Kuidas sotsiaalmeedias edukalt müüa?

Ühtset vastust on sellele küsimusele tõenäoliselt võimatu leida, kuid oma soovitusi jagavad IDEA ja Goal Marketing. Kuidas käituda LinkedIn'is ja Facebookis.

"Kuidas sotsiaalmeedias edukalt müüa? on vist üks enim esitatud küsimusi, millega on kokku puutunud iga sotsiaalmeedias kommunikatsiooni ja turundusega tegelev inimene," kommenteerib reklaamiagentuuri IDEA Groupi sotsiaalmeedia suunajuht Rene Rumberg esitatud küsimust.

"Sotsiaalmeedias on kasutusel termin nagu social listening ehk sotsiaalne kuulamine ning sel terminil on minu strateegiates väga tähtis osa, mida läheb sotsiaalmeedias edukalt tegutsemiseks (sh müümiseks) vaja." Sotsiaalse kuulamise all mõtleb Rumberg oskust inimesi kuulata ning mõista, sest just mõistmise ja kuulamise kaudu õpib ettevõtja oma sihtrühma paremini tundma ja aitab ka inimestel brändi olemust tajuda. "Põhjalikum mõistmine aitab tuua esile enda brändi inimlikumat poolt (H2H) ja kasvatada läbi selle teadlikkust ja usaldust brändi vastu," kommenteerib Rumberg. "Kui brändi ja potentsiaalse kliendi vahel on sel viisil kontakt läbi sotsiaalmeedia loodud, siis sellele järgneva müügikontakti loomine on palju lihtsam, sest tegemist pole enam ühega paljude seast."

Rusikareegli olemasolu välistab ka sotsiaalmeediaagentuuri GOAL juht Marko Saue. "Iga ettevõte oma toodete ja teenustega on oma nägu," ütleb ta. "Kõigil erinevad turunduse- ja müügistrateegiad. Pole olemas lahendust, mis sobiks kõigile," on Saue veendunud lisades samas, et ettevõtted, kes sotsiaalmeedia vahendusel müüa plaanivad, peaksid välja töötama oma sotsiaalmeedia (turunduse / müügi) strateegia, et mitte ilma asjata raisata aega ja raha.

"Eestis on B2B müügi jaoks on kõige õigem sotsiaalmeedia kanal Linkedin ja B2C jaoks Facebook," toob Saue kaks näidet. "Linkedin on super hea kontaktikogum otsemüügi jaoks," lisab ta. Saue sõnutsi on just LinkedIn'is võimalik otsida uusi kliente nii tööstusharu kui ka ametikohtade alusel ja ühendust võtta potentsiaalsete partnerettevõtete konkreetse otsustajaga. "Üld-mailile kirjutamine ja külmade kõnede tegemine, mis tulemust ei taga, on ajalugu," on Saue veendunud.

Facebook on Saue hinnangul hea kanal eelkõige B2C turunduseks ja müügiks. B2B ettevõtete jaoks sobib aga näiteks awareness'i (teadlikkuse - toim.) tekitamiseks, valdkonna arvamusliidri staatuse saavutamiseks jne. "Facebook on ka hea abivahend C2C müügis – inimesed kasutavad oma võrgustikke ja müüvad sõpradele oma autot, korterit, muusikariistu, riideid jne," leiab Saue. "Paljude valdkondade jaoks on Facebookis loodud grupid, mis müügiinfot täis. Näiteks Tsiklirahvas, Muusikute infovahetus, Multidroonid ja kopterid jne."

Millest hoiduda

Kui rääkida enamlevinud vigadest LinkedIn'i kasutmisel, toob Saue välja järgnevad neli põhjust:
1. Oma profiili korralikult täitmata jätmine. Inimene, kellega sa ühendust võtad, ei näe sinu profiili vaadates midagi tema jaoks olulist või huvitavat ja ta ei võta kutset vastu.
2. Tihti kasutatakse standard kontakteerumise kutse teksti. Mida täpsemalt sa inimesega ühendust võttes “sõbrakutsesse” kirja paned, miks sa temaga ühendust tahad võtta ja mis teda huvitada võib, seda kindlamalt ka kutse vastu võetakse.
3. Võrgustiku kasvatamise unarusse jätmine. Mida suurem on su esmaste kontaktide arv, seda suuremale hulgale potentsiaalsetele prospektidele sa ligi pääsed. Nii, et ära pikalt mõtle ja võta kõik kontaktikutsed ka ise vastu.
4. Loodetakse müüki Linkedin’is sees. Kui kontakt on loodud ja koostööhuvi tekitatud, tuleks suhtlus Linkedin’ist välja viia: telefonikõned, emailid, Skype vestlused, reaalsed kohtumised.

