Ionel Lehari: eduka disaini alus on selge idee

Disanerit oodatakse tihti, et ta lahendaks kõik toote probleemid. Identity loovdirektor Ionel Lehari sõnul on aga iga eduka disaini alus selge idee ja mõistetav kontseptsioon - selleta ei saa tänapäeval kuidagi.

Kuidas teha sellist toodet? Et kuskile turule minna, peab seda turgu hästi teada ja disaineril peab olema lausa kinnisidee, ütles Lehari. "Tänapäeva tarbija ei andesta - sa ei müü ilusa lugulauluga halba asja ära ja kui sul on meeletult hea asi ära peidetud, siis seda ei leita lihtsalt üles. Samas hea sisu on iga asja algus. Ma isegi ostan mõnd kohutava pakendiga toodet, sest tean, et sisu on väga hea."

Lehari ütles, et alati peab mõtlema, kuidas tuua välja müügiargument.Väga oluline on ka kontseptsioon ja idee käsitlemine. Lehari rääkis, kuida toimetati Kalevi nostalgiaðokolaadidega (Kalevipoeg). Taoliste nostalgiatoodetega tuleb mõelda, kuidas väärika ajalooga brändi käsitleda. Enamasti sünnib pakend nii, et tootja esitab pakendibriifi, turg kaardistatakse ja siis sünnib pakend. "Kalevi puhul aga tuli esmane idee agentuurist, mitte kliendilt. Meil ei olnud alguses plaani teha eeposesarja. Kalevipoeg oli mu lemmikðokolaad lapsepõlves, kuid läbi aegade käis mulle närvidele, et selle teema potentsiaal on kasutamata," rääkis Lehari. "Tekkis mõte, et teeks ühtlase sarja, kus tooted toetavad üksteist. Tulemus - kogu sarja müük kasvas 46 protsenti ning müüdumate ðokolaadide edetabelis tõusid kõik sarja ðokolaadid märgatavalt. See on minu pikas praktikas üks parimaid kaasusi, kus on selgelt näha, kuidas disain müüb toodet."

Osale arutelus

  • Kristina Traks

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Äripäeva infopank otsib ÄRIKLIENDIHALDURIT

Äripäev AS

01. detsember 2017

Hilti otsib MÜÜGIESINDAJAID

Manpower OÜ

06. detsember 2017

Teabevara