Poodidesse jõudis eelmisel aastal 180 000 uudistoodet

Eelmisel aastal tuli Eestis müügile 180 000 uut toodet, selgus Nielseni uuringust. Neist vaid iga kolmas on tõenäoliselt müügis ka paari aasta pärast.

Praktiliselt poole sellest annavad riided (83 000). "Uute toodete hulk on põhjendatud, sest vähe on inimesi, kes igal aastal tahavad osta sama pluusi või jope," ütles uuringufirma Nielsen tegevjuht Margo Kurisoo. Uusi toidu- ja esmatarbekaupu tuli müügil 19 000. Kurisoo sõnul on jaekettidel leida hea tasakaal uute ja vanade toodete vahel, sest eriti igapäevaselt ostetavate toodete puhul tekib tarbijatel harjumus. "Inimesed tahavad saada tuttavat toodet, kui aga järgiproovitud maitsega toode on äkki kadunud, siis ostja pahandab," rääkis Kurisoo.

Toidu- ja esmatarbesektoris tuli kõige enam uusi ilutooteid (1095). Palju tuli turule ka uusi komme, pagaritooteid, veini - kõigis neis gruppides üle 500 uue toote. Viimase 2 aasta uudistooted andsid viiendiku jaekettide kogu eelmise aasta käibest.

Miks peaks jaekett tahtma letile uut toodet? Kurisoo sõnul on jaeketi ainuke huvi see, et uudistoode aitab tal suurendada müüki. "Teda äriliselt ei huvita, kui tuleb uus toode ja asendab mingit muud toodet," ütles Kurisoo.

Mõnedes tootegruppides on näha ka seost uute toodete ja kategooria müüginumbrite kasvu vahel, samas ei ole see üks-ühene. Välja võib tuua marinaadis lihad, jäätised, jogurtid - neis kategooriates oli palju uusi tooteid ja grupid kasvasid üle keskmise. Samas tuli turule ka palju uusi siidreid ja kokteile, kuid katergooria kasv oli nullilähedane. Erandlik toode on vesi - uusi tooteid oli vähe, kuid kategooria tegi väga kiiret kasvu.

Enamik uudistooteid kaob lettidelt üsna kiiresti. Kaks aastat pärast turule toomist on jaeketis alles vaid 38 protsenti toodetest, kusjuures veerand toodetest on kadunud juba kuus kuud pärast turule toomist. "Palju on ka muidugi tooteid, mis ongi mõeldud ajutisena turul olema nt jõuluðokolaadid," ütles Kurisoo. "Tooted kaovad kas sellepärast, et nad olidki mõeldud ajutisena või et neid ei saatnud edu. Konkurents uudistoodete osas on väga tihe, kuid tõelise edu saavutavad vähesed."

Ta soovitas tootjatel uute toodete väljapakkumisel teha väga korralikku kodutööd, et jaekaupmehed märkaksid teie toodet. "Jaekettide ostu- ja kategooriajuhtidel tuleb otsustada tuhandete toodete üle ja väga selgelt tuleb välja tuua eelised ja põhjused, miks nad peaksid teie toodet eelistama," ütles Kurisoo. "Kui saata jaeketile kataloog 300 uue tootega, et valige siit ise, mida tahate, siis võimalus, et nad midagi valivad, on nullilähedane."

Samuti ütles Kurisoo, et kindlasti tuleb olla valmis vastama küsimustele, kuidas see toode suudab jaeketil rohkem raha teenida. "Kesknduge sellele, et pakkuda vähem, aga häid tooteid, mida tarbijad tõesti armastaksid," lisas Kurisoo. 

 

 

 

 

 

 

Osale arutelus

  • Kristina Traks

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Digitrükk is looking for a EXPORT SALES MANAGER

Finesta Baltic OÜ

02. oktoober 2017

Maxima otsib MÜÜGI- JA TURUNDUSDIREKTORIT

Maxima Eesti OÜ

25. september 2017

Hilleberg is looking for an QUALITY MANAGER

Finesta Baltic OÜ

19. oktoober 2017

Teabevara