Uute klientide leidmise lihtsad reeglid

Uute klientide leidmiseks imenippi ei ole. Tuleb valida õiged sihtmärgid, panna valmis õiged relvad ning viia ellu rünnak. Edu tagab sihipärane ja läbimõeldud töö.

Siin on raamatust Müügi kasvatamine välja võetud lihtsad reeglid, kuidas leida uusi kliente.

Sihtmärkide valik

Väga oluline on määratleda, kes on müüdava kauba potentsiaalsed kliendid. Eduka uute klientide leidmise eelduseks on lõplik sihtklientide nimekiri, mille õigsuses ollakse veendunud. Tuleks määratleda oma parima kliendi profiil ja sellest lähtuvalt koostada nimekiri. Nimekiri peaks olema fookustatud ehk teisisõnu keskenduma ainult kõige suurema potentsiaaliga kliendiprofiilile. Lisaks sellele, et selline nimekiri kätkeb endas parimaid võimalikke kliente, aitab see ka müügiesindajal end kindlamini tunda, sest võimaldab õppida ära kindlas valdkonnas tegutsevate klientide vajadused ja nüansid. Oluline on, et nimekiri ei oleks liiga pikk ega liiga lühike, et see oleks põhjalikuks läbitöötamiseks hästi hallatav.

Õiged relvad

Müügitööks sobilikke relvi on väga palju, alates võrgustiku loomisest kui majaekskursioonide korraldamiseni. Kolm peamist relva on siiski müügijutt, külm telefonikõne ja silmast silma müügikohtumine. Ükskõik milliseid relvi müügiesindaja kasutada otsustab, tähtis on, et hästi teravaks lihvitud oleksid nii relvad ise kui ka nende käsitsemise oskus.

Müügijutule tugineb kõik ülejäänu, see peab vastu pidama kliendi „Ja mis siis?“-proovikivile ja murdma läbi tema loomulikust kaitsekilbist. Selleks on kõige tõhusam keskenduda esmalt kliendi enda võimalikele muredele, mida oleks võimalik leevendada. Potentsiaalset klienti ei huvita meie firma või toode, teda huvitab ainult see, mida tema sellest kasu saab. Kui sellega on kliendi huvi äratatud, alles siis saab käia välja oma konkreetsed pakkumised ja tuua esile, mis meid teistest eristab.

Koputage kolm korda

Ning viimaks, müügiesindaja ei tohi esimese äraütlemise peale heituda. Isegi kui ta on kõik õigesti teinud, on väga tõenäoline, et klient talle esimesel korral ära ütleb. Potentsiaalne klient on programmeeritud ära ütlema. Praktika näitab, et sageli nõustutakse kolmandal korral.

Osale arutelus

  • Signe Rummo

Seotud lood

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Volume Design otsib Eesti turu MÜÜGIJUHTI

CV-Online Estonia OÜ

02. november 2017

Krimelte otsib MÜÜGIASSISTENTI

Krimelte OÜ

22. oktoober 2017

Teabevara