Eestlased asutasid kaubaveobörsi veebis, mis vallutab maailma

GSM Valve loodud TransPlaza kaubaveobörs sai esimeste reklaamide ja müügikõnedega kahe nädalaga üle 1000 kliendi.

Maailma suurimaks taksofirmaks nimetatav Uber lõi autoomanikele võimaluse müüa vaba kohta oma autos. Sõidukipargi jälgimisteenust pakkuv Eesti ettevõte GSMvalve proges oma vajadustest lähtuvalt veebiteenuse ja sai hakkama väikese revolutsiooniga kaupade transpordis pakkudes lahendust, mis võimaldab veoauto omanikel müüa üle veebi vaba ruumi veokis ja seda nüüd üle maailma.

Loe intervjuud GSMvalve omanik Hans Alteriga:

Kuidas plaanite maailma vallutada?
Kaalume hetkel TransPlaza toote GSMvalvest välja tõstmist ning lisaraha kaasamist suuremaks müügitegevuse alustamiseks Euroopas. Võiks ju mõelda suurelt, teeks Startupi Euroopas selleks, et siseneda Ameerika turule! Mõne kuuga peaks olema selge, et kui palju kasutajaid me suudame lisada oma jõududega ja kui palju saaks lisada kui tõstaks toote GSMvalvest välja ning lisaks näiteks miljon eurot investorite raha müügi edendamiseks. Igaljuhul on TransPlaza kliendile täiesti tasuta kuni 1. juunini ja meie esmane eesmärk ei ole kiire rikastumine
vaid võimalikult suure arvu kasutajate saavutamine.

Millised olid teie ootused seda teenust arendades ja käivitades?
Kuna tegu on teenusega mida kuskil mujal sellisel kujul ei eksisteeri siis olime valmis ka selleks, et keegi selle toote vastu huvi ei tunne.
Kuigu vargsi arvasime, et 10 000 + veokite reaalajas nägemine ning teadmine kuhu nad tulevikus sõidavad ning palju neil vaba pinda on võiks olla väärtuslik informatsioon, mis pakub huvi paki omanikele. Paki omanike all mõtleme ettevõtteid, kel tuleb tihti firmasse sisse ja
läheb välja saadetisi, väikesest töökojast kuni suurte tootmisteni välja. Suur oli üllatus kui peale esimesi müügikõnesid ja reklaame Äripäeva teemaveebides Logistikauudised ja Tööstusuudised hakkas päevas sisse tulema ca. 100 huvitatut firmat. Tundub, et www.transplaza.com – ist saab keskkond, kus üle maailma ettevõtted oma logisitkaäri ajama hakkavad ning see keskkond muudab tervet logistikasektorit.

Mida tegite, et enda loodud teenust ehk nn kaubaveobörsi veebis müüa?
Nagu ikka IT-toodetega peab kuskil nö. proovi tegema, valisime prooviks meie koduturu Eestimaa. Juba esimesel päeval, kui avasime tasuta registreerimise, oli näha, et huvi on suur. Täna müüme teenust juba ka teistes riikides ning seame atra suurema müügi alustamiseks üle Euroopa ja Venemaale.

Millised olid müügieesmärgid?
Algselt mõtlesime, et kui saame tootele 500 ettevõtet eelregistreerimisega, siis peaks www.transplaza.com käima minema küll. Kahe esimese nädalaga kogusime üle 1000 registreeringu ning plaanime toote avada kasutamiseks 1. aprillil, omades selleks ajaks kindlalt üle 5000 registreerunud firma üle maailma.

Kuidas olete rahul hetkel tulemustega?
Mõnikord näkkab ja õnnestub teha toode, mis on kasutajatele väga kasulik. www.transplaza.com tundub just selline toode tulevat. Kõiki tooteid, mis aitavad raha või aega kokku hoida on hea müüa. Kust mujalt muidu leiaks see vaene veoki otsija endale vaba veoki pinda näiteks Barcelonast Moskvasse kauba vedamisel. TransPlazas on tuhandeid sõidukeid, mille veoringid on teada, otsing on kiire ning pakkumise saamine imelihtne.

Saime peale registreerimise avamist ja ligi 100 firmaga suhtlemist aru, et oleme õigel teel ning registreerimised on läinud iga päevaga numbriliselt ülesmäge. Usun, et kui käivitame täismahus müügi, siis 500 – 1000 uue firma vahel päevas TransPlazasse lisada ei tohiks mingi probleem olla. Kokku võiks keskkonnas olla tulevikus sadu tuhandeid ettevõtteid, see on meie nägemus sellest tootest.

Millise taktika valisite teenuse lansseerimiseks?
TransPlaza on mahutoode, tootes peab olema piisav arv vedajaid, kes on varustatud GPS seadmetega või siis kasutab autojuht tasuta mobiilirakendust ehk äppi. Teiselt poolt peab olema piisav arv kauba omanikke, kellel vajadus otsida veokeid ja saada oma kauba veoks parimat pakkumist. Vahet ei ole, kas tegu on ühekordse kiire veosega või igapäevasega,

TransPlazast peaks saama parima pakkumise ning peaks ka nägema reaalajas oma kauba liikumist. Seega otsustasime toote eelregistreerimise kasuks, et aru saada, kas see teenus pakub kauba omanikele huvi või mitte. Olles eelnevalt rääkinud paljude vedajatega teadsime, et vedajatel on suur soov leida nii uusi kliente kui ka pakkuda oma veokite tühja pinda. Liiga tihti sõidab logistikafirma veok ringi nii, et kaubaruumis on vaba pinda, aga see vaba pind on ju kahjum, mis ringi sõidab ja tuleks võimalusel kindlasti kaubaga täita.

1. märtsil  avame toote vedajatele ja ekspediitoritele, kes seadistavad ära oma firma profiilid ning märgivad ära oma veoringid. Need, kes kasutavad GPS-seadet või äppi, neil peaks olema eelis, kuna mina kliendina tahan näha, kus minu kaup liigub. Kuidas kliendid täpselt reageerivad sellele tootele, selgub pärast 1. aprilli, kui avame toote kaubaomanikele. Neid ootab siis keskkonnas eest suur hulk veokeid ja logistikafirmasid. Tulevikus on meil plaanis hakata pakkuma ka makselahendust. Pärast vedajaga kokkulepet saab kauba tellija
kanda raha Transplaza arvele ning me edastame raha vedajale, kui vedu on sooritatud. Erinevate riikide vahel valuuta ülekannetega võidavad kliendid ka valuuta konverteerimiselt, see on sarnane teenus nagu pakub täna TransferWise, kuid meie plaanime seda hakata pakkuma ainult logistikasektoris.

Osale arutelus

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Äripäeva infopank otsib ÄRIKLIENDIHALDURIT

Äripäev AS

01. detsember 2017

Teabevara