Kaks nippi väikeettevõtjale jaeketiga suhtlemiseks

Kuidas saada väikeettevõtjana oma toode sisse suurde jaeketti? Toiduliidu juht Sirje Potisepp annab kaks nõuannet.

Potisepa sõnul ei ole suurtel tootjatel tegelikult eelist jaekettides, vaid ühtviisi keeruline on kõigil. "Ma küsisin oma liikmetelt, et mis on neile kõige raskem jaekettidega suheldes ja kõik ütlesid, et lepingutega seonduv - et väga palju hullemaks enam minna ei saa," sõnas Potisepp. "Lepingutest on puudu kaubanduskettide uste ja seadmete amortisoon ning perearstikonsultatsioon, mille tootjad peaksid kinni maksma. Trahvidel võib olla distsiplineeriv mõju, aga kui nad pole õiglased, siis see on ebainimlik."

"Väikeettevõtele soovitan ma väga mõelda, et miks jaekett peaks just sinu toodet müüma. Nii ei saa, et teed toote välja ja viskad ostujuhile laua peale, et müü. Siis tõesti tekib küsimus, et miks ma peaksin müüma," ütles Potisepp.

Teine aspekt, mis ta välja tõi, on see, et mitte kunagi ära oma toodet müües halvusta konkurenti ega võrdle ennast temaga. "Kiida ikka ainult oma toodet," ütles Potisepp. 

Ta rõhutas, et lepingute sõlmimisel peab kohtlema erineva suurusega tootjaid võrdselt. Näiteks peaksid boonused ja turundustasud sõltuma käibest. "Mulle ei meeldi see, et väiketootjate jaoks on mingid nn oma lepingud. Miks ei võiks teha lepingut, kus on kirjas ostu ja müügihind, aga mitte nii, et on 12 lehekülge....igasuguseid asju kirjas," lisas Potisepp.

Osale arutelus

  • Kristina Traks

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Äripäeva infopank otsib ÄRIKLIENDIHALDURIT

Äripäev AS

01. detsember 2017

Teabevara