Statoili kõige edukam müügikampaania oli Parim kohv.Lihtsalt

Statoil Retail&Fuel jaemüügidirektor Indrek Nõlvak ütles 18. veebruaril toimunud Bestsales.ee online-intervjuus, et nende kõige edukam müügikampaaniaks oli "Parim kohv. Lihtsalt" kontseptsiooni ellu viimine. 

Nõlvak rääkis, et õnnestunud müügiaktsioon koosneb mitmest elemendist, mis kõik peavad olema üheagselt täidetud: ostukeskkond, toode - mida klient vajab, müügile orienteeritud müüja-klienditeenindaja ja turundus. "Meie eesmärk on, et iga kliendikontakt oleks ka õnnestunud müügiaktsioon," ütles Nõlvak. Lisaks kohvikampaaniale kuuluvad Statoili edulugude hulka kindlasti ka Statoil Made2Go toidupakkumise pidev arendamine ja ka uue põlvkonna miles mootorikütuste turule toomine.

Vaata, mida veel küsiti Indrek Nõlvaku käest ning kuidas ta neile vastas.

Nõlvak vastutab Statoil Retail & Fuel jaemüügi korralduse eest, tegeleb teenindajate ja nende motiveerimisega ja jaemüügivõrgu arendusega. Nõlvak vastutab selle eest, mis inimestele välja paistab v.a. sortimendi kujundus.

VASTATUD KÜSIMUSED

Kuidas turuliider suudab hoida äriklientide segmenti kui konkurendid teevad agressiivselt äriklientidele häid pakkumisi.
Oleme Statoili klient-enda arvates Top15 hulka kuuluv -hetkel oleme Statoili klient mugavusest -kuigi boonuseid ärklientidele aastaga juurde ei ole lisandunud ja juba kaalume vahetamist konkurendi kasuks. Võib olla Statoil on oma energia ja aega kulutanud lojaalsuprogrammi arendamisele aga ärkliendid on jäänud unarusse-meie tingimused on samad juba mitu aastat ning see olukord paneb juba mõtlema.

Hindame kõrgelt tugevat kliendisuhet ja anname omaltpoolt maksimumi, et kliendid saaksid meid usaldada. Enamuse äriklientide jaoks on esmatähtis mootorikütuste kvaliteet ning siin ei tee me järeleandmisi. Kontrollime meie jaamades müüdavate kütuste kogu tarneahelat ning oleme miles kütuseid ka väga põhjalikult testinud. Meie uue põlvkonna mootorikütused aitavad parandada sõiduki mootori tööd ning annavad võrreldes ilma lisaaineteta kütusega selge kulusäästu. 3 %-ne kütuse kokkuhoid tähendab eelmise aasta keskmise kütusehinnaga ca 4 senti liitrilt madalamat kulu. Ausa maksumaksjana täidame ka kõik kohustused riigi ees ning igalt müüdavalt kütuseliitrilt on tasutud nii aktsiisitasu, miinimumvarumaks kui käibemaks.

Hoiame oma äriklientidega avatud dialoogi. Leiame klientide tekkinud küsimustele võimalusel alati parima lahenduse. Võtke meiega palun kindlasti ühendust ja suhtleme edasi.

Kui suur on teenindajate palk ja kui palju maksate tulemustasu sinna juurde? Mille eest maksate tulemustasu?
Müüja-klienditeenindaja palk tööle asumisel on ca 600€ (sõltub piirkonnast), millele lisandub tulemustasu keskmiselt 10-12%. Detsembris oli suurim tulemustasu 218€. Tulemustasu on individuaalne ja põhineb kindlate toodete müügil. Müüja-klienditeenindajal on igapäevaselt ülevaade teenitud tulemustasust ning võimalus seda oma isikliku tööpanusega mõjutada.
 
