"Hinda tuleb nii küsida, et natuke piinlik ka oleks"

Kvaliteetset ja head kaupa tuleks ka kõrge hinnaga müüa, sest nii tunnetab klient ka kauba kõrgemat väärtust, rääkis Rabaconda OÜ asutaja ja juhatuse liige Jakob Saks täna Äripäeva Gaselli kongressil.

„Hinda tuleb ikka nii küsida, et natuke piinlik ka oleks,“ andis nõu Saks, kelle firma loob innovatiivseid off-road motossõitjatele mõeldud tooteid.

Ta rääkis kongressil loo kahest teismelisest poisist, kelle vanemad saatsid Keskturule õunu müüma. Poisid tassisid õunad turule ja panid välja hinna nagu teistel ja jäid kliente ootama. Kedagi ei tulnud. Poisid lasid hinna alla - ikka ei suutnud õunu paremini müüa. Lõuna jõudis kätte ja nad andsid alla, vaatasid, et kui õunu ei taheta, siis ei taheta. Mõtlesid, et pakivad kauba kokku ja viskavad kraavi, aga enne seda lahkuvad glamuurselt ja tõstavad hinna kõrgele. See liigutus lükkas aga äri käima ja poisid said õuntest lahti.

Saks märkis, et on viimasel ajal sama tendentsi märganud nii enda kahe ettevõtte kui ka teiste ekspordiettevõtete puhul. Ta esitas saalile küsimuse, kas toode saab olla hea ja odav, ning vastas ise, et kahtleb selles.

„Inimene ei ole ratsionaalne ostja, alati on emotsionaalne komponent sees. Alateadvuses hind sümboliseerib väärtust. Kui meil on kaks asja, üks kallim, teine soodsam, siis alateadvuses me usume, et küllap on põhjus, miks üks on kallim,“ selgitas Saks.

Ta lisas, et muu hulgas on ta hakanud Eestis viimasel ajal märkama inimesi, kes teevad midagi väga head, ja seda kõrge hinnaga. Saks esitas ettevõtjatele väljakutse analüüsida, mis juhtub siis, kui firma tõstab toote hinda 10 protsendi võrra. Ta väitis, et enamusel juhtudest ei kaota firma midagi, aga marginaali võib kõvasti tõsta. Ta rõhutas, et muidugi peab ka kõik muu kõrget hinda toetama: tootearendus olgu tipptasemel, visuaalne identiteet kvaliteetne ja usaldusväärne ning kliendisuhtlus tasemel.

Küll aga nentis Saks, et juba turul oleva toote hinda on väga keeruline tõsta. Tema soovitus on otsustada viie aasta visioonis, millise hinnaga turul ollakse ning kui sul konkurentide ees eelist ei ole, ei saa sa hinda tõsta.

Rabaconda ekspordib üle 35 riiki. Ettevõtte tooted kasutab enamik valitsevaid enduuro maailmameistreid ja suurimate mootorrattatootjate tehasemeeskonnad. Ekspordiga on Jakob Saks seotud terve elu, eksportides nii Eesti väiksemate ja suuremate ettevõtete heaks kui ka juhtides ühe Hispaania tootja eksporti ligi 80 riiki. Oma esimese firma asutas ta Hispaanias ja tänaseks on tal neid kuus.

Täna toimub Äripäeva Gaselli kongress, kus sel korral räägivad inspireerivad esinejad oma lugu. Kongressil autasustatakse järjekordse Gaselli TOPi võitjaid ehk Eesti kõige kiiremini kasvavaid firmasid. Gaselli kongress on üks osa Äripäeva gaselliliikumisest, mille koostööpartner on LHV ning gasellide lugusid kajastavad Äripäev ja Delovõje Vedomosti.

Osale arutelus

  • Marta Jaakson

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Maxima otsib MÜÜGI- JA TURUNDUSDIREKTORIT

Maxima Eesti OÜ

25. september 2017

ESSVE Estonia otsib TURUNDUSJUHTI

Tammiste Personalibüroo OÜ

01. oktoober 2017

Globalsun otsib päevitus- ja ilutoodete MÜÜGIJUHTI

M-Partner HR OÜ

05. oktoober 2017

Teabevara