Müügi kasvatamise käsiraamat

Äripäeva raamatuklubis ilmub 20. märtsil Mike Weinbergi „Müügi kasvatamine. Kuidas leida uusi kliente”.

Äripäeva teabekirjastuse direktor Liivi Kedelauk:

Müük on lihtne. Sellise väite peale vihastab tõenäoliselt iga müügiesindaja. „Kuidas nii?” küsib ta solvunult, meenutades igapäevaseid stressi tekitavaid müügivestlusi ja sadu ei-sid.

Mike Weinberg kutsub naasma müügi põhiolemuse juurde ja soovitab loobuda illusioonist, et kusagil leidub imenipp, mis asendab müüja igapäevast mõtestatud tööd. Ta keskendub uute klientide leidmisele ja ütleb kohe raamatu alguses: kui otsite õpetusi klienditeenindusest, võite lugemisest loobuda. See on teine teema.

Raamat algab müügis levinud vigade lopsaka kirjeldamisega. Ületanud soovi raamat nurka visata, sest kirjeldatu mõjub valusalt kui soolvesi haavale, leiate palju kasulikke nõuandeid. Lisaks saate häid küsimusi, mis võtavad teema kokku ja annavad ainet loetu mõtestamiseks.

Kas teate, mis eristab tipptegijat äparduvast müügiesindajast? Erinevus võib olla vaevumärgatav, kuid suurepärase tulemuse saavutamiseks otsustav. Sain lehekülg lehekülje järel oma kogemustega paralleele tõmmata ja äratundmisrõõmu kogeda. Ehkki autor elab Ameerikas ja teeb visiite suurfirmadesse, on põhimõtted universaalsed ning kehtivad asukohast ja müügimeetodist sõltumata.

Weinberg võib esmapilgul paista uuenduste vastasena, hoiatades uute trendide lõksu langemast. Ühe negatiivse näitena toob ta müüdi, mis propageerib proaktiivsete müügikõnede mõttetust ja mida levitab liikumine Müük 2.0. Kui see oleks nii, võiksid ettevõtted müügiosakonnad laiali saata, arvab Weinberg. Ta kutsub uusi lahendusi aktiivselt kasutama, kuna need annavad olulist lisaväärtust, kuid soovitab mitte minna Facebookist või LinkedInist liigsesse elevusse.

Mulle meeldib raamatust läbi kumav isiklik kogemus. Weinberg pole elukauge müügikonsultant või lennuka sõnavooluga kirjanik. Ta võtab endale loomuliku õiguse väita, et müügitöö põhireeglid on lihtsad, kuna ta on seda tööd kaua ja armastusega teinud ning suhtub müüki kirega.

Weinberg kasutab mõnes peatükis sõjandustermineid, mis mulle müügi kontekstis tavaliselt ei meeldi – me pole ju klientidega sõjajalal. Tema sõnakasutus ei tulene siiski agressiivse müügistiili propageerimisest, sõjandusterminid aitavad kõige täpsemini väljenduda. Autor rõhutab pidevalt kliendi vajadust ning palub peeglisse vaadata ja küsida, mis tunde me vestluspartneris tekitame.

Soovitan raamatut kõigile, kes müügiga mingil moel kokku puutuvad. See aitab paremini mõista müügiprotsessi mõjutavaid nüansse. Kuna müügiosakonna töö sõltub kogu ettevõtte meelsusest ning müüjate professionaalsus mõjutab omakorda kogu ettevõttest tekkivat kuvandit, on „Müügi kasvatamine” vajalik lugemine mitte ainult müügijuhtidele.

Raamatut soovitab soojalt ka Bestsales.ee konkursi „Parim müük 2014“ finalist EMT müügikonsultant Viktoriya Epifanova: „Raamat paneb tõsiselt vaatama enda sisse, põhjalikult mõtisklema müügitöö üle. Tihtipeale kasutavad müügiinimesed väga paljusid raamatus välja toodud nippe, kuid teevad seda intuitiivselt, ning kui müük ei õnnestu, ei saada aru, mis siis päriselt valesti läks. Tähtis ongi müügiprotsess enda jaoks läbi mõelda ja hakata teadlikult tegutsema, saada aru oma plussidest-miinustest ning teha nendega tööd. Just sellise võimaluse see raamat annabki, aitab leida iseenda potentsiaali ja motivatsiooni. Kindlasti tasub seda raamatut pärast läbi lugemist ikka ja jälle kätte võtta, iga kord märkab üha uusi nüansse. See on väärt lugemine kogenud müügihuntidele ja nende juhtidele ning hea ABC alustavale müügispetsialistile.“

Osale arutelus

  • Signe Rummo

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Maxima otsib MÜÜGI- JA TURUNDUSDIREKTORIT

Maxima Eesti OÜ

25. september 2017

ESSVE Estonia otsib TURUNDUSJUHTI

Tammiste Personalibüroo OÜ

01. oktoober 2017

Globalsun otsib päevitus- ja ilutoodete MÜÜGIJUHTI

M-Partner HR OÜ

05. oktoober 2017

Teabevara