Kas teenindusjaamade välimus on Teil emaettevõtte poolt ette määratud või kui palju te seda muudate lokaalseks? Kas olete teostanud ka ostukeskkonna analüüse?
Statoili teenindusjaamad on ülesse ehitatud vastavalt kontserni kontseptsioonile, milles on teatavaid variatsioone, tulenevalt poe suurusest ja asukohast. Lisaks mõjutab Statoil teenindusjaamade välimust nende ehituse aeg ja ajalugu (kas Statoil on selle ise ehitanud või ostnud). Statoil uuendab jooksvalt igal aastal oma poekontseptsiooni vastavalt trendidele ja nõudlusele, mida on kindlasti näha ka meie teenindusjaamdes.
 
Mis on olnud Teie kõige keerulisem juhtimisotsus Statoilis?
Kõige keerulisemad otsused on seotud tavaliselt inimestega, nii ka minu puhul. Kas siis pikalt koostöötatud kolleegidega või isikliku kontakti omavate inimestega.
 
Milline on kõige õnnestunum müügiaktsioon Statoilis ja Miks? Mis oli tulemuseks?
Õnnestun müügiaktsioon koosneb mitmest elemendist, mis kõik peavad olema üheagselt täidetud: ostukeskkond, toode - mida klient vajab, müügile orienteeritud müüja-klienditeenindaja ja turundus. Meie eesmärk on, et iga kliendikontakt oleks ka õnnestunud müügiaktsioon. Eeltoodut arvesse võttes oleme olnud väga edukad "PARIM KOHV.LIHTSALT" kontseptsiooni ellu viimisel. Edulugude hulka kuuluvad kindlasti ka Statoil Made2Go toidupakkumise pidev arendamine ja ka uue põlvkonna miles mootorikütuste turule toomine.
 
Kunagi oli teenindusjaamades teenindus personaalne ning teenindaja aitas autot tankida. Kui mõeldav on, et kunagi muutub teenindus selliseks tagasi või pigem muutuvad teenindusjaamad rohkem automaatsemaks ning keskendutakse iseteenindusele?
Täna valdav enamus kliente ei vaja abi ja teenindamist tankimisalal, seetõttu on ajas muutunud ka teenindusprotsess. Ehk enamus kliente tasub mootorikütuste eest erinevate maksekaartidega koheselt kütusetankuri juures, mis on lisanud kiirust ja mugavust klientide ellu. Tänaseks Statoil varustanud kõik kütusetankurid makseautomaadiga, mis annab kliendile võimaluse ise valida kas ta tasub kütuse eest kohe kütusetankuri juures või poe kassas. Vajadusel oleme alati valmis tankimisel kliendile abi pakkuma. Vajaduse tekkimsel tuleb vaid sellest müüja-klienditeenindajale märku anda.
 
Kui palju kütuste jaemüügipunkte ja teenindusjaamu veel mahub Eesti turule? Millal tekib üleküllastumine ja kus läheb efektiivsuse piir?
Täna on Eestis bensiinijaamu elanike kohata suures plaanis sama palju kui Rootsis, Taanis ja Norras, mis näitab, et konkurents turul on suur ja väga palju vaba ruumi turul ei ole. Vaba ruumi turul on üksikutes asukohtades, mida Statoil oma arendusplaanides ka arvestab. Seetõttu on Statoili jaoks oluline tagada klientide rahulolu oma turuosa hoidmiseks ja kindlustamiseks pakkuda alati kvaliteeti nii toodetes kui ka teeninduses.
 
Miks kliendid peaksid külastama just Statoili ning kes on teie sihtklient - tava või äriklient? Ja kui suur osa kliendiportfellist moodustavad ärikliendid?
Statoil kliendisegmendid jagunevad pisut laiemalt kui vaid äri ja eraklient. Sõltuvalt tootest koostatakse pakkumine kindlat kliendisegmenti silmas pidades. Kliendisegmentide määratlemisel on väga oluline mõista seda, et sama klient võib erinevates olukordades sootuks teisiti käituda. Ehk me lähtume situatsioonipõhisest loogikast, et kui klient on hommikul jaamas ärikliendina, siis on tema ootused ja vajadused ühed. Reede õhtul perega väljasõidule minnes käitub ta erakliendina ja siis ootab ta ka erinevat käsitlemist nii teeninduse kui ka tootevaliku osas.
 
