö on seda hinnata," ütles Märtson. Ta lisas, et kindlasti ei saa palgaarvestuse aluseks olla "mida rohkem, seda uhkem" -printsiip, vaid ka see, mis kell tööle jõutakse ja lahkutakse, kui abivalmis on oldud meeskonnaliikmena töökaaslaste suhtes jne.

Märtsoni meelest tuleks kasuks ka see, kui näiteks kord kuus terve meeskonnaga kokku saadaks ja omavahel arutada, kuidas töökeskkonda ning -tulemusi veelgi parandada. "Tehes seda tööd iga päev, on müügimeestel sadu mõtteid, kuidas olukorda parandada, kuid neilt ei küsita seda. Müügimees ei saa olla selline alamrass, kes läheb pea norgus ja pisarad silmis rutiinselt klientide juurde," on Märtsoni seisukoht. "Sul võib olla kõige parem meeskond, aga kui sa neid ei motiveeri, siis on see sama nagu seisaks sul maja hoovis Ferrari ja sa ei pane talle kütet sisse."

"Meie ettevõttes on tublid müügiinimesed, keda aegajalt motiveerime erinevate üritustega. Oleme käinud kontsertidel, kinos, teatris ja restoranides," loetleb äri- ja reklaamkingitustega tegeleva ettevõtte Rondemor tegevjuht Sirje Veidebaum. Tema sõnul ei ole selline hoiak kaugeltki uus ega midagi erakordset - müügimehe premeerimine ning kaasamine tööprotsessidesse on paljudes ettevõtetes sama loomulik, nagu hommikul kokkulepitud ajal tööle tulemine.

Statoil Fuel & Retail Eesti AS jaemüügijuht Indrek Nõlvak toob omalt poolt välja konkreetsed punktid, millega Statoil enda klienditeenindajaid motiveerib, märkides ennekõike ära töökeskkonna. "Keskkonna all peame silmas nii füüsilist töökeskkonda, kui ka ettevõtte toimimise aluseks olevaid protsesse." Vähemoluliseks ei pea Nõlvak organisatsiooni kultuuri, mis määrab nii töötajate omavaheliste suhete kvaliteedi, kui aitab luua ja säilitada teenindaja tööks hädavajalikku emotsionaalset tasakaalu. Oluliseks peab Nõlvak ka teenindajate pidevat koolitamist, müügiinimese isiklikku huvi ning pakutava teenuse-toote kvaliteeti. "Müüjate-teenindajate jaoks on lihtne pakkuda tooteid, mille kvaliteedis ta ise veendunud on ja mille usaldusväärsus on klientide jaoks tõestatud," ütleb Nõlvak.

„Kogemuse ja klientidelt saadud tagasiside põhjal võib öelda, et müügimeestel peab, nagu sportlaselgi, tulemuse saavutamisest rõõmu olema,“ lisab CV-Online’i turundusjuht Heikko Gross enda poolt. Tema sõnul peab müügimees hea töö eest saama nii materiaalse kinnituse tulemustasu näol, kui ka emotsionaalse tasu kiituse ja austuse näol. „Oluline on just avalik tunnustamine ettevõtte koosolekul või muul avalikul üritusel," on Gross veendunud.

Lisaks märgib Gross, et on hea, kui on võimalik välja tuua erinevaid tiimiliikmeid, kes millegagi on silma paistnud. Pidev ühe inimese esile toomine võib Grossi hinnangul tekitada teatavat „Ah jälle tema, ega ma seda nii kui nii ei saavuta“ tüüpi käega löömist. Kui aga leida erinevaid olulisi mõõdikuid, siis on reeglina pilt juba kirjum ja tulevad välja erinevate inimeste tugevad küljed.

Osale arutelus

  • George Zhordania

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Volume Design otsib Eesti turu MÜÜGIJUHTI

CV-Online Estonia OÜ

02. november 2017

Krimelte otsib MÜÜGIASSISTENTI

Krimelte OÜ

22. oktoober 2017

Teabevara