Mõned soovitused

Saue sõnul on oluline teada B2C müügi puhul Facebookis järgmist:
1. Müügipakkumise levik piisava sihtgrupini on väga oluline.
Selleks tuleb motiveerida inimesi seda jagama (näiteks väikse auhinnaloosiga) või toetada seda rahaliselt ja sihtida õigeid inimesi läbi Facebooki tasuliste reklaamilahenduste – boost ja bannerid. Tasuliste lahenduste puhul saad ise valida, kui suure hulga ja kui täpse sihtgrupini jõuda soovid. Kasvõi terves maailmas.
2. Kui müük toimub internetis, väljaspool Facebooki asuval landingpage’il, siis tuleks kindlasti kasutada suure thumbnailiga link tüüpi postitusi. Nende CTR (click-through-rate, mõõdik - toim.) on oluliselt suurem, kui pilt tüüpi postitustel, millel link teksti sees.
3. Lingi thumbnail’i pilt peaks olema visuaalselt väga atraktiivne aga mitte eksitav, siis saad rohkem kvaliteetseid klikke oma müügilehele. Hea näide on Cherry reisipakkumised – reklaami foto on lihtsalt nii äge, et tahad kohe lähemalt lugeda. Ja kui hind on argument, siis tuleks see ka postituse pildil piisavalt suurelt välja tuua.
4. Nii pilt kui link tüüpi postitustel, mida on soov boostida – levikut rahaliselt toetada, on oluline kasutada teksti alla 20% pildi pindalast, muidu ei saa boostida.
5. Väga oluline on aga landingpage ise, et see konverteeriks külastused ostudeks.
6. Video ütleb rohkem kui 1000 pilti – kui võimalik, siis tehke oma müügipakkumise või toote tutvustuse jaoks video ja laadige see otse Facebooki (mitte ärge jagage Youtube’i linki).
Boostige seda täpse targetingiga soovitud sihtgrupile ja sobiva eelarve eest. Facebooki videod saavad Youtube’i omadega võrreldes kordades rohkem vaatamisi, kuna neil on seinal suurem thumbnail ja nad hakkavad mobiilis automaatselt mängima.
7. Oluline on ka konkurentidel silma peal hoidmine, edulugudest õppimine ja vajadusel ekspertide kaasamine.
8. Email on olulisem kui fänn. Kui aastaid tagasi tegelesid ettevõtted aktiivselt sellega, et koguda endale Facebookis suur fännibaas, kellele siis läbi sisuturunduse oma tooteid tutvustada ja müüa, siis praeguseks on tänu orgaanilise reachi vähenemisele fänniarv vähem oluline. Kampaaniatega on soovitav koguda pigem emaile ja läbi kvaliteetse uudiskirjaturunduse teha müüki.

Rumbergi isiklik soovitus on, et kõik sotsiaalmeedias tegutsevad Eesti ettevõtjad pööraksid rohkem rõhku just potentsiaalsete klientide kuulamisele, nende mõistmisele ning nendega suhtlemisele ja loobuksid hinnakommunikatsiooni esikohale seadmisest.

"Selle asemel, et kommunikeerida igapäevaselt sõnumeid nagu „Osta meilt!“ või „Meil on parim hind!“, võiksid brändid rohkem keskenduda erinevale sisuloomele ja kasutada ära oma teadmisi, jagades inimestele väärtuslikke nõuandeid," on Rumberg veendunud. "Sotsiaalmeedia kommunikatsioon, kus bränd surub peale ainult iseennast, on eemaletõukav ning ei aita tekitada dialoogi enda jälgijatega."

 

Osale arutelus

  • George Zhordania

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Maxima otsib MÜÜGI- JA TURUNDUSDIREKTORIT

Maxima Eesti OÜ

25. september 2017

ESSVE Estonia otsib TURUNDUSJUHTI

Tammiste Personalibüroo OÜ

01. oktoober 2017

Globalsun otsib päevitus- ja ilutoodete MÜÜGIJUHTI

M-Partner HR OÜ

05. oktoober 2017

Teabevara