Kuidas motiveerite teenindajaid burgereid ja hot-doge valmistama? Olen kuulnud, et see teenindajatele väga ei meeldi? Kas on selles osas ka lisatasu, et kui valmistasin x hamburgerid, siis saan lisatasu?
Nii hot-dogid kui hamburgerid on osa Statoil toidupakkumisest ning siinkohal on rõhk just sõnal „pakkumine“. Toidu edukas müümine eeldab pakkumist - on see siis uudis toode, multipakkumine või lihtsalt soodne. Selleks, et Müüja-klienditeenindajad oleks motiveeritud pakkumisi tegema on vastavad tooted seotud ka tulemustasu süsteemiga. Täna Statoilis kasutusel olev tulemustasusüsteem on saanud müüja-klienditeenindajatelt väga positiivset tagasidet.
 
Statoil peaks hakkama sel aastal ju brändi nime vahetama. Mis nimi tuleb, kuna ja kas muutub igapäeva tankija jaoks midagi?
Kanada päritolu jaekaubandusettevõte Alimentation Couche-Tard Inc omandas juuni 2012 Statoil Fuel & Retail aktsiad. See tähendab, et Statoil Fuel & Retail kuulub Couche-Tardi kontserni.
Ettevõtte omanikuvahetus Statoili igapäevast äritegevust ei ole oluliselt mõjutanud. Me oleme jätkanud äritegevust kõikidel turgudel, arendanud ettevõtet lähtuvalt Skandinaavia päritolust ning säilitanud kontserni Euroopa peakontori Oslos. Tehingu osaks oli ka Statoili logo kui ka Statoili nime kasutamise õigus üheksa järgneva aasta jooksul. Täna on veel vara kommenteerida logo või nime muutusega seonduvat.
 
Uurin, miks naftahinna languse puhul räägitakse, et selle mõju kütuse hinna langusele on pikaajaline protsess (kütuse tootmise, transpordi ja tanklani jõudmine jne), samas kui hinnatõus kajastub tanklate kütusehindades järgmisel päeval.
Teil on õigus, toornafta ja mootorikütuste vahele ei saa võrdusmärki tõmmata. Toornafta ei ole valmistoode ning alles rafineerimistehastes valmib toornaftast mootoribensiin või diislikütus, mis on turgudel eraldi hinnastatavad ja kaubeldavad tooted ning oluline on aru saada, et rafineerimistehased müüvad jaemüüjatele mootorikütuseid hinnaga, mille aluseks on igal pangapäeval rahvusvaheliste agentuuride (nt. Platt`s) poolt noteeritavad mootorikütuste maailmaturuhinnad. Mootorikütuste maailmaturu hinna kujundamisel ei ole võimalik arvesse võtta selle päeval müüdav mootorikütuse valmistamiseks kasutatud toornaftahinda.
 
Kunas Statoili kaubamärk muutub öökulliks? Kellelt kütuse ostate?
Kanada päritolu jaekaubandusettevõte Alimentation Couche-Tard Inc omandas juuni 2012 Statoil Fuel & Retail aktsiad. See tähendab, et Statoil Fuel & Retail kuulub Couche-Tardi kontserni.Tehingu osaks oli ka Statoili logo kui ka Statoili nime kasutamise õigus üheksa järgneva aasta jooksul. Täna on veel vara kommenteerida logo või nime muutusega seonduvat.

Kütuse tarneks on Statoili erinevad tarnelepingud rafineerimistehastega Euroopas.

 

Osale arutelus

  • Indrek Nõlvak

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Post11 otsib MÜÜGIOSAKONNA JUHTI

Tammiste Personalibüroo OÜ

27. september 2017

Globalsun otsib päevitus- ja ilutoodete MÜÜGIJUHTI

M-Partner HR OÜ

05. oktoober 2017

Teabevara